- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Slik var det og sånn blir det. (side 4)
Slik var det og sånn blir det. (side 4)
Inaktiv bruker
Stilig, vil gjerne kjøpe en frag av deg en varm sommer dag når du fragger.
I dag snakka jeg med en tulling, han mente, jeg siterer. - En Fisk er som mus, noen er inkompetente men har man mange nok så kommer dem til å yngle, om de så lever i ei bøtte med sagflis... Sitatslutt. EEEEh! HÆ? Den skjønte jeg ikke, måtte jo si det at det er ikke bare å ha 200 fisker i et akvarium å tro at de ville formere seg, det kreves en del arbeid og gode forhold. Jeg siterer personen - Neida, jeg har hatt sånndere gruppyler, de yngla i ett syltetøyglass, og der var de 10 stk... Jeg sa, lykke til med det, rista på hodet å fortsatte med mitt. Jeg siterer personen. -Du tror hvist du er en sånn ekspert du ja?... Men en ting kan du vite jeg begynte med fisk før du var født og jeg kan dette! Hm, siden jeg var på jobb så måtte jeg bar si at jeg har ikke sakt noe, mener bare at liv er liv og pynt er døde ting.
Jeg siterer personen (Dialekt). -NEI, Du e no mæ en førbanja fettoter som står her å lyg, di dær toskan du har i stæ får alt for my plass!! Ta no litt hænnsyn t bilam som kjør førrbi dæ! Ellers så ska æ komm seint ei natt å stekk holl på dækkan dine! Satan i hæl**** ka dom du e! Sku pinadø ha vært banka litt vett i. sitat slutt, Sjefen min jaga mannen ut og spurte meg hva som hadde skjedd, - Nei, ikke har jeg sett han der før og ikke vet jeg hva han heter, stod bare her å stabla brus jeg... :P Såh! Sånn er det.
Var litt gøy for alt han sa var helt uten mening... ;P hahaha!
Nå driver jeg og setter opp et formeringskar til klovnene, håper de skal multiplisere seg litt. ;P
I dag snakka jeg med en tulling, han mente, jeg siterer. - En Fisk er som mus, noen er inkompetente men har man mange nok så kommer dem til å yngle, om de så lever i ei bøtte med sagflis... Sitatslutt. EEEEh! HÆ? Den skjønte jeg ikke, måtte jo si det at det er ikke bare å ha 200 fisker i et akvarium å tro at de ville formere seg, det kreves en del arbeid og gode forhold. Jeg siterer personen - Neida, jeg har hatt sånndere gruppyler, de yngla i ett syltetøyglass, og der var de 10 stk... Jeg sa, lykke til med det, rista på hodet å fortsatte med mitt. Jeg siterer personen. -Du tror hvist du er en sånn ekspert du ja?... Men en ting kan du vite jeg begynte med fisk før du var født og jeg kan dette! Hm, siden jeg var på jobb så måtte jeg bar si at jeg har ikke sakt noe, mener bare at liv er liv og pynt er døde ting.
Jeg siterer personen (Dialekt). -NEI, Du e no mæ en førbanja fettoter som står her å lyg, di dær toskan du har i stæ får alt for my plass!! Ta no litt hænnsyn t bilam som kjør førrbi dæ! Ellers så ska æ komm seint ei natt å stekk holl på dækkan dine! Satan i hæl**** ka dom du e! Sku pinadø ha vært banka litt vett i. sitat slutt, Sjefen min jaga mannen ut og spurte meg hva som hadde skjedd, - Nei, ikke har jeg sett han der før og ikke vet jeg hva han heter, stod bare her å stabla brus jeg... :P Såh! Sånn er det.
Var litt gøy for alt han sa var helt uten mening... ;P hahaha!
Nå driver jeg og setter opp et formeringskar til klovnene, håper de skal multiplisere seg litt. ;P
Postet 11.12.12 kl 01:30
Snakka han te dæ på butikken om akvariefisk? Guri malla så uforskammet han var. Hadde blitt redd hadde han trua meg sånn.
Du kan trøste deg med at det han sa var helt borti natta feil. Han kunne umulig ha noe mellom øra han der.
Men fortsetter han å true deg så ta det alvorlig....masse rare folk...
Håper det går bra med deg da....
Her er bilde av den lyse grønne sinularian. Den er grønnere i virkeligheten. Så fragg blir det vettu.
Det siste bildet er av en mintgrønn ricordea yuma med gul munn. Har knall blå med grønn munn også. Skulle jo liste meg til å ta bilde av de store og finne vettu men da jeg hadde hentet fotoapparatet så hadde de trekt seg sammen. Lirket de litt nærmere glasset for de sto litt langt unna men det tåltes ikke nei. De er så nydelige i fargene. Begge har tre munner.....Så de kommer jeg også til å fragge etterhvert. De får vokse litt først og se om de formerer seg naturlig.
Du kan trøste deg med at det han sa var helt borti natta feil. Han kunne umulig ha noe mellom øra han der.
Men fortsetter han å true deg så ta det alvorlig....masse rare folk...
Håper det går bra med deg da....
Her er bilde av den lyse grønne sinularian. Den er grønnere i virkeligheten. Så fragg blir det vettu.
Det siste bildet er av en mintgrønn ricordea yuma med gul munn. Har knall blå med grønn munn også. Skulle jo liste meg til å ta bilde av de store og finne vettu men da jeg hadde hentet fotoapparatet så hadde de trekt seg sammen. Lirket de litt nærmere glasset for de sto litt langt unna men det tåltes ikke nei. De er så nydelige i fargene. Begge har tre munner.....Så de kommer jeg også til å fragge etterhvert. De får vokse litt først og se om de formerer seg naturlig.
Postet 11.12.12 kl 01:54
Inaktiv bruker
Jada, han bare kom ut av intet, og jeg stod der og stablet kasser med brus. :P Så bar begynte han. ;P tror han må ha vært full, tok han ikke veldig alvorlig, har nå alle firehjul og ingen innbrudd her.
Så flott de var, skikelig fine koraller. Av og til synes jeg mykiser og knapper er finest, ja og skiveanemoner.
Mens anemoner er bare så ubesluttsome å vinglete, nesten litt trassige, *Nei her vil jeg ikke stå! "Flytte, flytte, Flytte"* ;P heheh.
Tenker jeg har lyst å prøve meg på en SPS men usikker på hvilken.
Så flott de var, skikelig fine koraller. Av og til synes jeg mykiser og knapper er finest, ja og skiveanemoner.
Mens anemoner er bare så ubesluttsome å vinglete, nesten litt trassige, *Nei her vil jeg ikke stå! "Flytte, flytte, Flytte"* ;P heheh.
Tenker jeg har lyst å prøve meg på en SPS men usikker på hvilken.
Postet 11.12.12 kl 09:26
Inaktiv bruker
DÆR! Nå har palettene lagt rogna inne i kokkosnøtthula! YES! Gikk fort. Nå håper jeg bare de klarer å oppdra noen flotte små yngel.
Postet 11.12.12 kl 09:35
Inaktiv bruker
Postet 12.12.12 kl 15:43
Endret: 12.12.12 kl 15:44
Inaktiv bruker
Postet 12.12.12 kl 18:06
Endret: 12.12.12 kl 18:08
Inaktiv bruker
Postet 12.12.12 kl 18:11
Postet 12.12.12 kl 20:08
Inaktiv bruker
Takker.
Skjønner ikke at de klarer å finne sånne utrolige mengder sand inne i den lille kokkosnøtta! :S
Skjønner ikke at de klarer å finne sånne utrolige mengder sand inne i den lille kokkosnøtta! :S
Postet 12.12.12 kl 20:26
gratulerer...de er verdens beste foreldre....det er så morsomt å se på når de pleier ungene sine...jeg savner virkelig palettene mine når jeg ser dette...
Har du andre fisk sammen med de?
Jeg hadde et par i 180 litern min og de okkuperte halve karet, alle de andre fiskene holdt til i den andre enden av karet. Kun epplene som fikk komme over og de rørte ikke sneglene. Men babyene nappet forferdelig når de vokste opp, så jeg kan ikke ha paletter. Men savner de veldig...
Har du andre fisk sammen med de?
Jeg hadde et par i 180 litern min og de okkuperte halve karet, alle de andre fiskene holdt til i den andre enden av karet. Kun epplene som fikk komme over og de rørte ikke sneglene. Men babyene nappet forferdelig når de vokste opp, så jeg kan ikke ha paletter. Men savner de veldig...
Postet 12.12.12 kl 22:21
Inaktiv bruker
De er flinke, men liker ikke plasering av sanden. :P Ser lit rart ut, men det skal de ha, ståpå viljen er der.
De har klovnepleco, øksefisk og to khulli åler sammen med seg, så tror jeg det er en pygmecory som jeg ikke fikk tak i der. Så de har nesten hele karet alene.
De er kjempe flinke å nydelige fisker.
<embed src="https://www.facebook.com/v/4361606193290" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="1" width="640" height="480"></embed>
De har klovnepleco, øksefisk og to khulli åler sammen med seg, så tror jeg det er en pygmecory som jeg ikke fikk tak i der. Så de har nesten hele karet alene.
De er kjempe flinke å nydelige fisker.
<embed src="https://www.facebook.com/v/4361606193290" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="1" width="640" height="480"></embed>
Postet 12.12.12 kl 23:00
Endret: 12.12.12 kl 23:09
Inaktiv bruker
I går var det vannbytte på samtlige kar, samt litt oppgradering av eplekaret, vil ikke ha flere epler som utforsker gulv å vindu... -.-'
Min kjære har bestemt oss (Ja, hun har bestemt oss) At det skal guppy i 60L til eplene... Jaja, så lenge jeg slipper å kjøpe dem. ;P
Så var der palettene. Deres første forsøk på yngel endte med kattastrofe, de begge forlot hulen på natta og da kom Grumpy (klovnepleco) å spisete eggene... Nå blir det montering av nattlys til dem.
Ingen bilder i dag siden kameraet hadde et selvmordsoppdrag i regi av katta...
-,-
Min kjære har bestemt oss (Ja, hun har bestemt oss) At det skal guppy i 60L til eplene... Jaja, så lenge jeg slipper å kjøpe dem. ;P
Så var der palettene. Deres første forsøk på yngel endte med kattastrofe, de begge forlot hulen på natta og da kom Grumpy (klovnepleco) å spisete eggene... Nå blir det montering av nattlys til dem.
Ingen bilder i dag siden kameraet hadde et selvmordsoppdrag i regi av katta...
-,-
Postet 14.12.12 kl 12:02
Inaktiv bruker
Postet 15.12.12 kl 01:11
Inaktiv bruker
Må si det er gøy å se på skiveanemonene når dem har fått mat. ;P De forstørrer seg selv liksom.
Har bestilt meg ny fisk og skal prøve å komme meg til bodø så jeg kan kjøpe meg noen molly å ha i saltvannskaret.
Har bestilt meg ny fisk og skal prøve å komme meg til bodø så jeg kan kjøpe meg noen molly å ha i saltvannskaret.
Postet 16.12.12 kl 23:48
Inaktiv bruker
Postet 17.12.12 kl 00:40
Endret: 17.12.12 kl 00:41
Inaktiv bruker
Heheh! Jeg må si at det er ikke alle her som blir vekkt av Webzoo, ;P og etter en hyggelig å flott samtale fikk vi til en flott handel som jeg og fiskene garantert blir fornøyd med. Gleder meg til jeg får både den og de nye fiskene mine Bartlett's Anthias (Pseudanthias bartlettorum).
Postet 17.12.12 kl 11:16
Inaktiv bruker
Da var 30L satt opp til prosjekt redd klovnefiskene! De to minste klovnene mine blir så voldsomt mobbet så nå har jeg satt opp et midlertidig akvarium som de kan være i til jeg får opp 450L. Bare å vente til saltverdien er korekt og stabil før jeg flytter over LS og fisker.
Postet 18.12.12 kl 01:13
Inaktiv bruker
Deilig å tenke på at mini og satan har fått seg nytt hjem, de to andre klovnene ser mye mer avslappet ut.
Postet 18.12.12 kl 13:31
Postet 18.12.12 kl 14:09
Inaktiv bruker
Ja, jeg kan finne på å ligge våken å tenke på dem.
Postet 18.12.12 kl 14:37