Velkommen til maratonauksjon i drammen 10.februar ! (drammen akvarieklubb) (side 4)

Er det noen her som kommer med noe microfisk?? Er veldig på leting
Lenke til vår adresse :Colletsgt.10 i Drammen. Like ved Bruparken,vi holder til i Ungdommens hus på Strømsø

lenke
Vi i Drammen akvarieklubb ønsker alle velkommen til en akvaristisk søndag på selveste morsdagen og fastelavn og håper dere får en trivelig dag
Menyen i kafeteriaen

Prisliste:

Hamburger m/potetmos 40,-
Hamburger med brød 40,-
Pølse med lompe 15,-
2Pølser m/potetmos 40,-
Rundstykke 10,-
Brus, flaske 20,-
Brus, boks 15,-
Kaffe/te 10,-
Kake 10,-
Vaffel 15,-

Ingen grunn til å gå sulten!
Det blir å ta med litt apistogramma:

Apistogramma barlowi par
Apistogramma nijsseni 10 stk. Div str og begge kjønn
Apistogramma pantalone leksgruppe 2+3. Tror aldri denne har vært solgt på auksjon i Norge. Sjelden apistogramma!!!

Bilde av den ene apistogramma pantalone hua med yngler
Ere non interesse for Malaysis sandsnegl, eller skal jeg droppe dem (er egentlig tom for plastposer og )?
[External Image]
Ja her er det masse mennesker og mange poser
Takk
Takk til dere som har stelt istand auksjon, storkosa meg og brukte alt for mye penger
Takker for en hyggelig dag i Drammen )
Takk for en bra auksjon, bare synd at det blir meldt inn fisk som ikke kommer på auksjonen alikevell, men det er ikke DAK sin feil
Synes det ble en kjempe fin auksjon selv. Bra jobba til Drammen!

Eneste minuset i Drammen (er et STORT minus faktisk) , er at det ikke er noe projektor der. Det er mye fisk jeg ikke gidder å by på da jeg ikke kan se dem.
Sto selv bak i "kulissene" å jobbet så fikk ikke med meg alt, hele tiden. Synes det ble helt greit gjennomført denne gangen også. Vil takke selger nr 16, som jeg ikke er sikker på navnet til, for di 3 L mallene jeg fikk av han etter auksjonens slutt. L 015 er utrolig flotte.

Tusen hjertelig takk. Takk også til alle dere andre som møtte opp å lagde en fantastisk dag.
Takk for en hyggelig auksjon! Enig med en at prosjektor hører hjemme på alle auksjoner. Litt synd at fisk ble så nedkjølt i "gangen", at noen døde før de kom hjem til kjøper!
Dette var min første auksjon i Drammen og denne auksjonen kan annbefales til deg som vil ha rimelige objeter neste runde, det var masse å velge i, tipper 6-700 objekter.

Takk til styret for vel overstått og flott gjenomført, havnet opp med masse flott fisk og jeg var superfornøyd med at det ikke var noen prosjektor, da endte jeg opp med noe jeg selv mener var røver kupp
Alt kom vel frem , men det var nok i kaldeste laget for enkelte fisk.
Er enig med deg Øivind at det ble noe kaldt i gangen der, og som en av de som sto i mottaket, måtte jeg desverre et par tre ganger se død fisk i pose- Fikk selv en trio med maller etter auksjonen som jeg ser i dag har måtte takke for seg. Det ble nok en stor påkjenning for en del fisk.

Er nok ikke enkelt å holde varmen oppe da alle skal ha mulighet til å titte på objektene, og må holde det oppe i begge ender av den store/lange gangen

Lover å ta opp dette på neste møte. Og håper at vi får rettet på dette til neste auksjon, vinterstid. Takk for hyggelig tilbakemeldinger =)
Hei Øyvind. Flott å høre at du hadde en fin dag i Drammen,det blir en ny mulighet til høsten ,vi holder ny auksjon da ) Vi i styret ser på alle tilbakemeldingene,både ris og ros. Må benytte anledningen til å takke for fine premier fra Tropex til premiebordet. Dessverre vant jeg ikke,men så mange andre ansikter som lyste opp når de fikk overrekt sine premier )
LOFFA
Er enig med deg Øivind at det ble noe kaldt i gangen der, og som en av de som sto i mottaket, måtte jeg desverre et par tre ganger se død fisk i pose- Fikk selv en trio med maller etter auksjonen som jeg ser i dag har måtte takke for seg. Det ble nok en stor påkjenning for en del fisk. Er nok ikke enkelt å holde varmen oppe da alle skal ha mulighet til å titte på objektene, og må holde det oppe i begge ender av den store/lange gangen Lover å ta opp dette på neste møte. Og håper at vi får rettet på dette til neste auksjon, vinterstid. Takk for hyggelig tilbakemeldinger =)

Ja, dette må det gjøres noe med, ikke betryggende lesning

Svein
Kunne kanskje henge opp et forheng bak mottakbordet, som skulle holdes lukket. Slik at alle måtte enten gå gjennom klubblokalet (med akvariet og kaffè), om man skal bruke samme lokaler neste gang. Syns det var vanskelig å si om selve salgslokalet totalt sett var større en danselokalet, da hele salen her blei brukt til seter og salg, og resten blei holdt utenfor, så sånn sett kanskje bedre enn danselokalet, begge har sine fordeler.

Kunne med fordel sagt mer om hvert objekt, det trenger ikke ta lenger tid, så mot slutten at det blei gjort fort og greit, og dermed gikk også salget lettere.
Man kan bare trekke fram non nøkkeltrekk, kanskje dem beste, om man har sagt no om den før husker man dem hvertfall da igjen.

Objekter man veit for lite om, ikke ser, eller har sett på før, og som ikke blir "solgt inn" er vanskelig, eller vanskeligere å få solgt og da går heller ikke auksjonen raskere eller får bedre flyt.

En liten påminnelse om hva som er bra med den kan være nok til å få fort på salget, selv om det bare er en liten ting.

Jeg solgte bl.a. en 30 cm lang Anubias, som var kraftig full"voksen", og uten snegler og alger. Den blei riktig nok holdt på strak arm, men på en måte som gjorde at ingen så noe av den, og den skulle bli solgt fort unna tydeligvis. Og gikk unna bare for 30 kr.
Hadde skrivd noe på posen.
Men blei ikke sagt at den f.eks. kan få hvite blomster, vokse over og under vann.
Og brukes til alt som javabregner (som jo alltid er veldig populære).
Dem kan vokse på røtter, stein og andre blader, samt jeg syntes den er finere enn javabregne, men blir jo ikke like høy og tett. Og den fyller ikke akvarie like fort, men vokser jevnt og trutt, særlig når den blir stor nok.

Men så non bli fornøgd med kuppet, og fikk selv også noen kupp, bl.a. er jeg usikker på om dem 5 hannen platy var 5 hanner. Den en hvertfall den ene hadde ikke spisse gattfinner, og var veldig rundt og god, kanskje gravid også? Kom hverfall ikke flere røde platyer jeg kunne byd på for å gi dem selvskap. Og fikk med flere reker enn det sto på pose og flaske Og nå har kirsebær rekene, og dem to av miksen (på godt over 15) fått sitt eget akvarie, /eller gitt liv til ett det bare var planter igjen i
Hmmm... Småguttene her i huset er litt skuffet nå. Vi har sett på hjemmesiden til Drammen akvarieklubb, http://www.akvarieklubb.org/klubber/drammen, og der står det at auksjonen er den 16.02.13.
Hvor skal man egentlig skaffe seg info om datoer?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap