Akvariegalskap, til samboers fortvilelse.. (side 4)

De 2 OB Rød zebraene som tygde hadde idag da jeg kom hjem sluppet yngelen. Jeg ser noen småttiser innimellom steinene.
Vet ikke hvor mange som har overlevd eller noe, men håper de klarer seg.

Skulle ønske jeg klarte å fange den siste som tygger, men der er stort sett umulig med så mange gjemmeplasser det er i karet nå.
Skal bygge om 450 literen min, holdt på igårkveld og limte ihop BTN Woodrock bakgrunnen jeg fikk kjøpt her på akvaforum. Legg merke til vinglasset, måtte jo slukke tørsten litt mens jeg jobbet.

Nå skal neste helg brukes til å tappe ned akvariet og lime inn bakgrunnen.

Da har det vært stilt i denne tråden ei stund. Har ikke fått satt inn bakgrunnen i 450 literen ennå, men til samboers fortvilelse har jeg fått kjøpt ett kjempeflott 200 liters akvastabil kar for 400 kr som akkurat er fylt med vann, og så har jeg satt opp ett 60 literskar med posthornsnegler og ancistruser i.

Når jeg får ånden over meg en dag skal jeg flytte all fisken over fra 450 literen til 200 literen og sette inn bakgrunnen, for så å flytte tilbake mestparten av fiskene.

Det blir en storjobb.
Storjobb ja, men så morro da
Jo, det kommer til å bli kjempegøy og sikkert veldig pent.

Slik ser 200 litern jeg fikk for 400 kr ut..

[External Image]
Da har jeg tatt skrittet og montert bakgrunnen i karret.

Litt av en jobb og fisk opp alle fiskene som svømte rundt omkring der, den siste jeg klarte å fange var en liten neontetra som var rask som f... Her er ett par bilder.

1. Ett bilde slik det var før, men med lite vann og en eier i fiskehumør.

2. Bakgrunnen er limt fast og grusen er lagt tilbake og plantene satt der de skal være.

Syns det ble bra.

[External Image]

[External Image]
Slik ble det, er ganske fornøyd med jobben som ble gjort.

VB

[External Image]

[External Image]
Takk skal du ha.

Nå er det 6 scalarer som er hovedfisk oppi der.
Har fått inn noen planter på høyresiden av karet.

[External Image]
Ene scalaren.

[External Image]
Da har ett av scaleraparrene lagt egg i storkaret.

[External Image]
Da har det begynt å sverme med ancistrus sp oppdrettsvarian yngel i 60 literen min, morsomt.

Scalareyngelen lever foreløpig, mater dem med microorm nå som man ser at plommesekken er brukt opp.
Da va scalareyngelen gått bort. Neste gang regner jeg med at jeg lar de være sammens med foreldrene for å se hvordan den går, blir sikkert samme resultat.

Da har jeg fått kjøpt 7 cory panda og 15 rødmunnstetra som jeg har i 200 literen.
ahhhhhh det der akvariet du har bilde av ser virkelig lekkert ut!! grattis med rødmunner, de er helt praktfulle! Helt klart en fisk jeg skal ha igjen endag.
Takk for den.

Det er ikke så lett å ta bilder av akvariene nå som det begynner å bli så lyst ute.
FYTTI KATTA!

Her var det mye fint! Tenk at du får lov til alt dette da! Ble jo nesten halshogd da jeg startet opp 160literen!

Stå på
Sånn er det bare Sokken.

Startet med et 70 liters som hun kjøpte til meg i julegave og etter det ballet det på seg. På det meste var det vel 8 kar som gikk her, ble før mye.

Nå er det 4 operative kar i huset, 450 l, 260 l, 200 l og en liten 60 liter. 60 literen skal bort på sikt, skal bare la ancistrus yngelet vokse opp
Det ble for lite med 15 rødmunnstetra i karet så jeg måtte ned på dyrebutikken i helga og kjøpe 10 til, nå stimer de kjempefint og vises ganske godt.

Her kommer ett elendig bilde tatt med mobilen, ikke så lett i disse dager med gjenskinn og masse lys hele kvelden..[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kristian Dahlen
Reklame for plussmedlemskap