Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 4)

Geir Stokke
Fisk og planter blir auksjonert, resten havner på FASTPRISBORD.

Går reker og snegler under "Fisk"?
Donald
[QUOTE=Geir Stokke]Guyanancistrus (L-106)

Er det VF eller har du drettet den? Både L-106, L-168 og L128 er v.f.
Donald
[QUOTE=Geir Stokke]Fisk og planter blir auksjonert, resten havner på FASTPRISBORD.

Går reker og snegler under "Fisk"?. Takk for spørsmålet. Reker og snegler blir auksjonert som vanlig. Ettersom dette er første gang vi praktiserer denne ordningen, vil det helt sikkert komme spørsmål, negativ og eventuelt positiv kritikk som vi tar imot, og vi vil gjøre vårt beste for å forbedre oss.
Ser det kommer mye fin fisk her ja!
Gruer meg til å sjekke konto etter auksjonen
Plussmedlem
Mulig jeg sorterer ut litt L134 og tar med....
Plussmedlem
milo
Mulig jeg sorterer ut litt L134 og tar med....

Kult! De er fantastisk flotte. Må tenke og se om det er mulighet for å by på noen
Vi kommer fra Moss, og jeg har med Ole om han trengs som auksjonarius Håper det er noen som har noe spesielle planter

Ikke sikkert vi har noe å ta med, foruten penger og godt humør
Tar med:

Heterandria formosa
Poecilia salvatoris
Ancistrus sp

Cryptocoryne (wendtii Red?)
javabregne
hornblad
en plante jeg kjøpte i Tyskland (ikke sikker på arten)

kankje noen reker
Da er det pakket og klart for morgendagen

L270 var litt mindre enn eg trodde og håpet, men de er ihvertfall 3 cm. Eg puttet 3 stk i hver pose for å kompensere.
Dette tyder på og bli en "storauksjon"! Masse spennende fisk er omtalt her og vi har et knallflott utlodningsbord med masse flotte premier. På forhånd takk til våre trofaste sponsorer: zoo-hjørnet,Dahl's dyrerike,Arilds zoo,korallen.no,Svein's fiskekjeller,Geir'fiskekjeller,Bil-extra,Tropex.no,B.r-leker.
Vi sees i morra
Bilxtra..? ;D "Glassrens" da eller? :p
Nemlig, Torbjørn! Spennende med L-270, Donald! Alt klart her og. Aldrig pakket så mye fisk. Er spent på Altumene, hvordan responsen blir. Tilbyr en garanti: dersom noen dør før en uke, erstatter jeg maks 2 stk, enten med ny fisk eller penger tilbake for 2. Legger dessuten med 5 poser med levende mygg for en god start. Lykke til alle sammen. Dessuten har det aldrig vært så mange som har stilt opp dagen før, til forberedelse. Det vitner om god lagånd!
Fungerer ikke linken første post lenger?
Plussmedlem
Da var pakklista herfra klar. Egentlig satser jeg i første omgang på auksjon i Moss om en uke, så herfra kommer det "bare" :

L144
Ancistrus sp Albino
L066
L134
Ancistrus sp Super Red

KANSKJE jeg fanger noen Corydoras Green Laser i morgen tidlig, men det er bare kanskje....

Tar også med noen mallehuler til fastprisbordet, pris 50.- pr stk for alle standard. Har med 2 store til 75.- pr stk.
sokken
Fungerer ikke linken første post lenger?

Ser ut som det har blitt noe tull der ja, stod vell noe sånt som dette:

Storauksjon i Sarpsborg den 11. november

Sarpsborg Akvarieklubb har gleden av å kunne arrangere storauksjon den 11.november.
Storauksjonen holder til i lokalene til Arbeidernes jeger og fiskeforening på Baterød.

Auksjonen starter kl. 1200, og innlevering av objekter vil være mulig mellom kl. 1000-1130.
Auksjonen er åpen for alle, og som vanlig vil det være lov å auksjonere alt som er akvarierelatert som for eksempel fisk, planter, kar, utstyr osv. budgivning vil skje i hele tiere, og med startpris på 10 kr hvis ikke annet er oppgitt. Alle objekter vil bli vist frem på projektor.

Auksjonssalær er 20 %, forhåndsregistrering av salgsnummer skjer ved henvendelse til Svein Dalby tlf 950 34 853.

Vi oppfordrer at all fisk pakkes godt slik at vi unngår lekkasjer, oksygenmangel og lignende.
Pass på og merk objektene godt med tanke på navn på selger, selger nr(Forhåndsregistrering) og hva som auksjoneres bort.

Klubben forbeholder seg retten til å slå sammen poser hvis vi ser det som nødvendig.

Det vil også være kiosksalg hvor det blir salg av pølser, vafler, kaffe og brus. Ellers blir det lotterisalg med mange flotte premier fra våre sponsorer.

Veibeskrivelse:
Kommer du fra E-6 Mosseveien, ta av første avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ,kjør til sykehuskrysset i sentrum , ta til venstre i lyskrysset mot Kurland .Passer Borg Hansa bryggerier og ta til høyre med en gang inn i Vannverksveien. Kjør ca.1 km. Og ta av høyre mot Baterø, Sarpsborg Vannverk (akkurat der lysmastene slutter). Kjør opp en bakke og ned en bakke. Da får du en parkeringsplass på venstre hånd. Parker bilen der. Hele denne veien vil bli markert med fiskeplakater.

Kommer du fra Halden(Sverige), kjør over Sannesundbrua, forsett videre forbi Biltema, ta så av ved siste avkjørsel til Sarpsborg ved Quality Hotell ved Grålum. Deretter følger du samme rute som nevnt ovenfor.

For kart gå inn på www.gulesider.no og søk etter adressen gitt nedenfor:

Vannverksveien 114, 1727 Sarpsborg
Som akvarister får en si "jeg bøyer meg i vannet". For en herlig dag. Å stå på sammen med en sånn gjeng gjør at en føler seg priviligert. Tusen takk til alle som bidro til tidenes auksjon i Sarp. Takk til Ole med sin kunnskap og humør, kjøkken for god mat, Jostein som stiller som frivillig, alle sponsorene med flott premie bord. Takk alle tålmodige kjøpere og selgere, som fikk holde ut til 18.30 før vi var i mål.En erfaring rikere når det gjelder fastprisbord, vi kommer ikke til å ta usolgte objekt opp for auksjon. Det bidro nok litt til en lang dag.
Plussmedlem
Som selger er jeg, vel, ikke helt fornøyd...
Som akvariedust er jeg veldig fornøyd, dette har vært en knalldag..... Enda hakket bedre enn det man vanligvis har gått og gledet seg til.

Helt enig i at tingene fra fastprisbordet ikke bør tas opp. La de heller være på bordet til folk pakker sammen, så kan de ta med usolgte ting. I verste fall, om det skal tas opp, ta det helt til slutt når alt levende er solgt...

Takk til alle fra arrangørsiden, alle gamle kjente, diverse nye kjente, de som handlet av meg, og til nød en takk til de som bød i mot meg på ting jeg ville ha.... Auksjon er auksjon og høstens høydepunkt... :-p
Da var atter en auksjon over. Den syntes ihvertfall jeg var knall! Først en stor takk til våre trofaste sponsorer som stiller trofast opp år etter år uten dere hadde det ikke vært gjennomførbart. Også en stor takk til alle trofaste og nye selgere for uten dere hadde det heller ikke vært gjennomførbart og sist men ikke minst"gjengen" altså medlemmene i forreningen som blir piskæ runt av den "sslemme" sjefen uten dere hadde det heller ikke vært gjennomførbart. Spesiellt takk til jostein og "gogutten"fra moss,Ole som stillte opp som auksonariuser på kort varsel. Rett og slett takk til alle sammen!
sponsorer
Sponsorer på Auksjon 11.11.12
www.Tropex.no / Dahls dyrerike / Svein`s fiskekjeller
www.korallen.no / Arild`s Zoo Din Dyrebutikk på Sellebakk
Geir`s fiskekjeller / BR-Leker / BilXtra
ZOO HJØRNET zoospesialisten i Østfoldhallen og C.F Exposure & Kraft Image Ltd

EN STOR TAKK!
Da er vi tilbake i øvre Telemark etter en topp auksjon i Sarpsborg.

Jeg er veldig fornøyd både som selger og kjøper, og det var virkelig mange flotte godbiter i dag. Lenge siden jeg har vært på en auksjon med så mye folk. Vi var i ukjent farvann, men traff mange hyggelige mennesker, både ukjente og kjente, så dette var ikke siste gangen turen går til Sarpsborg

God skilting til auksjonslokalet, gode auksjonariuser, og filming av objektene = Vel gjennomført av klubben, og all ære til dere!

For å pirke for pirkingens skyld: kjøp også inn pølsebrød neste gang

Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg hann i leksfarger
Reklame for plussmedlemskap