Gule skjell (corbicula javanicus) (side 4)

Ifølge AllFishThailand så skal disse hjerteskjellene gå i ph 6,5-7,5
Trond13
Ifølge [URLBLOCK1] så skal disse hjerteskjellene gå i ph 6,5-7,5

Ser det er litt ulik info ang disse som med mye annet. Vi har lagt ut den info vi har fått av eksportøren og den er jo ikke helt uforenlig med info fra din link.

/Rune
ÅÅÅÅÅ inne på den linken der hadde de bilder av både blåneser og Kingsnail. Mitt største ønske er å få tak i kingsnail og flere blåneser. vil ha vil ha......
Nope, det er vel stort sett det samme ja Rune, så med en ph mellom 6-6,5 så kan det vel ikke være så vanskelig å holde disse, evt. øke ph'n fra 6 til 6,5...

Ja det er bare å kjøre igang Heidi, om du importerer de, så skal du ikke se bort fra at jeg kjøper
Jeg får ikke importert de jeg vettu som er en liten hobbysnegle. Har fridd til Rune om han kanskje klarer å få tak i de , men bakdelen er at han må kjøpe inn veldig mange og da blir det dyrt og plassproblemer. Jeg tror ikke de blir vanskelig å få solgt for dette er en nydelig snegle. Det samme med blånesene. De filtrerer vannet på samme måte som muslinger gjør. Så de er som bittesmå vandrende små filter i karet.
Fant du ut noe og er de like flotte i virkeligheten som på bildet ?

Rune Kleven
[QUOTE=Sølvi Gullaksen]Er litt usikker på dette med ph og disse skjellene. Hvis en har litt lavere ph ( 6-6,5) vil det hjelpe å ha mineralstein i karet eller må en ha høyere ph?

Hei Sølvi

Jeg er faktisk ikke helt sikker. Jeg ville tro at det er en helt ok løsning, men jeg vet ikke. Jeg kan ta det opp med eksportøren på fredag.

Mvh
Rune Kleven
Hjerteskjell
Hei Sølvi

Beklager sent svar.....

Jeg har helt glemt å svare deg... Anyway..

Ifølge iportøren er det variasjoner i utseende og "utfarging" men ikke like stor variasjon som på Gule Kuleskjell som kan variere ganske mye.

Ang pH-verdier er nok helt ned i 6.0 i pH i minste laget, men det er tilgangen til mineraler som er viktigst i forhold til trivselen

Mvh Rune
OK ,takk for svar ,får se hva ph jeg klarer å å få til i
Mineralsteiner er jo ikke noe problem å bruke uansett..
Synes de gule kuleskjellene gjør en god jobb i småkarene ihvertfall
Men i et større kar jeg har tror jeg de må være ganske mange for å klare det.
Så da er kanskje løsningen disse hjerteskjellene ?
Er det noen av disse skjellene som vil klare seg i et Tanganyika akvarie? Ph 8.5-9.0
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap