- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- B|g1's juwel rio 180 med eheim filtrering og uv (side 4)
B|g1's juwel rio 180 med eheim filtrering og uv (side 4)
Postet 05.04.13 kl 23:22
Stabilt vannverdier!
Kan ikke huske sist jeg foretok noe særlig med vannbytte. Mener det var 7 uker siden. Men nå som viften står på om natten for å senke temperaturen så medfører det at jeg må/bør fylle etter med 2 liter kaldvann daglig. Det blir litt ekstra med vanndamp når viften er i drift
Sjekket vannverdiene i dag og alt er perfekt. 0 nitritt
Har fått tak i vannslat (pistia) og røttene på de vokser veldig bra dag for dag. Noen av fiskene sover under disse flyteplantene. Litt kult å se på når moonlighten slår seg på
Fant plutselig en del fiskeyngel og det viser seg at disse kommer fra den ene platyen. Faren er blå og hunnen er rød, så er litt spent på hvordan de vil se ut. Jeg fanget 3 yngel som befant seg ved flyteplantene inn i et yngelbur.
Sjekket vannverdiene i dag og alt er perfekt. 0 nitritt
Har fått tak i vannslat (pistia) og røttene på de vokser veldig bra dag for dag. Noen av fiskene sover under disse flyteplantene. Litt kult å se på når moonlighten slår seg på
Fant plutselig en del fiskeyngel og det viser seg at disse kommer fra den ene platyen. Faren er blå og hunnen er rød, så er litt spent på hvordan de vil se ut. Jeg fanget 3 yngel som befant seg ved flyteplantene inn i et yngelbur.
Postet 23.04.13 kl 19:04
Rengjorde filteret, fant masse reker
Rengjorde filteret for første gangen for en uke siden. Tok ut alt av filtermasse. Fant MASSE små rekebarn, tror jeg reddet de fleste
Nå har jeg tredd ei strømpebukse på begge vanninntakene som ser ut til å fungere veldig bra!
Vanngjennomstrømmingen er på maks og med en gang det fester seg litt alger på strømpebuksene så er SAE'ene der for å rengjøre Nå håper jeg at det blomstrer litt reker!
Har og fått 7 nye yngel, tror det er fra guppy. Så nå har jeg 3 platyyngel og 7 guppyyngel som trives yngleboksen sin.
Nå har jeg tredd ei strømpebukse på begge vanninntakene som ser ut til å fungere veldig bra!
Vanngjennomstrømmingen er på maks og med en gang det fester seg litt alger på strømpebuksene så er SAE'ene der for å rengjøre Nå håper jeg at det blomstrer litt reker!
Har og fått 7 nye yngel, tror det er fra guppy. Så nå har jeg 3 platyyngel og 7 guppyyngel som trives yngleboksen sin.
Postet 01.06.13 kl 12:22
Postet 02.06.13 kl 18:18
Postet 29.09.13 kl 18:34
Postet 08.10.13 kl 19:27
Endret: 08.10.13 kl 19:27
Postet 19.10.13 kl 20:56
Flott kar du har.
Har du 2180 filteret på full fart - eller har du strupet noe? Har selv et 2080 på vei som jeg skal bruke på et 222 liter kar - lurer litt på om det kan bli litt vel mye strøm i det.
Jeg så også de inntaksfiltrene i den andre tråden og bestilte noen slike også - det så jo veldig fint ut i ditt.
Har du 2180 filteret på full fart - eller har du strupet noe? Har selv et 2080 på vei som jeg skal bruke på et 222 liter kar - lurer litt på om det kan bli litt vel mye strøm i det.
Jeg så også de inntaksfiltrene i den andre tråden og bestilte noen slike også - det så jo veldig fint ut i ditt.
Postet 19.10.13 kl 23:20
Postet 19.10.13 kl 23:52
Postet 22.10.13 kl 17:53
Postet 27.10.13 kl 17:42
Postet 22.02.14 kl 14:05
MrSpockKan du beskrive litt mer detaljert om hvordan du har modifisert skapet? Synes det ser veldig bra ut. Lurer litt på å skaffe meg et Rio 240 og bruke samme filter som deg. Hvordan fikk du ordnet den ene døren til å dekke helt til den andre døren? Er skapets styrke beholdt?
Takk. Se vedlagte bilde.
Jeg bare skråstilte ene platen. har derfor bare hyller på høyre side.
Skapets styrke er beholdt, helt klart!
Men om du skal ha Rio240 er vel skapet stort nok?
Postet 23.02.14 kl 16:42
Endret: 23.02.14 kl 16:43
Postet 23.02.14 kl 16:47
Mine guppyer dør... er det Oslovannet som gjør det?
pH er ca. 8...
amoniakk er 0
nitritt er 0
nitrat er ikke 0 men litt over
(Sera tester)
Skjønner ikke... vanntemp er mellom 25-29
Har nylig kjørt en 3dagerskur med esha 2000 og esha gdex.
De faste innbyggerne er reker, neontetra, svart neontetra, 3 maller og 3 siamesiske algeetera.
Jeg introduserte 3 Notropis chrosomus (rainbow shiner) og 10 neontetra.
Noen dager ettere døde 1 rainbow shiner og 1 SAE og jeg har mistet en god del neontetra.
Virus fra butikken? Har kjørt UV-filter i 5 dager men slo den av før medisinkuren.
pH er ca. 8...
amoniakk er 0
nitritt er 0
nitrat er ikke 0 men litt over
(Sera tester)
Skjønner ikke... vanntemp er mellom 25-29
Har nylig kjørt en 3dagerskur med esha 2000 og esha gdex.
De faste innbyggerne er reker, neontetra, svart neontetra, 3 maller og 3 siamesiske algeetera.
Jeg introduserte 3 Notropis chrosomus (rainbow shiner) og 10 neontetra.
Noen dager ettere døde 1 rainbow shiner og 1 SAE og jeg har mistet en god del neontetra.
Virus fra butikken? Har kjørt UV-filter i 5 dager men slo den av før medisinkuren.
Postet 19.05.14 kl 11:50
Postet 19.05.14 kl 11:53
Postet 19.05.14 kl 12:41
Som skrevet i denne tråden:
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1013&thread_id=76741
Hadde trøbbel med sirkulasjonen... og det er ikke så rart.. skiftet den sorte plastikkdingsen.
Delenummer er: 7428830
Fra Eheim kundeservice:
The difference between the two parts is the material. The Output connector contracted and did not fit. This caused the disturbance in the flow.
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1013&thread_id=76741
Hadde trøbbel med sirkulasjonen... og det er ikke så rart.. skiftet den sorte plastikkdingsen.
Delenummer er: 7428830
Fra Eheim kundeservice:
The difference between the two parts is the material. The Output connector contracted and did not fit. This caused the disturbance in the flow.
Postet 13.08.14 kl 20:21
Postet 09.09.14 kl 23:52
Postet 03.09.16 kl 12:40