Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 4)

Inaktiv bruker
Nå i helgen er fiskene å rekene for seg selv Er spent på søndag når jeg kommer hjem om de overlevde. Bytta vann før jeg dro bare sånn i tilfelle (Bruker å bytte på lørdager).
Ingen over foring ble gjort å alle så veldig friske ut.

Tror jeg skal ta "speedy" ut fra "Svigermor's "DRØM" ".
Putte den i rekedammen.
Inaktiv bruker
Back in the hous :P
Etter å ha vert borte fra de søte små i helgen var det godt å komme hjem å se at ALLE lever Eneste var at han kabel-tv installatøren hadde lukket døra til gang å bod der vi får mesteparten av varmen fra...
Det var 10 grader i leiligheten å 24 i akvariet... Satte på varmekolben bare for å få litt mer lunk i det.
Gullfiskene er jo som kjent noen brutale jævler, i letinga etter mat har de røska opp hver eneste plante... Så nå har jeg planta IGJEN! Jeg må få meg større kan FORT! Orker ikke å skal plante hele tiden, snakk om Torsk!
Glad nyhet, den ene Pygme-coryen bar på egg! Dette til stor glede for meg.
Så snart jeg ser de havner på en overflate skal de sankes å legges i klekke kar i akvariet. LYKKE LYKKE! Håper bare at de ikke gjør dette på natta når jeg sover...
Ellers lite nytt :P Alle ser friske å raske ut å jeg fortsetter jakten på STORT akvarium.

JA! Skal legge ut bilde om hvordan jeg fant leiligheta da jeg kom hjem. Svigerfar sier jeg bare...
Inaktiv bruker
Kaos uten kontroll!
Plutselig var den der... En GRUSOM hjørnesofa, som ikke passer inn her i det hele tatt! Ikke har vi plass til den heller... -_-

Og et bilde av katten min Som bor hos foreldra mine
Inaktiv bruker
BAH!! :/ i dag fant jeg ut at eggene til pygmecoryene var borte! Ble otrilig trist da jeg så det. Men det er jo sånn som skjer da.
Jeg sitter og drømmer meg bort på Webzoo, har så sykt lyst å kjøpe nytt akvarium, blir så mesunnelig på de flotte akvariumene som dere har her inne. :/
Vil også gi gullfiskene et bedre hjem, ser ut som de kjeder seg litt. De driver å dytter borti hverandre... Sånn dult liksom.
Øksefiskene henger bare i overflaten som vanlig. Pygmec. Ligger i "Tom soyer" huset i vinduskarmene å bare titter ut. Blir bra når jeg får resten av dem + at Endlers kommer

Satte også å drømte meg bort om hav jeg KAN gjøre med 70L.
Kan jo ha noen deverg ciklider oppider som reint arts kar med ei ho og en han ciklide.
Men men!
Eller kanskje masse ancsistrus oppi eller en hel hær med Pygmecory og Endlers.
Inaktiv bruker
Finn.no
Hadde jeg fortsatt bod i Trondheim så hadde jeg ikke nøla et sec!
fant en 240L Med utstyr til 2000,- :O Jeg blir jo sårlig her jeg sitter!
Finn.no

[External Image]
Inaktiv bruker
Nytt filer
Dær gikk det til HEL*@#% -_- Gamle filteret døde, ble rassling å masse bråk så ble det helt stille!
Så nå er "Barnehagen" Fri for filtrering.
Jeg skal se om jeg han fikse det MEN! Det er vell heller tvilsomt, har bestillt nytt: [URL=http://petworld.no/index.php?nr=90&case=4&id=1237&idkategori=245&kat_name=&prod_name=AmTop%20at-800f&startrow=]AmTop at-800f[/URL] Håper jo dette fungerer bra.
skal putte eksisterende filter i det men først skal det skylles og vaskes godt.
Bestillte sammtidig noen røtter og Catappa blader.
Så da blir det litt ombygging i "Barnehagen".
Inaktiv bruker
Var innom Nordland Zoo Bodø i dag å spurte etter Gul-Ancistrus, men akk nei.
Får heller bare vente til i Mars, når de ynglene jeg har holdt av er gammle nok.
Inaktiv bruker
^^ Dagens opptur, Fikk tak i GRATSI Java-Mose fra ei dame i nærheten
Ser ut som oppturene og nedturene kommer som perler på en snor for deg også,det skal ikke alltid være like lett og være Akvarist.
Hva skjedde forresten med den "nye" hjørnesofaen din?
Inaktiv bruker
Jepp, men er det ikke sånn det bruker og være? ;D

Den er montert å står plassert som om noen kasta den dit.
Har vell mest lyst å lage et digert bål.

Det er en ting jeg stusser litt på, HVORFOR er den ene øksefisken å svømmer MIDT i akvariet? :P Han er en snodig kar men! :P Jaja, sånn er nå det.
Skal innom Bodø Båt og fritid Zoo i dag.
Inaktiv bruker
JOHO! Nå er pakken min fra PetWorld.no sendt ^^ Gleder meg som en skitunge på julaften!
Røtter, Filter, Catappa blader, Snacks til pygme-C. Ene.
GLEDE. GLEDE. GLEDE! Siden jeg ble rammet av REC Permisjonene har jeg bare brukt tid på akvarium og fisk. Foreldrene mine tror det har klikke for meg. xD
Som de sier på reklamen: - Det er så gøøøy! :P (*Stian og Anders* Spiller online tennis)
Inaktiv bruker
Mystisk egg sak
Jeg fant nettopp noe som ligner på et egg! Men ingen av fiskene er store nokk til å legge det :O Hva kan det være? :P

Så trodde jeg at gullfiskene hadde spist lille Corry Men med lommelykta fant jeg han i huset sitt. Så nå ligger Corry og Caroline å hviler i slottet. ^^

Egget? [External Image]

Caroline [External Image]

Corry [External Image]
Inaktiv bruker
Gul ancistrus
En ting jeg glemte og si etter at jeg var på Nordland zoo Bodø.
Jeg spurte etter Gul Ancistrus, han sa den var vanskelig å få tak i.
Noen som vet noe om dette? :O
Inaktiv bruker
Det er vell ikke tilfeldigvis noen som vil bytte et 300L + akvarium mot en pent lite brukt kaffemaskin til 7000,-? ;D
Skulle gjerne hatt det store akvariet fra finn med bord ja - kjempebillig med 2000 !!!!

Ønsker deg en fin helg, og håper du får orden på alt Blir spennende å se om du får cory bebier
Inaktiv bruker
Ja det blir spennende og se. Hadde jeg hatt flere å gullfiskene hadde vert en annen plass så hadde det vell neppe vert noe problem.

Ja, du får ha god helg ^^
Inaktiv bruker
Var oppe hos svigermor å så på plaske dammen der. Triste greier...
Hun har jo ikke bytta vann siden jeg og kjæresten min flytta ut!
Der var det mye humbug ja.
Så jeg bytta vann, hadde i sopp medisin til de som trenger det.

Så ble det slåsskamp på Ancistrusene! To av dem var i full kamp, mens min som jeg kaller for Junior bare så på og gnagde videre på noen planter som var der.
Seier-Herren reiste flagget og svømte noen runder rundt trofeet.
Et stygt plast kamskjell. xD Artige små fisker...
Inaktiv bruker
hei spock! jeg tenkte at siden du er på min tråd hele tiden må jo jeg se litt til deg også! skal følge med her framover!
Inaktiv bruker
ILDHALEN
hei spock! jeg tenkte at siden du er på min tråd hele tiden må jo jeg se litt til deg også! skal følge med her framover!

Så hyggelig Takker for det.
Inaktiv bruker
EH! :O De teite fiskene skjønner ikke dette med og la plantene stå i fred...
De røsker jo opp alt.
Jaja, nok om det.

Platyene yngler som kaniner, tror sverddagern har kryssa seg med platy...
Ungene hun kalva her om dagen er oransje! Jeg sa det til henne, ville hun høre? Nei, Svigermor er og blir svigermor.
Timer på varmekolben fungerer bra, måtte justere til 30 min mellomrom. (Da stiger og synker ikke tempen så mye).

Jeg har fått en pestsnegle i Rekekaret, koselig det, den heter Hans-Bjarne og er 0.2cm
Sitter på glasset og mumser i seg alger som jeg ikke når med svampen.
Epplesneglen Speedy Gonzales har vokst.
Tror den trives, men svigermor vil så gjerne ha han ut, så jeg skal putte han i 70L når jeg får tid. (Er 5-grader ute så jeg vil ikke ta han med meg ut nå!)

Jeg må finne på noe nytt i rekekaret, jeg har fått klager på at det ser rotete og kjedelig ut! :O (Se vedlagt bilde.)
Noen som har noen kule ide er om hva jeg kan gjøre. (Har en liten rot liggende som jeg har litt lyst å bruke.)

Bilde 1 Reker
Bilde 2 Annet rot. Gullfisk, øksefisk og Pygme-C.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap