Storauksjon (moss akvarieklubb) (side 4)

Vi tar svært gjerne imot ros og litt gjerne imot ris og forslag til hva som kan gjøres bedre.

Det er imidlertid litt med en akvarieklubb som med FN, man kan ikke gjøre mer enn medlemmene er innstilt på å bidra med!

Hyggelig dog at de som hittil har kommenert overveiende er fornøyd.

Sigmund
Jeg må bare takke Svein og Bjørn som kom å hjalp oss med auksjonaruis jobben,
Og Ole Johan som kom å hjalp med pengeinnkrevings jobben.
Litt surr ble det med innkjøring av meg som helt nybegynner som auksjonarius.
Vi tar gjerne imot både ris og ros og håper at vi blir flere til å dele jobbingen ved neste auksjon så ting glir lettere.

Plussmedlem
Takker for en knallauksjon, dette var moro.
Og takk til alle som hjalp til..

Og...
Drister til å påstå at vi stilte med tidenes mest sexy auksjonarius... (nei Svein, jeg snakker ikke om deg...) :-p
Ja dette var virklig en bra auksjon! Vi tar garantert turen hit igjen!
Vil få takke alle som var med og hjalp til, nå gjenstår regnskapet, men foreløpig ser det tålelig bra ut. 300 objekter gikk under hammeren i går, ikke værst på ca 4 timer.

Til slutt har jeg et ønske om at alle klubbene samarbeider bedre og snakker med hverandre når de planlegger arrangementer.
Da er hjernen klarnet til (mitt!) normalnivå og det er tid for å takke for god innsats forut for og under Moss Akvarieklubbs storauksjon. Styret har planlagt og jobbet iherdig både før, under og etter og vår medlemstrio fra Sarpsborg - Marita, Kaja og Milo - har stått på mer enn helsa egentlig tillater med mat , kaker, auksjonariuseri og pengeinnkreving. Stor takk! Dessuten takk til Bjørn og Svein som også jobbet som auksjonariuser.

Sist men ikke minst takk til alle dere som kom for å selge og kjøpe og som gjorde dette til en hyggelig dag for øvrig. Det er jo det som er nesten hele meningen med en storauksjon. Resten av meningen er selvsagt å styrke klubbkassa og det virker som den har fått brukbar påfyll.

Moss Akvarieklubb
Sigmund
Plussmedlem
530
Resten av meningen er selvsagt å styrke klubbkassa og det virker som den har fått brukbar påfyll. Moss Akvarieklubb Sigmund

Har jeg misforstått helt???? Trodde meningen var masse kake og pølser jeg.... :-O

Neida...
Var bra dette, selv om det var mye mindre folk enn i fjor. Men, men... Myyye bra objekter her, og mye som gikk til bra priser...

Takk til selger nr 4 for skikkelige bole-planter, virkelig noe slikt jeg (nesten, kanskje, muligens) trengte.... Flotte var de hvertfall.
Angrer på at jeg ikke kjøpte mer killi, men har uansett ikke ledig plass.

Takk til Sarpegutta Svein Dahlby og Bjørn Lindholm som stilte som auksjonariushjelp for oss når vi var litt i beita...

Og en spesielt stor takk til alle dere i salen som hjalp oss når vi begynte å gå tom for veksel. Uten dere hadde vi gått over til minstepris 50.- og budheving kun i hele 50kr....
Plussmedlem
Stine Sofie
Et lite forslag til neste gang er å kanskje la noen voksne ta seg av loddsalget. Jeg så kun en gutt som solgte lodd én gang, men da var jeg på vei til å stille meg i dokø.

Hvis jeg ikke har oppfattet feil, så ble 2 av de "faste" plutselig forhindret fra å komme. Derfor ble det dessverre slik....

Det med lavtsnakkende auksjonariuser skyldes også litt akustikken i salen. Det virker som om den "svelger" litt lyd, merkelig nok.... Mulig takhøyden og slikt spiller inn her.
Skjønte at det manglet litt folk her og der, og var fantastisk godt gjennomført til tross for at alt ikke gikk etter planen. Det med loddsalget nevnte jeg bare for at dere senere kan få bedre salg av lodd, virket ikke som om dere solgte så mange bøker. Jeg hadde nok ikke vunnet uansett, så penger spart for min del, hehe.

Og lokalet er nok ikke helt ideelt for auksjon, nei. Men dere fikk det til å fungere likevel Jeg er fornøyd jeg, altså! Fikk til og med ha skjerfet mitt i fred!
530
Da er hjernen klarnet til (mitt!) normalnivå ....

....nei, ikke helt.
Per Olav Talåsen stilte opp i år igjen og sørget for videovisning av alle objekter. Det skal du ha takk for Per Olav!!

Sigmund
Takk!
For att dere står på,det ble både røtter og planter og en gjeng Inpaichthys Kerri/Kerri tetra...gleder meg til de farver litt ut i 240 liter vann-Det var meningen og kjøpe en trio
Apistogramma..Men der tok jeg feil...ikke en enste en var på auksjonen...det var den eneste nedturen..(snufs og grin!)Men det ryktes att Dahls dyrerike allerede imorgen tirsdag får en ny sending fisk...(apistoer har de allerede mye av)yess......ville bare takke!
Plussmedlem
Stine Sofie
Jeg er fornøyd jeg, altså! Fikk til og med ha skjerfet mitt i fred!

Altså, altså.... Du hadde jo plassert han mafiahatt-bodyguarden din på utsiden av deg, så var jo ikke lett å få lurt det med seg da... :-p

Fordelen med det lokalet er jo at det er veldig god plass, både til folk og alt annet. Man slipper å stue ting sammen...
Masse stoler og bord tilgjengelig osv...
Hm. En hatt kan i sannhet ha stor psykisk effekt...

Dessuten protesterer jeg fortsatt på at det er snakk om et skjerf her...
Plussmedlem
Truls O. Bjørhei
Hm. En hatt kan i sannhet ha stor psykisk effekt... ;)

Jaså, var det deg?
I såfall.... Morn du... Da har jeg fått plassert enda et ansikt her på AF...
MÅ bare sveipe innom tråden og takke i bøtter og spann - både de som hjalp til og de som møtte opp. Loddsalget ble visst litt glemt oppi alt og det var veldig synd. Kjempeinsats på kjøkkenet og takketakk til jentene dine, Sigmund! Det var sporty gjort av de begge.

Når det gjelder lokalet, så har vi vært der nå de siste årene og er vel egentlig fornøyd med det. Vanskelig å finne et sted egnet til masse mennesker, objekter, gulv som tåler vann, kiosk og ikke minst til en så billig penge.

Auksjonariusene har jo tidligere vært brælete mannfolk som trivdes med å skrike seg hese - men kanskje vi kan gjøre noen endringer til neste gang - som blir i april
At your service. Og ditto.
Var det til Maries tanke om auksjonarius i april? I så fall takker og bukker vi
Truls O. Bjørhei
Dessuten protesterer jeg fortsatt på at det er snakk om et skjerf her...

Hullete poncho*, jeg beklager så meget. Problemet er bare at den betegnelsen ikke er nok utbredt enda til at folk forstår hva jeg mener. Vurderer å hente saksa og løse problemet...
530
Var det til Maries tanke om auksjonarius i april? I så fall takker og bukker vi ;)

Hehe. Dere vil nok tjene på å ha auksjonarius med høyere kunnskapsnivå. Men om eneste kvalifikasjon er å brøle og være mann så er jeg nok tilstrekkelig. Sitatet var nok ment til Mr. Milo... Lurer på om han henter det fra den filmen jeg assosierer det med.

Hullete poncho ja! Saks er bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap