Det sies at vi nordmen er så usosiale grunnet det norske klimaet. jeg er en norsk akvarist (side 4)

Noe til.. her var det Discus en gang i tiden:p
nice nice mangler litt planter da hehe
flott karet var med møbel, mit er så jalla hjemmelaget kar, ikke det at fiskene bryr seg om det :P
wow det var mer min stil med masse planter
men vanskelig å holde planter med geopaguser har eg erfart
det går helt fint så lenge du mater med vegetabilsk for en gang i blandt
ja det vet eg dummen, men... de river opp planter som står i sanden, og river opp planter som er på røttene
synes det sjenerelt er vanskelig med planter jg.. det gror igjen så foort, og blir så Sjuskete oppi der av planter.. :/
derfor det bare er røtter der nå
tihi heldige eg har aldri hatt grønne fingre verken til vann eller i hagen eller stua :P men fisker ser da ut til å trives kan hende det er fordi eg også e så glad i maller og eplesnegler at plantene blir holdt i sjakk hos meg.
for en spennende dag, i dag har eg vært og kjøpt meg 24 kg levende stein, og flott sand til saltvannsakvariet.
har stablet steinene og heve oppi sanden, veldig grumsete så bilder får komme senere =)

noe annet spennende er at papegøyeciklidene mine holder på å legge egg
weee, masse masse egg bakerst i akvariet under en rot...
men med ca 20 små og mellomstore maller og 4 andre papegøyer vil de nok bli middag eller kveldsnacks
har du klart å telle antall yngel? Hehe
Alltid kjekt med bilder

Espen
tipper ca 40 stykk men forventer enda litt frafall =)

kommer jeg nærme blir faren sur å hamstrer inn alle ungene, og slipper de ikke ut før eg går ut av rommet :P
litt film av fiskene mine =)

Kjempe fine bilder av de nydelige fiskene dine!
Er veldig mesunlig på deg!
Har lyst på geophagus arter, men har bare 240 liter.
Har cupidociklider, som er det nærmeste

tusen takk eg digger de selv =)
yngelen vokser snart få noen bilder av de.

gymnogeopgahus kunne du hatt, noen av de blir hannene max 15 cm og det finnes noen sinnsykt flotte typer av de =)

hadde eg hatt mindre kar hadde eg holdt de, tror de e rmunnrugere de fleste der også.

her er et bilde av kompisen min sin gymnogeophagus men vet ikke hvilken type den er men den er nydelig
Gymnogeophagus
det er en gymnogeophagus gymnogenys. har en gruppe på ti individer i en 285 liter med noen heckelciklider og discus. de trenger ikke stor plass og er en relativt fredelig art når de får danna et hiarki.

de skal være munnrugere, men den ene hua har en tid voktet en del av en rot uten at noen av hannene får komme nær så er litt usikker. men en utrolig nydelig fisk når de farger ut som den dominante hannen har gjort som du ser på bildene over.
lite aktiv på akvarierommet med examener og prøver på rekke og rad før skoleslutt men klarte å ta noen bilder i dag på fridagen

altifrons paret er gode foreldre og ygelen spiser godt, saltvannskaret fungerer godt og de få levende eg har kjøpt trivs godt.
papegøye han
pappa med yngel og pussereke med rogn
Flotte bilder.
Ser jeg må få meg større sør amerika kar for flotte fisker.

Kan pusse rekene få avkom i akvariet?

Espen
ja pusserekenebabyer kan overleve i karet hvis man ikke har fisk eller andre rovfisker =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap