- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Bergen akvarieklubb møte 29.02 (side 4)
Bergen akvarieklubb møte 29.02 (side 4)
Postet 27.02.12 kl 14:34
Postet 27.02.12 kl 14:40
Postet 27.02.12 kl 14:53
Postet 27.02.12 kl 14:57
Husk møte 29 feb
2 dager til klubbmøte,nye og gamle medlemer velkommen.
Alle kan ta med noe til auksjonen,trenger ikke være medlemmer.
Skriv gjærne inn her hva dere tar med.
Kaffe,brus,kake og kjeks selges til byens laveste pris og dette blir veldig sosialt,med Anders foredrag om utstillte akvarier i butikker i Polen.
Mh Stig.
Alle kan ta med noe til auksjonen,trenger ikke være medlemmer.
Skriv gjærne inn her hva dere tar med.
Kaffe,brus,kake og kjeks selges til byens laveste pris og dette blir veldig sosialt,med Anders foredrag om utstillte akvarier i butikker i Polen.
Mh Stig.
Postet 27.02.12 kl 20:19
Postet 27.02.12 kl 20:23
Postet 28.02.12 kl 11:56
Postet 28.02.12 kl 14:03
Postet 28.02.12 kl 18:20
Postet 28.02.12 kl 19:52
Postet 28.02.12 kl 19:54
AkvariefanGleder meg veldig. Jeg putter fiskene i en plastpose og pakker den inn med avispapir + skriver pris på. Noe mere? Møtes man utenfor rommet eller går man inn? Varer møtene alltid til halv ti?
En god ide er å tape kantene på bunnen av posen slik at den blir "rund" i bunnen slik at ikke små fisker kan sette seg fast i brettene når den står flatt.Lite vann og masse luft er også bra og ikke for mange fisker i en pose.
En lapp der det står litt om hvilke forhold,vannverdier ,akvariestr. osv. fiskene trives i er også fint å ta med. Bak på denne lappen skriver du navnet ditt og fester på posen med en gummistrikk .
Det kan også være lurt å ha fiskeposene i en isoporkasse eller kjølebag( gjerne med en liten flaske med litt varmt vann) for å holde temperaturen oppe samt at det blir mindre stress for fiskene.
Du skal ikke sette noe pris på lappen da dette er en auksjon og går til den som byr mest .Det vil si at en noen ganger får godt betalt og andre ganger solgt til gi-bortpris.
Om du vil gå rett inn eller vente utenfor og evt. snakke med folk i forkant er helt opp til deg .
Hvor lenge møtet varer er litt opp og ned alt etter hva som skjer og hvor mye folk har å snakke om .Men om du må /vil gå tidligere ,så er det helt ok ,ikke nødt til å være der helt til slutt.
Postet 28.02.12 kl 20:02
Endret: 28.02.12 kl 20:03
Sølvi Gullaksen[QUOTE=Akvariefan]Gleder meg veldig. Jeg putter fiskene i en plastpose og pakker den inn med avispapir + skriver pris på. Noe mere? Møtes man utenfor rommet eller går man inn? Varer møtene alltid til halv ti?
En god ide er å tape kantene på bunnen av posen slik at den blir "rund" i bunnen slik at ikke små fisker kan sette seg fast i brettene når den står flatt.Lite vann og masse luft er også bra og ikke for mange fisker i en pose.
En lapp der det står litt om hvilke forhold,vannverdier ,akvariestr. osv. fiskene trives i er også fint å ta med. Bak på denne lappen skriver du navnet ditt og fester på posen med en gummistrikk .
Det kan også være lurt å ha fiskeposene i en isoporkasse eller kjølebag( gjerne med en liten flaske med litt varmt vann) for å holde temperaturen oppe samt at det blir mindre stress for fiskene.
Du skal ikke sette noe pris på lappen da dette er en auksjon og går til den som byr mest .Det vil si at en noen ganger får godt betalt og andre ganger solgt til gi-bortpris.
Om du vil gå rett inn eller vente utenfor og evt. snakke med folk i forkant er helt opp til deg .
Hvor lenge møtet varer er litt opp og ned alt etter hva som skjer og hvor mye folk har å snakke om .Men om du må /vil gå tidligere ,så er det helt ok ,ikke nødt til å være der helt til slutt.
Tusen takk
Jeg er så ny at litt hjelp er bra
Postet 28.02.12 kl 20:09
Postet 28.02.12 kl 20:13
Postet 28.02.12 kl 21:35
Postet 28.02.12 kl 22:00
Postet 28.02.12 kl 22:24
Postet 28.02.12 kl 23:21
Postet 29.02.12 kl 10:15
Postet 29.02.12 kl 10:56