- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Blippblopps vanntanker (side 4)
Blippblopps vanntanker (side 4)
I Malawikaret har jeg ihvertfall ikke gjort ALT feil. Nå er det tyggende hunn hos både Labeotropheus trewavasae og Blå Ahli Sciaenochromis fryeri.
Morsomt!
Må visst ha flere yngelkar...
Morsomt!
Må visst ha flere yngelkar...
Postet 05.12.11 kl 17:01
Tok fram kameraet igjen idag.
Malawikaret:
Blå Ahli hann med tyggende hunn. Han har virkelig stått på de siste par ukene. Har gravd bøttevis med sand og laget seg ei fin hule under en stor stein. Hun lot seg overbevise til slutt
Labeotropheus trewavasae hann og tyggende hunn. Hun er definitivt lett på tråden. Hadde munnen full to dager etter at de flyttet inn
Malawikaret:
Blå Ahli hann med tyggende hunn. Han har virkelig stått på de siste par ukene. Har gravd bøttevis med sand og laget seg ei fin hule under en stor stein. Hun lot seg overbevise til slutt
Labeotropheus trewavasae hann og tyggende hunn. Hun er definitivt lett på tråden. Hadde munnen full to dager etter at de flyttet inn
Postet 05.12.11 kl 23:35
Endret: 05.12.11 kl 23:38
Postet 06.12.11 kl 00:18
Veldig snodig tryne på di siste der. Peker seg litt ut i forhold til det jeg hadde av malawi for noen år siden i min 500L.
Har ikke vett til å legge meg, følger med A. Macmasterihannen min som sliter seg ut på damene sine, men ser ut som det kun blir med flørting. han ser ikke ut til å få snøre i bånn nå i kveld. Skal opp igjen kl 05 så burde vel vært i seng.... fasinerende....
Har ikke vett til å legge meg, følger med A. Macmasterihannen min som sliter seg ut på damene sine, men ser ut som det kun blir med flørting. han ser ikke ut til å få snøre i bånn nå i kveld. Skal opp igjen kl 05 så burde vel vært i seng.... fasinerende....
Postet 06.12.11 kl 00:32
Postet 06.12.11 kl 00:33
Postet 06.12.11 kl 00:48
LOFFAVeldig snodig tryne på di siste der. Peker seg litt ut i forhold til det jeg hadde av malawi for noen år siden i min 500L.
Ikke sant? Veldig morsom nese. Munnen er også temmelig spesiell. Skal prøve å få tatt et bilde senere.
LOFFAHar ikke vett til å legge meg, følger med A. Macmasterihannen min som sliter seg ut på damene sine, men ser ut som det kun blir med flørting. han ser ikke ut til å få snøre i bånn nå i kveld. Skal opp igjen kl 05 så burde vel vært i seng.... fasinerende....
Alltid morro å se på hanner som jobber og jobber med å imponere hunnene.
...kommer meg ikke i seng i rett tid jeg heller...
LeneAutrolig god kamuflasje på den der! :)
Jepp! Kamuflasjen passer perfekt til innredninga i karet.
Inger AnneJeg kommer aldri til å bli noen afrikansk cichlide-akvarist (jeg hører definitivt mer hjemme på det Sør-Amerikanske kontinentet, når det gjelder fisk), men de er litt morsomme når de tygger; både når det gjelder den fantastiske underkjeven, og biologien i det hele.
Man kan jo ha begge deler! Jeg har malawi i to, snart tre kar. To kar med cory, og ett selskapskar med lett blanding. Forandring fryder...som det heter
Postet 06.12.11 kl 01:09
Postet 06.12.11 kl 16:49
Postet 06.12.11 kl 17:27
Det er nok ikke ekte stein. Jeg bruker "Juwel Deco Stone Cliff Dark".
Disse er hule og veier ikke stort. Føler meg tryggere da...
Finnes i to størrelser. Jeg bestilte fra aquaristikshop.com:
Juwel Deco Stone Cliff Dark L
Juwel Deco Stone Cliff Dark XL
Disse er hule og veier ikke stort. Føler meg tryggere da...
Finnes i to størrelser. Jeg bestilte fra aquaristikshop.com:
Juwel Deco Stone Cliff Dark L
Juwel Deco Stone Cliff Dark XL
Postet 09.12.11 kl 21:22
Postet 09.12.11 kl 21:52
Postet 09.12.11 kl 23:05
Sterbaibarna spiser frokost:
<embed src="http://www.youtube.com/v/ArkZvFS34wg?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="320" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
<embed src="http://www.youtube.com/v/ArkZvFS34wg?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="320" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Postet 11.12.11 kl 14:36
Endret: 11.12.11 kl 14:43
Postet 11.12.11 kl 14:40
Postet 25.12.11 kl 00:13
Da har jeg blitt "pappa" igjen!
30-40 små Blå Ahli Sciaenochromis fryeri svømmer rundt i 30-liter´n.
Jeg hadde også tyggende hunn av Labeotropheus trewavasae, men rakk dessverre ikke å ta ut mor før det var for sent. Barna ble nok spist opp raskt...
30-40 små Blå Ahli Sciaenochromis fryeri svømmer rundt i 30-liter´n.
Jeg hadde også tyggende hunn av Labeotropheus trewavasae, men rakk dessverre ikke å ta ut mor før det var for sent. Barna ble nok spist opp raskt...
Postet 28.12.11 kl 21:34
Postet 29.12.11 kl 16:34
Endret: 29.12.11 kl 16:36
Postet 31.12.11 kl 00:34
Endret: 31.12.11 kl 00:34
Postet 31.12.11 kl 00:45
Ministerbaiene vokser:
Tre små går sammen med de voksne. Resten går fortsatt i eget kar.
Ser ut til at situasjonen bedrer seg, men dessverre har jeg mistet alt for mange små...
ref. : Corydorasyngel har problemer
Tre små går sammen med de voksne. Resten går fortsatt i eget kar.
Ser ut til at situasjonen bedrer seg, men dessverre har jeg mistet alt for mange små...
ref. : Corydorasyngel har problemer
Postet 08.01.12 kl 16:57