Tur til brasil (side 4)

Plussmedlem
Ønsker dere en riktig og og innholdsrik tur alle sammen, er en liten smule misunnelig her... Kose dere masse...
!Que tengas buen viaje! Tør ikke bruke oppnedutropstegn foran utropet om en god reise, ikke er det brasiliansk heller, men like i nærheten. Gleder meg veldig til å høre om dette eventyret, du er bestilt som foredragsholder på et klubbmøte Rita! En kveld med Ritabilder - det hadde vært noe, det :o)
Eg ønsker alle deltagerne en kjempefin tur og opplevelse
Da har endelig turen begynt, vi dro fra Oslo til Lisboa i den 1. oktober og overnatta der 1 døgn før vi reiste videre til Recife. Vi har endelig kommet fram til Recife etter 8 timers flytur fra Lisboa. I morgen tidlig reiser vi fra recife til Fortaleza, så fra Fortaleza til Santarem. Flybillettene ble gjort om, opprinnelig så skulle vi ikke til Fortaleza på tur reisa.
Skal ut og finne noe godt og spise og drikke nå, så jeg får skrive litt mer seinere.

Bilder har blitt tatt og legger ut noen så fort jeg får litt mer tid.
Bilde 1: Avreise fra Gardermoen. Står i innsjekkings køen.

Bilde 2 og 3: Ankomst Lisboa Flyplass, var litt annen temperatur når vi kom fram.
Dere som er med er så heldige
Kjempefint at dere skriver om stort og smått, så vi får litt følelsen av å være med alle sammen
Utrolig spennende det skal bli når dere kommer frem, håper på mange flotte bilder og historier
Lykke til videre med turen.
Legger ut noen flere bilder.

Bilde 1: Hotel i Lisboa på kvelden vi kom

Bilde 2: Bilde av hotellet på dagtid.
Flere bilder.

Bilde 1: Innsjekking på hotellet i Recife. De som sitter i resepsjonen kan ikke et ord på engelsk, kun portugisisk.

Bilde 2: Vi fant en resturant i Recife, skulle tro at det fantes flere langs med stranda, men denne var den vi fant i nærheten av hotellet. Det var hovedsakelig pizza resturant, men de hadde litt andre matretter også.
Her kommer noen bilder fra meg også

1. Daniel fikk seg et ufrivillig (men velfortjent) bad i hotellbasenget ))

2. Den flotte sandstranden var desverre ikke noe for pysete nordmenn

3. Fantasifull sjømat.
Håper dere får en fantastisk tur, kos dere masse. Fyr på med bilder.
Mvh. Lillebjørn
Legger ut noen bilder av fisk som jeg fikk på stang i går.
Den ene fikk jeg på første kast, men den ble kjeksa.
Alle 3 fiskene er tatt på stang

Vi skal til Inanu og fiske og dykke litt i dag, så vi gleder oss masse. Flere bilder kommer

Har ikke navn på fiskene også?
Gleder oss til oppdateringer og bilder.

Espen
Bilder kommer litt sporadisk, det er ikke verdens beste komunikasjonsmuligheter med omverdenen her så vi får bare benytte sjansen når det er mobil/internettdekning

1. Båten vi bor på.

2. Amundsens stangfiskefangst.

3. Vi skal sove i hengekøyer på øvre dekk, spennende for oss som er vant til gode madrasser, pute og dyne
Plussmedlem
Et lite tips fra en som har erfaring med hengekøyer... Skulle dere prøvesmake noe lokalt (eller importert) brennevin, så legg deg likegodt under hengekøya først som sist... :-p
I dag skal vi spise grillet Arapaima (Pirarucu) til middag, det er jo litt av en fisk så det blir spennende å smake på den

1. Nordmenn på vei ned til båten
Skal ha tipset i bakhodet Milo
Ellers så kan jeg nevne at vi har fått et lynkurs i hvordan man skal ligge i de. Til å begynne med så lå vi som vanlig, men det ble veldig bananstilling og vanskelig å ligge i, men så viste Hugo oss at man bør ligge på skrått i de, da ligger man nesten flatt rett ut.

Han har handla inn 14stk hengekøyer til oss som vi skal ha med hjem, det kan jo hende at vi blir avhengig av å sove i disse og at de må monteres opp når vi kommer hjem
Ja nå blir det ut med dobbeltseng og inn med hengekøyer
Litt blider av hotellet som vi lå på igår.
Hadde Rio Tapajos som nabo.

Det var hyggelig folk som eide stedet.

Nå sitter vi på båten og har dratt fra Santarem, måtte innom og kjøpe litt øl og fiske utstyr. Var også innom et fiskemarked der, og så ganske mye forskjellige fisk der, piraiba, piraja, arowana, red tail, platystomaer, kan ikke navnet på alle de, men JKW har mere latin navn på de.

De fiskene som jeg fikk på stang i går heter.

Crenicichla acutirostris
Skivetetra, muligens red hook
Cichla Pinima (temensis)

Tror vi?...
På stranda ved hotellet (gårdsdagens) var det bittesmå frosk i forskjellige fargenyanser, denne lille karen var ikke mer enn litt over 1 cm lang.
Fine bilder!!
Arapaimaen er jo fredet, er det lov å spise den da?

Fyr på med mer bilder!
Tilfeldig bekjentskap
© Kim F
Reklame for plussmedlemskap