Sverdrager skifte kjønn?! (side 4)

Spock
Klovnefisken kan bytte kjønn. ^^ ho fisken er ledern, og om hun dør blir den mest dominerende hannen en dame. ;) Men ikke omvendt.

Så merkelig! :-o Blir han da en fruktbar dame?
Inaktiv bruker
Jupp.
Merksnodige snodigheter.

Jeg fant dette her:

"Ah, but some livebearers do indeed change sex, most notably mollies. Over the past, 39 years?... I have had several females which gave birth to live fry only to become males later in life... and subsequently fertilize young females. Lake Peten's P. kykesis is especially good at it. There is usually only one male in any given tankful of fish. Once he dies, the dominant female becomes male."

(http://www.fishforums.com/forum/livebearers/32353-molly-sex-change.html)

Det ser jo ut som det er dette som har skjedd med min Mollymamma.
Hei der.

Bestemor har ett 60 liters akvarium. Hun har 2 sverdragere og noen neontetra som hun like å se på mens hun mater.

Jeg pleier å vaske det for henne da hun har begynt å bli gammel og synes det er ett slit å vaske men liker å ha fisk.

Her er historien. Hun kjøpte 3 sverdragere for minst 3 år siden. En hann 2 huer. Hannen var aggresiv og drepte neontetraer og endte opp avlivet. Hun beholdt huene.

Altså cirka 2 og ett halvt år har gått siden vi avlivet hannen. Og hun har hatt 2 huer. Men nå plutselig så vokser det sverd på halen til ene hua og hun driver liksom og jager på annen fisk. Hun er også veldig på den andre hua for å liksom ha henne hos seg. Om hun prøver å svømme bort så blir hun hentet tilbake til rota de holder til i.

Har hoa blitt til en hann? Den har forandret oppførsel helt og viser noen ganger tegn på lek med den andre hoa. Forstår ingenting. Siden denne "hua" har ynglet med den aggresive hannen før han ble avlivet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er totalt forvirret og forstår ingenting! KA SJER?
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap