Modifisere lampe med led dioder (side 4)

Det er lav volts dioder. Men har man mange nok kan det sikkert fungere. Den har jo en farge temperatur på 6000 Kelvin, som er greit for ett ferskvannsakvarie. Ta og prøv. Ta bilder og fortell oss her hvilke erfaringer du får.
har bestillt 10 stk nu. gir raport når jeg får det opp.
Det blir bra. Har ikke fått gjort så mye mer med lampene mine, siden jeg ikke har hatt tid.
Samme her, har planer men får aldri tid til å iverksette de
Det tok sin tid, men her er bildene..
Har ikke tatt bilder av monteringen, men har gjort som dere fleste andre, bare at jeg kjører 3 forskjellige alu plater som jeg har tatt fra jobben, i tillegg har jeg limt med hurtig epoksy fra clas ohlson.

Bruker som regel bare 3 av 5 diode "remser" med lys om dagen, det er etter hva jeg leser på saltvannsforum minst like mye lys enn det de fleste saltvanns guttene bruker på samme størrelse på karet.

Plantene gror mildt sagt godt etter at jeg gikk over til led, har luket rett før bildene er tatt, var ihvertfall dobbelt så mye planter som det er nå.

Bildene viser når forskjellige lys typer er satt på:
Bilde 1 er når en remse med 10 000k og en remse 6000k står på.
Bilde 2 er kun en remse som står bakerst av karet med 12 stk 6000k.
Bilde 3 er alle royalblue og 4 stk 6000k som står ihvert hjørne.

Lysbilde blir ikke helt riktig, det ser mye bedre ut i virkeligheten.
Linsene er forresten ikke montert, fordi jeg manglet epoksy.
Ble kjempemessig det. Ser ut som at både planter og discus trives godt.
Det hjalp godt for plante veksten, med lys rørene grodde de store buskene fra 1cm i uka til nærmere 1 cm om dagen.
Jeg slet litt med flere av plante typene jeg har i karet før led, etter en uke med ledene på fullt så begynte de endelig å gro, så led anbefales.
Har kommet litt alger, men det er god mat for malle yngel!

Vet du Roy Fredrik, eller noen av dere andre hva den lille busken til høyre på siste bildet heter? Det er denne det er så mye av, den gror veldig fort!
brukte 8 stk av de led lysene, ca 1280lumen. men må nok sette inn flere. blir vel prøve 20 stk,
kjører t8 og led samtidig til jeg får flere led.

kun led som er på bilde 1 og 2. led og t8 på bilde 3. ser ut som det bildet er tatt med en pakke margarin, men oppdaget ikke at det var så uklart før jeg satt på pc'n
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap