- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Tur til brasil (side 4)
Tur til brasil (side 4)
Postet 30.09.11 kl 00:54
Postet 30.09.11 kl 01:39
Postet 01.10.11 kl 19:03
Da har endelig turen begynt, vi dro fra Oslo til Lisboa i den 1. oktober og overnatta der 1 døgn før vi reiste videre til Recife. Vi har endelig kommet fram til Recife etter 8 timers flytur fra Lisboa. I morgen tidlig reiser vi fra recife til Fortaleza, så fra Fortaleza til Santarem. Flybillettene ble gjort om, opprinnelig så skulle vi ikke til Fortaleza på tur reisa.
Skal ut og finne noe godt og spise og drikke nå, så jeg får skrive litt mer seinere.
Bilder har blitt tatt og legger ut noen så fort jeg får litt mer tid.
Skal ut og finne noe godt og spise og drikke nå, så jeg får skrive litt mer seinere.
Bilder har blitt tatt og legger ut noen så fort jeg får litt mer tid.
Postet 02.10.11 kl 22:38
Postet 02.10.11 kl 23:02
Postet 03.10.11 kl 02:28
Postet 03.10.11 kl 03:51
Flere bilder.
Bilde 1: Innsjekking på hotellet i Recife. De som sitter i resepsjonen kan ikke et ord på engelsk, kun portugisisk.
Bilde 2: Vi fant en resturant i Recife, skulle tro at det fantes flere langs med stranda, men denne var den vi fant i nærheten av hotellet. Det var hovedsakelig pizza resturant, men de hadde litt andre matretter også.
Bilde 1: Innsjekking på hotellet i Recife. De som sitter i resepsjonen kan ikke et ord på engelsk, kun portugisisk.
Bilde 2: Vi fant en resturant i Recife, skulle tro at det fantes flere langs med stranda, men denne var den vi fant i nærheten av hotellet. Det var hovedsakelig pizza resturant, men de hadde litt andre matretter også.
Postet 03.10.11 kl 03:56
Postet 03.10.11 kl 10:20
Endret: 03.10.11 kl 10:21
Postet 03.10.11 kl 18:00
Postet 04.10.11 kl 14:34
Endret: 04.10.11 kl 14:35
Postet 04.10.11 kl 16:45
Bilder kommer litt sporadisk, det er ikke verdens beste komunikasjonsmuligheter med omverdenen her så vi får bare benytte sjansen når det er mobil/internettdekning
1. Båten vi bor på.
2. Amundsens stangfiskefangst.
3. Vi skal sove i hengekøyer på øvre dekk, spennende for oss som er vant til gode madrasser, pute og dyne
1. Båten vi bor på.
2. Amundsens stangfiskefangst.
3. Vi skal sove i hengekøyer på øvre dekk, spennende for oss som er vant til gode madrasser, pute og dyne
Postet 04.10.11 kl 16:55
Postet 04.10.11 kl 17:08
Postet 04.10.11 kl 17:13
Skal ha tipset i bakhodet Milo
Ellers så kan jeg nevne at vi har fått et lynkurs i hvordan man skal ligge i de. Til å begynne med så lå vi som vanlig, men det ble veldig bananstilling og vanskelig å ligge i, men så viste Hugo oss at man bør ligge på skrått i de, da ligger man nesten flatt rett ut.
Han har handla inn 14stk hengekøyer til oss som vi skal ha med hjem, det kan jo hende at vi blir avhengig av å sove i disse og at de må monteres opp når vi kommer hjem
Ellers så kan jeg nevne at vi har fått et lynkurs i hvordan man skal ligge i de. Til å begynne med så lå vi som vanlig, men det ble veldig bananstilling og vanskelig å ligge i, men så viste Hugo oss at man bør ligge på skrått i de, da ligger man nesten flatt rett ut.
Han har handla inn 14stk hengekøyer til oss som vi skal ha med hjem, det kan jo hende at vi blir avhengig av å sove i disse og at de må monteres opp når vi kommer hjem
Postet 04.10.11 kl 17:14
Postet 04.10.11 kl 17:15
Litt blider av hotellet som vi lå på igår.
Hadde Rio Tapajos som nabo.
Det var hyggelig folk som eide stedet.
Nå sitter vi på båten og har dratt fra Santarem, måtte innom og kjøpe litt øl og fiske utstyr. Var også innom et fiskemarked der, og så ganske mye forskjellige fisk der, piraiba, piraja, arowana, red tail, platystomaer, kan ikke navnet på alle de, men JKW har mere latin navn på de.
De fiskene som jeg fikk på stang i går heter.
Crenicichla acutirostris
Skivetetra, muligens red hook
Cichla Pinima (temensis)
Tror vi?...
Hadde Rio Tapajos som nabo.
Det var hyggelig folk som eide stedet.
Nå sitter vi på båten og har dratt fra Santarem, måtte innom og kjøpe litt øl og fiske utstyr. Var også innom et fiskemarked der, og så ganske mye forskjellige fisk der, piraiba, piraja, arowana, red tail, platystomaer, kan ikke navnet på alle de, men JKW har mere latin navn på de.
De fiskene som jeg fikk på stang i går heter.
Crenicichla acutirostris
Skivetetra, muligens red hook
Cichla Pinima (temensis)
Tror vi?...
Postet 04.10.11 kl 17:27
Postet 04.10.11 kl 17:33
Postet 04.10.11 kl 17:46