Vestlandskulpen... (side 4)

Kan det være Bicolor ?
Vet de har vært å få tak i iBergen før men veldig dyre

Var det kanskje Haakon du snakket med ,i så fall en veldig ok fyr som har god greie på det meste av fisk.
Sølvi Gullaksen
Kan det være Bicolor ? Vet de har vært å få tak i iBergen før men veldig dyre :( Var det kanskje Haakon du snakket med ,i så fall en veldig ok fyr som har god greie på det meste av fisk.

Hei Sølvi.
Må nesten komme tilbake til hvilken Corydoras dette var...
Men godt mulig det var Haakon jeg snakket med, for kunnskap om fisk hadde han definitivt! Fikk en hyggelig prat med han i går! Må inn igjen... Han kunne også få skaffet en langkulp til meg om det så var, men venter litt med det akkurat nå.

-Stein Oppussing-
Anders K
Og disse pandaene med svart finne, hva mente du med dette? Hvilken finne var svart? Panda kan ha ganske svarte ryggfinner, det er litt forskjellig.

Nå kommer fasiten: Corydoras Arcuatus (5 stk. 395,-)

Kanskje jeg går for noen C. Habrosus/pygmeus i 22 literen nå som jeg har fått sand i den. Ingenting som tyder på filter i bunnristen (sjekket ett i butikk), så nå er det kommet fin blanda sand i dette! 5 stk. 195,- er fin pris!

Bilde kommer når det har klarna opp litt inni der...

-Stein Cory-
Plussmedlem
Arcuatus er en fin Corydorasart! Har en art som likner litt, men er større og langsnutet, som det heter
Det var en fin pris også, ja.

Du har mange Corydoras å velge mellom... velg klokt, du får fortere plassproblemer enn du tror Skal jeg være helt ærlig er det nok ikke lenge før hele huset ditt er fylt med akvarier, slik en pang-start du har hatt! Du har virkelig gått fort frem, og sånt er skikkelig moro å se!

Får håpe at du får tak i noen flotte arter når reolen kommer på plass

Anders K
Arcuatus er en fin Corydorasart! Har en art som likner litt, men er større og langsnutet, som det heter :-) Det var en fin pris også, ja. Du har mange Corydoras å velge mellom... velg klokt, du får fortere plassproblemer enn du tror ;) Skal jeg være helt ærlig er det nok ikke lenge før hele huset ditt er fylt med akvarier, slik en pang-start du har hatt! Du har virkelig gått fort frem, og sånt er skikkelig moro å se! Får håpe at du får tak i noen flotte arter når reolen kommer på plass :-)

Ja, vi får håpe på det Anders! Tror jeg stopper der med de 4 som er under planlegging, for det er ikke store plassen ellers å boltre seg på. Men med litt kløkt, ideer og vilje får jeg dette til i en 50kvm stor leilighet vettu... Forøvrig grei krok jeg har, og ene langvegg med dør er ypperlig for langkulpen! Den er redusert til 150cm lengde nå da, men vil bli bra det også. Lurer på å ha den 25cm høy da...? 40cm dybden er grei!

Bilde:
Noe sånt blir det i kroken her etter finmåling, og bør få en god pris på svart plexiglass i acryl. Noe rimeligere type, men fullt så blank likevel. Jeg sier likevel ikke prisen for kvm på det høyt...

... ny dag allerede - Fredag den 13. er det visst nå!

-Stein-
Oppdatering i ca. uke 4... Klart og fint i kulpen, og stabil PH på 7,5. Måle nitritt en gang til neste uke... Fisker plumper uti om ca. 2 uker da! 22-24 gr. nå i dag...

Ha en finfin Aqua-uke!

-Stein C.-
God fredag!
Synes vannet er blitt en anelse gult her... Kan det være planten som gjør dette eller er det bare fordi lyset dempes litt av planten tro...? :/ Skal ta endel målinger neste uke!

God helg!

-Stein+
Da har jeg fått gjort klar kroken min til de 3 ca.120L mine som kommer her! Rart dette, begynte oppussing på grunn av noen kulper... Er jeg den første? ) Noe gikk sikkert galt med tanken på litersyken vil jeg tro! Ler...

Har fått svar fra Erlend, men så stoppet det opp da han tok det videre til butikken. Håper snarest på svaret jeg er ute etter; En god pris på kulper...

Der som langkaret kommer, har jeg bestemt meg for å bygge om et TV-skap jeg hadde der. Får da lik design som andre møbler her i heimen! Men den blir svart ja...
Når det gjelder kroken her, vurderer jeg hele tiden noen Porsa reoler... Noe må man da ha i tenkene samtidig!

Blåeste himmelen i Bergen på lenge i dag! God søndag!!!

-Stein-.-
Inaktiv bruker
Flotte greier det der.
Vannverdier 24.01.2012
Da er det vannverdi-tid! Må si jeg er noe heldig... PH: 7.2 og NO2: 0.2mg/l
Har vel bra vann her i huset jeg da...!

Kulper:
Kommet til at jeg skal ha 2 stk. kulper i kroken og disse er på 115L hver, da jeg har fått en virkelig god pris på disse! Telling no more... Yet! )

Finfin ettermiddag!

-Stein-
Begynner å ta form(farge) i kroken min... Joda, dette skulle bli bra!

Spock
Flotte greier det der. :)

Helt sikkert? Joda, det er snart klart for noe levende oppi kulpen.
5. uken dette, tror eg... Må sjekke litt i kalenderen! Gleder meg til 115L nå!!!
Ja i kroken der... Du maler (malte) du også ser jeg!

-Stein-
Gjest i kulpen...
Jøss, jeg så noe som var i bevegelse i kulpen her... Endelig fått meg snegle, tenkte jeg! Og det er det... Blåaktig med noe gullaktig sneglehus... Hm... får ikke tatt gode bilder, men... her er ett bilde!

-Stein-
Inaktiv bruker
Io Io Io, Her skjer det ting! Ser at det er ikke lenge før at det er noe i veggen. ;D
Ja, det er en flott kulp.

Ut i fra bildet så kan man nesten skimte noe som ligner en dammsnegle, ;P
Litt vanskelig å si sikkert.
Hoi...

Jau, her gror det jaggu i kulpen du! Den ene planten der kan jeg jo høre vokse...
Men, neste uke er det nesten klart for fisk. Skal jeg bytte litt vann da tro? Før jeg overlater kulpen til de rettmessige eiere og brukere...?
Skal avgårde og få hentet noen reker først, så får de ordnet opp litt?!

Gleder meg nå, men det går tid med oppussing! :P
Har fått malt veggen til langkulpen nå - S8500-N... Digg farge det altså!

Ha en super helg!

-Stein-
Du skal bytte vann ja. Når jeg flytta fisker inn i min tank byttet jeg nesten alt vannet. Bakteriene som er dannet under innkjøring ligger jo i filteret. Om du som meg ikke har byttet vann siden oppstart er det nok på tide med et bytte. Hos meg var det også mye planterester og "gusj" som jeg slamsuget ut en del av. Skrapte også glasset da det var blitt ganske grønt.

Ha en god helg du også!!
Den er grei, pingri! Nitritt på 0,2 her nå... Tror bare jeg har litt flax også!
Bytter vann neste uke en gang da!

Pris kulper...
Da her jeg mottatt pris nr. 1 på følgende:

Langekulpen: L150xH25xB40 Kr. 2.999,- Rabatt kr. 241,-
Småkulpene: 2 stk. 115L m Lys og varmekolbe Kr. 2698,- rabatt kr. 500,-

Ikke så gale dette da, så venter jeg litt til på pris fra nr. 2
Dritkaldt her vest nå... Brrrr... (ja sitter ute å røyker nå) Oppussing endrer vaner!

-Stein-
Er dette med lysamatur og pumpe ?
Tilfeldig bekjentskap
© Otaku
Reklame for plussmedlemskap