De glade amatører i en ny verden under vann (side 4)

sissimor
[QUOTE=SiljeO]Endelig fant jeg igjen tråden deres! Haha! Ingen super-data-nerd jeg iallefall... Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lete når jeg ikke finner det jeg leter etter! Gratulerer med 20 herlige Kuhlii i karet da! Kjenner jeg ikke bare er litt misunnelig, men veeeeldig misunnelig! I kveld skal mitt kar innredes med sand, rot og vann! Så må jeg ta meg en tur på nettet for å finne plantene jeg ønsker meg! Hvilke planter har dere? Går dere for rent asia-kar eller blanding av litt av hvert? Jeg vil jo gjerne ha ett rent asia-kar, men det er jaggu ikke lett å finne planter jeg liker som også er typisk asia! Dyrebutikken hadde bare noen stygge sverdplanter og anubias, og that's it! Lykke til videre med Kuhliiene deres! Ps: Sebrafiskene var utrolig vakre! Så de i fiskebasen nå :)


Prøv Akvariekjellern! Har nylig bestilt masse flotte asiatiske planter der

Og kuhliier er virkelig søte, digger mine....

Tusen takk for tips sissimor.. Her skal i alle fall eg kjøpe nye om dei eg alt har dør eller blir flyttet til et anna akvarie.. Så mye fine planter og det såg ut som mange av dei var lette å få til også for oss som er nokså nye i dette her
Ivar og Tone
[QUOTE=sissimor][QUOTE=SiljeO]Endelig fant jeg igjen tråden deres! Haha! Ingen super-data-nerd jeg iallefall... Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lete når jeg ikke finner det jeg leter etter! Gratulerer med 20 herlige Kuhlii i karet da! Kjenner jeg ikke bare er litt misunnelig, men veeeeldig misunnelig! I kveld skal mitt kar innredes med sand, rot og vann! Så må jeg ta meg en tur på nettet for å finne plantene jeg ønsker meg! Hvilke planter har dere? Går dere for rent asia-kar eller blanding av litt av hvert? Jeg vil jo gjerne ha ett rent asia-kar, men det er jaggu ikke lett å finne planter jeg liker som også er typisk asia! Dyrebutikken hadde bare noen stygge sverdplanter og anubias, og that's it! Lykke til videre med Kuhliiene deres! Ps: Sebrafiskene var utrolig vakre! Så de i fiskebasen nå :)


Prøv Akvariekjellern! Har nylig bestilt masse flotte asiatiske planter der

Og kuhliier er virkelig søte, digger mine....

Tusen takk for tips sissimor.. Her skal i alle fall eg kjøpe nye om dei eg alt har dør eller blir flyttet til et anna akvarie.. Så mye fine planter og det såg ut som mange av dei var lette å få til også for oss som er nokså nye i dette her

Jeg har vært maaaange ganger inne på Akvariekjeller'n og kikket på planter. Mange flotte planter, og veldig kjekt det står om de er lette eller vanskelige, og hvordan plassering de skal ha i akvariet. Skal sjekke kontoen min iløpet av uka og bestille noen tenkte jeg
fiskeren
[QUOTE=Ilene Nordsteien]Har lest litt på inne hos deg =) Så jeg stjeler ideen din om å dra en tynn sokk over pumpe for at ynglet ikke skal forsvinne inni der, det synes jeg var en glimrende ide =D Lykke til vidrer med akvariene dine =)


bare husk å ikke bruk sokken du nettop har hatt på deg :P

Det blit vanskelig å huske på ja :P hehe.. Neida, skal nok klare det ja Tenkte av det var kanskje lurest å bruke en tynnstømpebuksesokk :P
I går var i å hentet oss et nytt akvarie til yngel. Et på ca 40 liter.

Der var det ein slags svamp utenpå filter. fungeret veldig fint til yngel sa kjøper.

Tester det ut no, for no er det ein Platy til som er sprekkeferdig..
Ivar og Tone
I går var i å hentet oss et nytt akvarie til yngel. Et på ca 40 liter. Der var det ein slags svamp utenpå filter. fungeret veldig fint til yngel sa kjøper. Tester det ut no, for no er det ein Platy til som er sprekkeferdig..


Så spennende med nytt yngel på vei da Har du masse oppdrett eller?
Nei vi gjer ikkje det.

Men har gjort den feilen mange gjer å skaffe oss litt mye ulike fisker. I det ene karet vårt no er der både molly, platy og sverddrager og alle desse får levende unger..
Da har vi snudd i fra å syns att snegler er ekkle til å bli fasinert at att dei finnes i så mange ulike farger og former.

Og så får vi nytt akvarie i dag. Noen vi kjenner skal gi vekk sitt på 120 L og det vil jo vi ha)
He he kjenner igjen den der ,tidligere sa jeg : aldri snegler i mitt hus .Men syn på ting endrer seg heldigvis og nå har jeg oppdrett på snegler


Ser ellers ut til at dere er blitt bitt av basillen ja , grattis med nytt kr. Hva skal dere ha i dette da?
Hei
Godt det er noen kamela å svelge med denne hobbyen her også. Kjedelig blir det aldri da.

No har vi sjans til å bytte ut det første vi kjøpte. Ingen av oss liker den formen. Høgt og smalt. Vi finner liksom ingen måte å gjere det fint på.

Vi har jo da som sagt ein god del Platy, Molly og Sverddrager som no får seg ein ny heim.

Selger det vi har no for 500 så blir vi sikkert fri det.

I yngelakvariet vokser dei seg til. Og dei lilla eplesneglane er fasinerende å se på
Nedtur..
Akvariet som Ivar har hentet er ikkje på meir enn rundt 60 L sier han på tlf. Men kunne jo ikkje sette det att der når vi hadde sagt vi ville ha det heller da. MEN det er jo ikkje slikt akvarie vi vil ha...
Bare å sette opp det og da i tillegg til det dere har ,så da er det bare å vente med å selge det andre til dere finner det dere vil ha
Første dager vekke fra akvariet gjekk fint.
Har no vore vekke siden torsdag og det ser ut som alt har gått fint med alle akvariene våre.

Fått noen nye yngel i baby akvariet så i morgen skal den stolte mamma få tilbake til dei andre

Pestsneglene var god mat for molly gjengen og co)

Pista plantane i Asia karet er blitt veldig gule og stygge. Veit ikkje om det er fordi vi har latt lyst være av i 4 dager no eller om det er noe anna..

Ellers så er det fristande sette opp det akvariet som står tomt også. Trur det er på rundt 54 liter eller noe sånt..
Om dere trenger mer Pistia så er det bare å gi beskjed,luker stadig vekk
Sølvi Gullaksen
Om dere trenger mer Pistia så er det bare å gi beskjed,luker stadig vekk :)


Ja det kan sjå ut som vi må gjere det. Har nok fått for lite lys no når det har vore mørkt i fire dager.

Prøve luke vekk det som er stygt i kveld. Vi har litt i baby akvariet og den er ikkje blitt stygg så kan jo ta litt fra der også.

No er Båndgurami paret på plass og Asia karet erklært fult
Hvis dere skal på Sartor tordag ettermiddag eller fredag morgen/formiddag så kan jeg ta med litt da . Ellers så kan du sende meg en SMS så avtaler vi nærmere.
Ja eg trur vi takker ja til det. Blir ikkje mykje att når vi får vekk det som er gult no. Ser ut som fiskane syns det er veldig godt for dei tygger for harde livet på røttene no.
Søren så vanskelig det skulle være å fange tre sverddragere som er havnet i Asia karet ved et uhel.. Sånn går det når ein skal gjere ting raskt..
Da var vi fri det akvariet som var et såkalla "120L". Gjekk billig men no slipper vi fantasere om alt det vi kunne brukt det til

Ellers så koser alle seg i Asia karet vårt. Er faktisk litt stolt over det vi har fått til der eg. Alt vi har lært her inne har vi tatt i bruk der)
Inaktiv bruker
fin tråd følger med på den.
Lilla eplesnegle egg:))
Ja da har det altså vært aktvitet i yngel akvarie vårt i natt.. Dei lilla eplesneglane våre er tydligvis ein av kvart kjønn for no er det egg der..

Kjempegøy syns vi)

Ellers har vi fått tak i kjæreste til Ancistrusen vår Skjeggus. Ho var viltfanget i Peru så det kan jo bli spennende det da.
Den innvendige pumpen i det karet er no tatt ut og det vart litt mer plass da ja.

I Asia karet er det rolig og fint også. Båndgurami paret virker veldig rolig.. Mye roligere enn de guramiene vi hadde før jul så eg angrer ikkje på det valget der.
I går så vekk vi også mer pistia av Sølvi så tusen takk for det )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap