Once again (side 4)

hei og takk for svar

tenker jeg kommer til å kjøre mindre timer på fullt lys, kanskje 07-19 og med noe tid på LED både i forkant og på kvelden, er ikke før utpå kvelden jeg har tid å se inn i tanken, så greit med litt lys på da ja hehe

alger har jeg ikke vært plaget med på lenge heldigvis

fikk sendt avgårde en ny bestilling i dag, litt av hvert egentlig

gleder meg stort til torsdag da det er levering fra imazo.se

har egentlig ikke laget noen plan utenom Hantel, men begynner å like planter mer å mer......'plassproblem etterhvert'

5 stk 019.0027 HANTELCIKLID "RED SHOULDER 4-6CM ODL,
29kr stk

5stk
034.0004 TIGERSNÄCKA
9kr stk

2stk
097.1322 CERATOPTERIS THALICTROIDES
16kr stk

2stk
097.1484 EGERIA DENSA VATTENPEST
16kr stk

2stk
097.1326 CERATOPTERIS CORNUTA
16kr stk
Eheim
jeg tenker på å kjøpe meg ny filter pumpe til 300L tanken min og har vel bestemt meg for å kjøpe noe 'skikkelig' denne gangen.

den utvendige pumpa jeg hadde er kassert og nå kjører jeg med 2stk innvendige som en foreløpig løsning.
- mulig jeg er dårlig til å sette opp filter, men føler vel egentlig stort sett at det meste legger seg på bunnen og hevertstøvsuging gjøres ofte, flere ganger i uken samt lette vannbytter.

Eheim har jeg aldri hatt men skjønner at mange bruker dette merket.

hva anbefaler dere til mitt 300L ?

tips mottas med takk!

jeg bestiller stort sett via EJS fra
http://www.imazo.se/Servlet?page=6&parent=sIA

ingen forslag?

''Eheim har jeg aldri hatt men skjønner at mange bruker dette merket.

hva anbefaler dere til mitt 300L ?

''
Skal du kjøpe et skikkelig er det vel egentlig ikke noe å lure på, da drar du til med et Eheim Professional 3 1200XL eller 2080 som man kaller den. Størst, dyrest og best. IMO

Har akkurat satt opp et slikt på min 222 liter.
God pumpe
Har hørt at denne skal være suveren til akvarier fra 300 l og oppover..
Men det koster å være kar ( badekar )

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41046638&searchQuery=akvarie+pumpe#resultat?keyword
time will show hva det blir til

sett litt på dette medsirkuleringspumper og blå matter (DIY liker vi) så får se

igår ble 70L satt opp og utefiskene ble innefisker for vinteren
har blitt endel arbeid i tanken siste uken, mange gjevne vannbytter da jeg fikk i mere sand og jeg ikke helt ble kvitt støvet med en gang. kommer seg nå, pleier å bytte ett par tre pøser med vann hver 2-3dag for tiden så kommer seg.

Hantelene ser ut til å ha funnet sin plass i tanken, herlig å se at de har fått fargene igjen etter reisen fra Sverige.spiser godt er OK ut.
- vet det med tiden kommer til å bli lite med plass, men tanken er å sitte igjen med ett par hantel, cupidoene og hecklii. 540/720 står også på listen.

fikk og endel planter som er satt oppi, her skal det etterhvert tynnes ut og fordeles til andre tanker er planen, hantelene parkerer foreløpig inni noen av de så lar de stå til de vokser seg større.

brukte en plast nettingmatte som jeg laget hull i og satte det som skal være flyteplanter oppi dem, har ikke peiling på planter så blir nok å prøve seg frem her. - mener å ha lest at CERATOPTERIS THALICTROIDES/CORNUTA kan plantes i bunn, eller brukes flytende. mine nnostomus beckfordi likte godt den 'flytende øya' og ser spesielt på kveldene at de søker seg inn under den
går det an å legge ut filmsnutter her ?

i går gikk turen innom Biltema der det ble kjøpt inn 'sølvtape' som jeg dekket hele innsiden av lyskassen min med.

dette ble jeg veldig fornøyd med, mye bedre lys med en gang

justerte tidsurene slik at det en periode midt på dagen ikke står på så mye lys, samt at hovedlysene ikke brenner mere enn 9 timer daglig, 10 timer med LED

så får vi se hvordan dette fungerer utover, ønsker ikke algeblomstring hvis jeg kan unngå det.

plantene ser ut til å trives per i dag, alle de nye har rettet seg opp og jeg kan også se at noen av dem allerede har blitt større.
lite med bilder som blir tatt om dagen, men skal få tatt noe mere utover.

hantel'ene begynner å bli riktig fine

i dag er det duket for ett større vannbytte, har styrt minst mulig oppi tanken etter den nye fisken kom på plass, men nå må litt gjøres

litt bilder fra herlighetene, må si jeg er ganske så stolt over artene jeg har, og tenker at siste del av 2014 blir med større tank i hus

mangler gode bilder av hantelene og vf cupidoene, men skal se hva jeg kan få til seinere.

Vf cupidoene blir bare finere og finere etterhvert som tiden går, kan egentlig ikke huske at jeg har sett dem slik før.

Hantelene ser bedre ut nå etter noen rolige dager i tanken etter den lange reisen, fått fargene igjen og har stor tro på at disse blir meget vakre med tiden dem og

jeg ble etterhvert no e usikker på om jeg hadde truffet riktig med denne planten , som etter hva jeg skjønte , kunne brukes som flyteplante.

vokser uansett som bare det , nå klippet jeg bort nettet som jeg samlet 'stiklingene' i, og ser egentlig greit ut. håpet var jo at det skulle bli lange røtter som hang nedover mot bunnen

vært på reis noen dager, så ble ett stort vannbytte når jeg kom hjem igjen i helgen.

Hantelene storkoser seg, begynner virkelig å like disse nå og ser frem til at dem vokser seg større med tiden

noe uklare bilder da jeg kjørte ganske godt på med luft i tanken
Skutlis
Flotte fisk! :)

takker!

jeg er meget fornøyd for tiden ja

største Hecklii har nettopp vokst på seg første cm av 'rødt slør' på finnene !!!
En liten oppdatering
hei igjen og godt nyttår folks!

ikje noe ny fisk her, men storkoser meg med de som jazzer rundt i tanken og bare blir større og finere for hver dag som går

flyteplantene mine har dannet en flytende øy som begynner å bre seg utover slik som jeg håpet på, må nok følge med å 'vanne' ut litt etterhvert så de ikke tar over alt lyset.
- øya pleier å ligge rett over røttene som jeg har satt opp, men akkurat her har jeg vært oppi og gjort rene pumpene.
Tilfeldig bekjentskap
© LeneH
Reklame for plussmedlemskap