Storauksjon (sarpsborg akvarieklubb) (side 4)

Torbjørn Jørgensen
Du har ikke bilde av den "Lysimachia nummularia?" i karet ditt? Interessert i hvordan den ser ut :)

Her er et bilde av den der den har vokst opp av vannet, dog synes jeg den ligner mer på Shinnersia rivularis nå :S Så ga opp og skreiv ukjent stengelplante på posen

Blir med bare en pose av den siden den hadde fått for lite lys i det siste og mista bladene på store deler av stengelen :S
Da er alt pakket og klart til i morgen tidlig, og jeg gleder meg

Det er dritføre ute på veiene, men jeg håper på litt bedring i morgen. Må ha god tid, så jeg starter kanskje å kjøre før dere andre har lagt dere, jeg :p
L-025
ASKAKVAZOO A/S

VI TAR MED 1 VF L-025 9/10 CM SOM SKAL SELGES UTEN MINSTE PRIS TIL
INNTEKT FOR SARPSBORG AKVARIE KLUBB
SAMT SKAL VI LODDE UT 25 LITERS AKVARIUM MED SOLUX PUMPE MED FILTER +SOLUX LAMPE
OG VARME KOLBE TIL BARN/UNGDOM UNDER 16 ÅR , GRATIS LODD BLIR DELT UT
TREKNINGEN BLIR CA 16 00
PREMIE SOM OGSÅ BLIR GITT TIL SARPSBORG AKVARIEKLUBB ER 175 L KUBEKAR MED PORSA BORD OG LYSARMATUR MERKE AKVASTABIL .
VI HOLDER OGSÅ STAND MED MASSE KVALITETS PRODUKTER TIL GODE PRISER MVH ASKAKVAZOO A/S
Ferdig pakket nå:
Limnobium
Endlers
Guppy
Scalarer
Eikeblader
Bakgrunn til 250 liter (100*50 cm)
Mulig det bmir med malawi også

Men nå er det natta hvis en skal komme seg opp i morgen :P
Plussmedlem
Cory Arcuatus, 8stk, vf
Cory Davidsandsi, 6stk, vf
L010a f1
Rineloricaria Eigenmanni f1 ungfisk
f1 par
Praktbotia, småfeit og lat

Skiferhuler og ph-penner til fastprisbordet...

Tror jeg lar det være alt i denne omgang
Takk til Sarpsborg Akvarieklubb for en hyggelig og velfungerende maratonauksjon. Artig å få satt ansikt på noen navnene man kjenner fra nettet
Nå blir det kopping av fisk utover kvelden...alltid spennende med nykomlinger.
Ja, det var svært artig å møte både kjente og ukjente

Jeg ble overrasket over at det denne gang var enda flere fremmøtte enn sist. Det var imponerende! Introen til den tidligere kardinalen (neida, ikke fisken) satte igang lattermusklene allerede fra starten av, og jeg håper virkelig noen festet det på film og kan legge det ut her i tråden

Det var en auksjon med veldig mange gode objekter, men den tok dessverre altfor lang tid. Dette henger selvsagt sammen med det store antallet fremmøtte, men ikke bare. Det var altfor ofte samme type objekt som ble solgt av samme selgere, og da blir det både kjedelig og tidkrevende. Når auksjonen strekker seg over 7 timer vil mange velge å forlate auksjonen mange timer før den egentlig er slutt, så skjedde også på denne.
Etter hva som ble sagt var det endel storselgere/privatimportører tilstede, og slikt har lett for å ødelegge. En vanskelig balansegang det der, for slike personer kan virkelig berike auksjoner også ved å tilby unike objekter. L025 var jo dagens høydepunkt, bortsett fra Svein da

Det burde kanskje holde med maks 3 poser av hvert objekt for samtlige selgere, og innføre startbud på 30-40 kroner?

Personlig er jeg greit fornøyd, og jeg fikk kjøpe mye flott fisk til en billig penge. Da gjorde det ikke så veldig mye at enkelte av mine objekter nærmest ble gitt bort

Plussmedlem
Sist jeg var på auksjon i Sarpsborg (november, må det vel ha vært) var det noe det ble solgt så sinnsykt mye av da også, hvis jeg ikke husker helt feil.
Om det var samme kjøper som hadde med seg en drøss av samme type objekter eller om det var en tilfeldighet er ikke godt å si, men å innføre en sånn "regel" som Janne nevner med max. 3 objekter av samme type høres fornuftig ut uansett.

Hvis jeg hadde et kjempeoppdrett på 150 fisk og skulle selge en del på en auksjon og satt og pakket 5 og 5 i hver pose er det klart at jeg alene ville dratt ut tiden litt, ja Så det lønner seg nok å begrense det litt, for selv akvarister kan syntes en fiskeauksjon blir for lang. Man kan jo velge å dra før det slutter, men kanskje man venter på et spesielt objekt, for eksempel...

Det er ikke vanskelig å være enig om at dette ble en lengre enn lang, auksjon. Var litt mye Corydoras schultzei og Peckoltia L-202, bl.a. Begrensning av antall objekt er noe vi får evaluere. Ellers er vi opptatt av å ha det "høyt under taket", og selv om jeg er noe inhabil, vil jeg gjerne rose hele gjengen i klubben, i tillegg til Jostein og Ole, som gjorde en topp innsats. Vi har tross alt, aldrig hatt så mange levende objekter. Skal vi fortsette å ha langveisfarende, som kanskje ikke er hjemme før midnatt,(Per, fra Rogaland, nok dagen etterpå ?), er det logisk å prøve å gå nye veier, det gjelder ikke minst budgivingen og startbeløp, noe som andre klubber har innarbeidet. En annen sak er at det i gårsdagens tilfelle, hadde blitt flere usolgte objekter. Gleder meg til høstens auksjon, og håper å se de fleste der også.
Ps! Paven er selvfølgelig på "tape". Webansvarlig skal få i oppgave å legge stuntet ut. Ikke dårlig av en 89-åring å komme den lange veien........
Plussmedlem
En lang, men morsom og god STORauksjon. Skulle dere finne på å arrangere MARATONauksjon tror jeg ikke jeg orker... :-p

Det var dessverre mye ødeleggende snakk i salen til tider, noe som gjorde det vanskelig å få med seg ting... Dette ble de frammøtte gjort oppmerksom på flere ganger, men...

Flere arter det var svært mye av, men det er noe jeg tror man ikke kommer utenom. Flott for de som vil ha seg en stim av en art, ikke like flott for de som er uinteressert....

Nei, vet dere hva... Tror ikke jeg gidder skrive mer jeg.....
Auksjon er auksjon, og denne var bare helt konge.....
....eller skal vi si helt pave.....

Tusen takk til alle som var der, selv de som bød mot meg...
Webansvarlig
Hei Janne og alle dere andre.

Paven ble filmet med 2 videokameraer. Geir var nede hos meg med sitt nå i kveld. Det andre kamera har jeg, så alt er klart til og begynne. Filmen må redigeres og formatet må bli mindre, før jeg kan laste den opp. Den blir satt inn på våres nettside. www.sarpsborgakvarieklubb.net
Legger ut en link her når den er klar. Muligens i morgen kveld 19.03.13, så sant det ikke det kommer noe annet uforutsett i veien. Følg med!!!
Er nok ikke like beigeistret som dere andre for denne auksjonen. Synes klubben bør hardt vurdere å øke minsteprisen og faktisk ha en inntak på ting som skal selges.

Skjønner at dette også dreier seg om økonomi, men tror faktisk ikke klubben er tjent med en snittpris på 50 kroner på objektene (noen som har regnet på det?).

Det ble solgt mye (for å være ærlig) søppel, endte opp med å kaste 90% av plantene jeg kjøpte. Selv kanina ville ikke ha det greiene der (hvis jeg hadde hatt en da :p).
Greit at jeg betalte ca. ingenting for plantene, men hadde håpet å få noe ut av de posene.

Det burde også være mulig for auksjonarius å foreberede seg til neste pose han skal selge før det er hans tur. Sånn at han ikke må ta på seg brillene for faktisk å se hva det står på posen idet folk venter.

Støy i salen er jeg helt enig i, men folk snakket faktisk ikke sååå høyt, så rommet som blir brukt må nok ta en del av skylda der.

Og jada, jeg vet folk gjør dette på frivillig basis og er ytterst takknemmelig for innsatsen de gjør Men med noen grep så kan det bli enda bedre!
Evaluering
Takk for ditt innspill Torbjørn.

Det blir nok en evaluering av det med minstepris og inntak av ting som skal selges, ved neste medlemsmøte. Vi gjør alt for at ting kan bli bedre. Derfor er det bra med både ris og ros, så vi ser hva vi kan rette på og hva som er ok.
Ris og ros #2
-Rotete og forsinket åpning. Veldig mange som var tilstede i god tid for å komme inn med varene og objektene sine. Ikke bra. Arrangøren bør være først tilstede, låse opp og ha mottak klare når tilreisende kommer. Satte fra meg isoporkassen med objektene, etter oppfordring. Veldig godt merket, men den var borte når auksjonen var over.
-Fastprisbordet var latterlig dårlig organisert og plassert.
-Uten å nevne navn så var det noen av auksjonariusene som burde lagt fra seg 99% av flåsingen under selve auksjonen og heller vitset og flåset i pausene. Personlig syntes jeg det ble svært slitsomt i lengden, selv om noen utspill var morsomme.
-Veldig mye publikumsstøy til tider, men der bør arrangøren skape ro i salen ved presentering av objekter, og snakk høyt og tydelig uten å snu ryggen til. Noen av auksjonariusene, spesielt mot slutten var saklige, informative og hurtige, det er bra.
-Auksjonen ble til tider ineffektiv og som resultat ganske dryg. Ikke på grunn av objektene. Større hurtighet på budrunder ville hjulpet.

Ros:
-Innholdsrik auksjon med mange spennende objekter.
-Prosjektorvisning av alle objekt.
-Hyggelige og hjelpsomme verter
-Mat og drikke i nøden
-Flotte premier, selv om jeg ikke vant (ikke så viktig)

Kommer på neste auksjon så får vi se hvordan det blir neste runde

Uansett takk for en gjennomført auksjon
Paven
fint om noen legger paven ut på youtube det hadde hvert artig fikk ikke filmet pave svein
men fikk noen mine verdig bilder .
vi takker sarpsborg akvarie klubb for en hyggelig auksjon , vi blir å se i moss også
mvh askakvazoo thomas
You tube
Arild Schonhowd
Hei Janne og alle dere andre. Paven ble filmet med 2 videokameraer. Geir var nede hos meg med sitt nå i kveld. Det andre kamera har jeg, så alt er klart til og begynne. Filmen må redigeres og formatet må bli mindre, før jeg kan laste den opp. Den blir satt inn på våres nettside. www.sarpsborgakvarieklubb.net Legger ut en link her når den er klar. Muligens i morgen kveld 19.03.13, så sant det ikke det kommer noe annet uforutsett i veien. Følg med!!!

Filmen er klar

http://youtu.be/0su50yL14Gc
Arild Schonhowd
[QUOTE=Arild Schonhowd]Hei Janne og alle dere andre. Paven ble filmet med 2 videokameraer. Geir var nede hos meg med sitt nå i kveld. Det andre kamera har jeg, så alt er klart til og begynne. Filmen må redigeres og formatet må bli mindre, før jeg kan laste den opp. Den blir satt inn på våres nettside. www.sarpsborgakvarieklubb.net Legger ut en link her når den er klar. Muligens i morgen kveld 19.03.13, så sant det ikke det kommer noe annet uforutsett i veien. Følg med!!!

Filmen er klar

http://youtu.be/0su50yL14Gc

Filmen ligger også under video på våres hjemmeside:
www.sarpsborgakvarieklubb.net
Arild Schonhowd
[B]Filmen er klar[/B]

<embed src="http://www.youtube.com/v/0su50yL14Gc?hl=nb_NO&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Sarpeauksjon
Skal hilse fra han "far" sjøl og takke for den varme mottagelsen han fikk
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap