Mange døde fisker i akvariet (side 4)

Jah, det er surt med frafall, spesielt når det går kjennes på lommeboka også. Det har sikkert de fleste av oss erfart, spesielt etter at vi har fått teite råd fra dyrebutikk osv..

men det er slik man lærer å ta godt vare på fiskene man har, og å tilrettelegge mest mulig - jo mer de trives i sitt rette element, jo mindre utsatt for sykdommer blir de. Å finne ut informasjon om det man kan før man skaffer seg fisk eller annet. Spesielt når det gjelder rare ting dyrebutikker absolutt skal selge.

Er ikke ekspert på dette med sykdommer, men om akvariet er mer eller mindre tomt ville jeg bare alt det gå sin gang (du har filteret gående ja?) - om du mistenker sykdom kan du medisinere, men vet ikke hvilken hensikt det har uansett, hvis karet er tomt.

I mellomtiden kan du jo glede deg over ny fisk og lese masse om de.

Inaktiv bruker
ja, man lærer jo av feil, idag fant jeg 3 nye døde guppier, for første gang fant jeg en død hann-guppy.
Jeg tror jeg skal la filteret(115.literen) står litt og bruke salmimetoden i 1-2 uker før jeg begynner å ta oppi fisk, i morgen skal jeg ut på fiskeutstyrshopping, skal kjøpe sand,røtter osv.
Jeg har lite lyst til å kjøpe medisiner til vannet, det er dyrt og jeg vet ikke hva som feiler dem enda
Jah det holder jeg med deg i, det er heller ikke vits å medisinere om det ikke er rett sykdom uansett. Vil anbefale Esha! Esha 2000 og Esha Exit er veldig vanlig, og behandler de vanligste sykdommene uten å ta knekken på filterbakterier osv. De minste pakkene (som holder i massevis) koster rundt 60,- på webzoo.no for eks.

Blir nok spennende å få masse nytt akvarieutstyr, hehe!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsenr
Reklame for plussmedlemskap