Nybegynner, blir fort hekta. tar gjerne i mot tips om alt mulig rart :) (side 4)

Jeg jeg har den bare som et partikkelfilter. jeg har også en Eheim 2213 utvendig pumpe som pymper 440 l/t. Akvariet er på 150 liter.
Får man fortsatt kjøpt kjøttetende piraya?
noen som vet om man fremdeles får kjøpt kjøttetende piraya?
Hahahaha.
Hvorfor skal du ha "kjøttetende" Piraya ?
Du finner rødbukpiraya i butikkene her i landet. :o)
Hvordan malle er dette? noen som har svaret?
Har nå fått tatt noen flere bilder av den ukjente og meget skjenerte mallen min. Om det er noen som har svaret eller tips til hva det kan være tar jeg gjærne imot svar

Litt info:

Ble kjøpt på auksjon som en Ancistrus sp "oppdrettsvariant" som skulle være i overkant av 2 år gammel. Tok ikke lang tid før jeg tenkte "dette kan vell ikke være en vanlig Ancistrus?" Og etter hva folk her på AF har fortalt meg er det hvertfall ikke en vanlig Ancistrus. Fisken er ca 10-11 cm lang, og er veldig skjenert. Den er nesten aldi fremme. Gjemmer seg bak planter og røtter.
Kim-Martin Haugen
Har nå fått tatt noen flere bilder av den ukjente og meget skjenerte mallen min. Om det er noen som har svaret eller tips til hva det kan være tar jeg gjærne imot svar :) Litt info: Ble kjøpt på auksjon som en Ancistrus sp "oppdrettsvariant" som skulle være i overkant av 2 år gammel. Tok ikke lang tid før jeg tenkte "dette kan vell ikke være en vanlig Ancistrus?" Og etter hva folk her på AF har fortalt meg er det hvertfall ikke en vanlig Ancistrus. Fisken er ca 10-11 cm lang, og er veldig skjenert. Den er nesten aldi fremme. Gjemmer seg bak planter og røtter.

Kan være den her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13656 ? Eller så kan det være en som ikke er reinraset også.. Men lurer på om det kan være Hypostomus sp..
Begynner å lure på om det er en som ikke er reinraset. Finner noen som kan vøre veldig like, men ingen som er helt like. Men er vell ganske sikkert en eller annen hypostomus.
Kim-Martin Haugen
Begynner å lure på om det er en som ikke er reinraset. Finner noen som kan vøre veldig like, men ingen som er helt like. Men er vell ganske sikkert en eller annen hypostomus.

Ja, er nok det Er ikke alltid lett med de mallene :P
Jeg har fått totalt dilla på dem, så må nok bestille litt fisk snart
Hvordan overtale samboer til å akseptere flere akvarium?
Jeg anskaffet med mitt første akvarium for ca 8 mnd. siden, det var på 152 liter. Og det synes samboern min var både fint og artig. Men flere akvarium var det ikke noe poeng i å spørre im en gang i starte. Når samboern min forstå at jeg fikk en stor innteresse for akvarium fikk jeg lov til å kjøpe meg et kar på 128 liter. Men nå nytter det ikke å "mase" noe mer etter en aksept på å kjøpe flere kar. Noen som har noen gode tips til hvordan en stakkars akvarie entusiast og nybegynner kan overtale samboeren?
Du får bruke litt tid på å opparbeide deg poeng på 'godviljekontoen'... Si at du lager middag og tar oppvasken 1 år fremover... Hehe..

Evt. kjøp akvariet, sett det opp mens samboer er på jobb, og insister på at; 'Næh, dette har vi da hatt heeele tiden...' *kremt*

Neida.. Vanskelig emne, men finner du svaret må du fortelle det til oss andre!
Problemet lir vell det ar her i huset, er det jeg som hele tiden står for laging av mat og oppvasken. Får kanskje ta på meg oppgaven med klesvasken også da. Kanskje det hjelper seg da.

Men kanskje like greit å gjøre som du sier med å sette det opp mens hun er på jobb :P
Hvordan l-malle er dette? har fått tatt flere bilder. (bedre bilder) kan noen hjelpe meg?
Nok en gang litt info:

1) Selger sa fisken var over 2 år (men solgte den som en Ancistrus sp hunfisk) Men det viste seg jo ganske fort at det ikke stemte.

2) fisken er 10-12 cm.
Ingen som veit hvordan malle dette er?
Fått tatt noen bedre bilder nå i "svaret" over. Har tidligere fått veldig masse forskjellige svar, men det er vell i grunn ingen som er sikre. Og bildene har vært uklare og dårlige. Disse bildene er forhåpendtligvis bedre.
Nå er alt bare velstand i min lille akvarieverden ser ut som alt av fisker vokser, spiser godt og noen yngler. Sitter bare å venter på å finne ut hvordan malle jeg har, og at ancistrusene mine skal bli kjønnsmodne. Noen av dem er nok kjønnsmodne nå, men tror ikke hunnene er kommet helt dit enda.
Små abbor i akvarium?
Er det noen som vet noe om hvordan det hadde fungert å ha små abbor i akvarium?
Abbor er en rovfisk, så da burde du i allefall ikke ha noen tetra ell annen småfisk.. men, fler som har abbor i akvarie har jeg sett, men man kan i allefall ikke ha noen fisk som passer i kjeften dens
Abbor i akvarium?
Nei det er jeg klar over. da må man nok opp i grei størrelse. Var bare en tanke som tente et lys i hodet mitt, mens jeg satt i en mer eller mindre ubrukelig forelesning på skolen i dag. Kunne eventuelt hatt andre ferskvannsfisk som man finner rundt i tjern her i området som sik (plunke) etc.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap