- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Bare ett kar , som om det går. (side 4)
Bare ett kar , som om det går. (side 4)
Her er alt bare fryd å gammen om dagen Panser yngelen er i full vigør. Har såvidt begynt med litt levendeforing på de nå.
Eggene til Jostein og lille Blå Klekket i morgentimene. Masse små nesten usynlige nusk som rister med halen. Og gir pappa Josten en stor jobb med å holde de oppe i redet. Han skal få en skikkelig husfarsferie når han er ferdig med jobben.
Eggene til sommerfuglene har også klekt Yrer av liv inne i den krukken. Prøvde å telle men det var ganske så nytteløst gitt :O
Eggene til Jostein og lille Blå Klekket i morgentimene. Masse små nesten usynlige nusk som rister med halen. Og gir pappa Josten en stor jobb med å holde de oppe i redet. Han skal få en skikkelig husfarsferie når han er ferdig med jobben.
Eggene til sommerfuglene har også klekt Yrer av liv inne i den krukken. Prøvde å telle men det var ganske så nytteløst gitt :O
Postet 19.07.12 kl 17:56
Ja her går det frammover med alle mine bebiser Corysen har vokst masse på sin første uke. De er overalt på en og samme tid :P Skikkelig artig å se på. Hvem trenger tv liksom..
Hadde endel forfall hos sommerfugl yngelen, men flyttet de over til ynglekaret i en fødekasse så forlot de redet selv når de ble frittsvømmende. Aner ikke hvor mange de er , sånn passe vanskelig å skille mellom de og kampfiskk yngelen liksom. De ser ganske like ut enda :O Ogdet er mange av den sorten også. De henger rundt oppe i plantene, og rører du planten kommer de tytende ut fra alle kanter. Hjelpes, håper det er flertall av jenter enn hanner hos kampfisken :P Hvis ikke får jeg en sto jobb. Men funker vel det og, er ikke i jobb uansett så da har man jo noe fornuftig å givende å bruke tiden sin på.
Hadde planer om å fli skikkelig i 80 l til de to sommerfuglene mine i dag, har flyttet over ett par av Ancistrusene for å ta litt alger. Veldig til algevekst i det karet hrmpf. Men tror jeg venter med stor oppryddning der. For det viser seg at de har lagt egg på nytt i krukken sin :O Men denne gangen lar jeg de være så får vi se hvordan det går . Kaskje yngel sikre filteret
Og jaggu er det ikke egg i hula til palettene også.
Tror slik seriøst jeg må få kjøpt meg flere kar :P
Hadde endel forfall hos sommerfugl yngelen, men flyttet de over til ynglekaret i en fødekasse så forlot de redet selv når de ble frittsvømmende. Aner ikke hvor mange de er , sånn passe vanskelig å skille mellom de og kampfiskk yngelen liksom. De ser ganske like ut enda :O Ogdet er mange av den sorten også. De henger rundt oppe i plantene, og rører du planten kommer de tytende ut fra alle kanter. Hjelpes, håper det er flertall av jenter enn hanner hos kampfisken :P Hvis ikke får jeg en sto jobb. Men funker vel det og, er ikke i jobb uansett så da har man jo noe fornuftig å givende å bruke tiden sin på.
Hadde planer om å fli skikkelig i 80 l til de to sommerfuglene mine i dag, har flyttet over ett par av Ancistrusene for å ta litt alger. Veldig til algevekst i det karet hrmpf. Men tror jeg venter med stor oppryddning der. For det viser seg at de har lagt egg på nytt i krukken sin :O Men denne gangen lar jeg de være så får vi se hvordan det går . Kaskje yngel sikre filteret
Og jaggu er det ikke egg i hula til palettene også.
Tror slik seriøst jeg må få kjøpt meg flere kar :P
Postet 25.07.12 kl 17:32
Endret: 25.07.12 kl 17:39
Da har jeg fått meg nytt/gammelt kar på 300 L :P JIPPI. Fulgte med endel fisk så får se om en må ta en oppryddning i artene. Må bytte bunnsubstransen også. Vil ha sand i det ,er stein der nå.
Alle sommerfugl og Betta yngelen døde Men coryene lever opp de har nå flyttet sammen med de andre .
Palettene endte oppmed 38 yngel som vokser seg fint til foreløpig.
I karet jeg tok over fulgte det også med egg :O Tok disse ut og klekte de i fødetanken. Så nå er det noen søte små inne i hulen der med L144.
Sajica paret la også egg i krukken sin. Første gang for disse. Flinke til å passe på. Men er nå kun ett egg igjen der. Så det spørs om det blir noe yngel der denne gang.
Alle sommerfugl og Betta yngelen døde Men coryene lever opp de har nå flyttet sammen med de andre .
Palettene endte oppmed 38 yngel som vokser seg fint til foreløpig.
I karet jeg tok over fulgte det også med egg :O Tok disse ut og klekte de i fødetanken. Så nå er det noen søte små inne i hulen der med L144.
Sajica paret la også egg i krukken sin. Første gang for disse. Flinke til å passe på. Men er nå kun ett egg igjen der. Så det spørs om det blir noe yngel der denne gang.
Postet 13.08.12 kl 10:09
Min kjær Jostein fisk avgikk med døden for en liten stund siden En av jentene hadde ribbet sløret hans. veldig trist, men fins også en liten glad nyhet også. Jostein fisken og Lille blå fikk jo yngel. Men trodde alle var døde. Helt til jeg skulle rydde litt i "kompost" baljen min. Der var det en stakar liten kampfisk jente :O Frisk og rask. Stakar lille fisken. Ikke akurat de beste forhold å vokse opp på der. Har sikkert blitt med i en av plantene når jeg flidde i karet.. tror hun blir veldig lik sin mor.
Noe uklart bilde av henne, hun er ikke så mye i ro.
Blir også fullt av Sajica i karet snart, om alle disse små vokser opp :O
Har også fårr yngel på Albino pansermallene :P Ikke så mange av eggene som var befruktet , men ble da noen .
Noe uklart bilde av henne, hun er ikke så mye i ro.
Blir også fullt av Sajica i karet snart, om alle disse små vokser opp :O
Har også fårr yngel på Albino pansermallene :P Ikke så mange av eggene som var befruktet , men ble da noen .
Postet 27.08.12 kl 19:34
Postet 28.08.12 kl 09:28
Postet 01.09.12 kl 00:51
Nilam : Sommerfuglene styrer på De legger egg flittig, men ikke så flinke til å passe på enda. usikker på om jeg har yngel som fortsatt lever av disse. Klarer ikke se forskjell på alle de små i karet enda :O Men hadde vørt skikkelig morro om noen levde opp. Så jeg får bare vente i spenning der tror jeg
Var en tur innom dyresjappa på Orkanger her en dag . Og der ble jeg sjarmert i senk av to Buskfisk . Herremin for noen nydelige skapninger. Disse to ble med meg hjem :P de er så forsiktige der de saaaakte drar rund i karet. Virker nesten litt sjenert . Titter fram fra bak rota når jeg kommer bort til karet .Og saaakte (type snegle fart ) kommer de bort til glasset for å hilse på, for så å rygge like sakte tilbake.
L144 yngelene vokser også
Og ett bilde av en liten tass.
Var en tur innom dyresjappa på Orkanger her en dag . Og der ble jeg sjarmert i senk av to Buskfisk . Herremin for noen nydelige skapninger. Disse to ble med meg hjem :P de er så forsiktige der de saaaakte drar rund i karet. Virker nesten litt sjenert . Titter fram fra bak rota når jeg kommer bort til karet .Og saaakte (type snegle fart ) kommer de bort til glasset for å hilse på, for så å rygge like sakte tilbake.
L144 yngelene vokser også
Og ett bilde av en liten tass.
Postet 02.09.12 kl 08:37
Postet 02.09.12 kl 09:28
Postet 02.09.12 kl 09:47
Postet 02.09.12 kl 10:33
Postet 07.09.12 kl 06:30
Postet 07.09.12 kl 08:44
Var en tur på Containergirl på Stjørdal her om dagen. En utrolig artig bruktbo butikk.Finner alltid noe der. Denne gangen fant jeg til min store begeistring ett 60 l akvarium med stativ og utstyr til ussle 200 kr :P Gjett om det ble med hjem da Har for første gang lad bakgrunn også. Ved bruk av små flate stein og akvariesilokon. Ble ganske så fornøyd selv værtfall..Mangler skikkelig lys på så det må en få fikset slik om litt tenker jeg. Inn i karet flyttet Blå som minste mann kaller den ( han har det med å sette navn på dyra etter farge, har en kanin som heter kvit og en som heter brun også :O ) Dette er da kampfisken til en av mine mange sønner. Han fikk selskap av bittelille etter Josteinfisken og Lille blå og en søt liten gjeng med albino coryer.
Postet 08.09.12 kl 21:22
Postet 09.09.12 kl 00:59
Postet 10.09.12 kl 07:16
Så kult!
hei!
har nå tatt meg tiden til å lese hele tråden din
kjempe kul så intressant akvarie liv du har
jeg kommer til å følge med vidre på deg
har nå tatt meg tiden til å lese hele tråden din
kjempe kul så intressant akvarie liv du har
jeg kommer til å følge med vidre på deg
Postet 10.09.12 kl 16:09