Auksjon moss akvarieklubb (moss akvarieklubb) (side 4)

Janne
[QUOTE=Marie]Vi setter veldig pris på å få tilbakemeldinger! Har du tid og gidder, hadde vi vært veldig glad, dersom du kunne [B] sende oss en mail[/B]med tilbakemelding om hva du synes var bra og hva som var dårlig! Ønsker ikke tilbakemeldingen her...

Greit å ta det i tråden også, slik at andre klubber kan dra nytte av hva som var bra og hva som eventuelt ikke var bra. Dette gagner også oss som reiser på auksjoner.
Lærdom gjør mester

Jeg bare nevne at klubber som Moss, Drammen,Oslo og Lillestrøm har noe vi kaller samarbeidsmøter. På møtene blir slike saker som dette og mange andre ting tatt opp, for at vi skal bli bedre. Jeg er veldig enig med Marie at mye av dette kan bli sendt på mail, for det er alltid mange meninger blant folket, og lite handlig. Så hvis man sitter med masse meniger om slike saker som dette, hvorfor ikke melde seg inn i et klubb styre og få virkelig gjørt noe med saken!
Storauksjoner er et av de gjentatte temaene på samarbeidsmøtene, håper at klubbene vil ta med seg tilbakemeldinger fra auksjonene til neste møte. Er ellers svært fornøyd med gårsdagens auksjon, skal se om jeg skal få sendt en mer utdypende mail senere
Tilbakemeldinger på mail!
Tilbakemeldinger fra auksjoner er gull verdt. Både for de som er på auksjonene og for oss i styret. Jeg elsker tilbakemeldinger og jeg elsker negative tilbakemeldinger like mye som positive.

Hittil har de positive tilbakemeldingene gått ut på at det var fin flyt i selve auksjonen, at auksjonariuser gjorde en god jobb og var flinke til å få med seg publikum. Det var lite nøling og opphold under selve auksjonen. Vi har fått en del kred for at auksjonen har virket godt planlagt, at lokalene passer fint. Skryt for at pausene gikk fint, folk var stort sett flinke og raske tilbake på plass. (Tuta/hornet er genialt!!)Loddselgerne var dyktige og noen var mer pågående enn andre, god mat, fint vær. Standen var bra, fint at vi har fått flere sponsorer med flotte premier

Flere har nevnt at bakgrunnen under filmingen var for mørk(svart) så objektene kom dårlig frem. Gikk litt sakte i starten til kiosken, det ble tomt for vaffelrøre for tidlig, mye uro i både salen og i gangene, at salen var snudd, slik at vi ble sittende mot inngangsdørene. En klagde over at publikum gikk og handlet ved fastprisbordet under auksjonen, noe som skapte uro. Ønske om flere typer brød til maten og at publikum går foran auksjonariuser under auksjonen...

Regner med at auksjonariusene opplyste om det, men uroen i gangene kom av at det var et skolekorps som øvde til 17 mai i en av salene bortenfor oss. Pluss at noen øvde på bordtennis i kjelleren. Det var en glipp fra utleier sin side som trodde at vi skulle ha vår auksjon på lørdag..

Da har jeg tatt alle punktene, både positivt og negativt i litt mer stikkordsform. Utelot all kosepraten og ønske om god påske og sånt. Veldig hyggelig med mailer fra dere, så bare kjør på - send inn til styret@mossakvarieklubb.org. Si hva du synes var bra, dårlig og hva kunne blitt gjort bedre!

Tusen takk til dere som har tatt dere tid! Dette setter vi virkelig stor pris på

GOD PÅSKE - hilsen alle i MAK-styret
Glenn Kongstein
Jeg bare nevner at klubber som Moss, Drammen, Oslo og Lillestrøm har noe vi kaller samarbeidsmøter.

Det er vel og bra det, men selv om alle klubbene kjører identisk opplegg betyr ikke det at auksjonene blir like bra. Opplegget rundt er selvsagt viktig, men det vesentligste er antall fremmøtte og objektene, etter min mening.

Sarpsborg sine storauksjoner er verdt mange timer i bil. Det samme synes jeg om sist gang jeg var i Lillestrøm. Enkelte klubbers storauksjoner vil jeg derimot ikke oppsøke igjen.

Glenn Kongstein
Så hvis man sitter med masse meniger om slike saker som dette, hvorfor ikke melde seg inn i et klubb styre og få virkelig gjort noe med saken!

"Masse meninger om slike saker" har jeg ikke. Jeg bare lurer på hvordan auksjonen var angående antall fremmøtte, objekter, varighet og priser, jeg. Men for å få vite dette må jeg vel ta en tur i blinde neste gang for å sjekke selv

Jeg er medlem av akvarieklubb, men ikke på de kantene.

Marie
...uroen i gangene kom av at det var et skolekorps som øvde til 17 mai i en av salene bortenfor oss.

Hehe
Janne
[QUOTE=Glenn Kongstein]"Masse meninger om slike saker" har jeg ikke. Jeg bare lurer på hvordan auksjonen var angående antall fremmøtte, objekter, varighet og priser, jeg. Men for å få vite dette må jeg vel ta en tur i blinde neste gang for å sjekke selv ;)

Høres ut som en god plan
Reneste Kreml når det gjelder åpenhet det her, men det er selvsagt Moss AK som bestemmer det

Når "samarbeidsklubbene?" samles til debatt burde kanskje mediestrategi drøftes også? Oslo AK er for eksempel helt åpne om antall objekter og snittpris, mens dere holder kortene svært tett til brystet. Eg vet at dere på forrige storauksjon hadde 300 objekter, men det er omtrent alt eg vet også. Har eg krav på å vite mer? Selvsagt ikke, men Oslo AK trekker garantert mer folk på sin åpenhet.

Det er rart å diskutere slikt og ikke selve auksjonen (eg hadde ikke diskutert den da siden eg var forhindret fra å komme grunnet arbeid), så dette er alt fra min side. Håper det var en bra auksjon, og at eg har fri ved neste storauksjon i Moss

Tror nok det hele denne hemmelighetsgreia folk oppfatter er en liten missforståelse.
Tolket det ditt hen at frøken Marie ville ha det på mail, siden ho ikke er innom forumet hver dag og at sikkert noen synes det er enklere å komme med negativ kritikk uten å bli flådd av andre som ikke er enig.

Så hvis en eller annen nå sender mail til styret (mail lenger opp) og spør etter antall objekter, pris osv, så skal det ikke forrundre meg om det blir opplyst

Så kan heller 'kritikken' være at moss burde bli flinkere til opplyse om slikt til nestegang. Det er absolutt noe som kan være positivt og trekke kjøpere, selgere eller gud forby, lillestrømminger
Torbjørn Jørgensen
Så hvis en eller annen nå sender mail til styret (mail lenger opp) og spør etter antall objekter, pris osv, så skal det ikke forrundre meg om det blir opplyst :)

Et annet alternativ er jo å opplyse om det i denne tråden. Det treffer flere mennesker, og Marie slipper å svare på mange døve mailer

Men nå gidder eg ikke mer...
Torbjørn Jørgensen
Det er absolutt noe som kan være positivt og trekke kjøpere, selgere eller gud forby, lillestrømminger :(

Fra nå av blir vi å se på alle auksjonerni brukbar avstand, og vi skal rydde premiebordet hvor enn vi drar! Mouahaha. (Sa hun som vant et par fôrbokser på LOAK-auksjonen og ikke så mye som et klapp på skulderen i Moss...)
Vi elsker mailer uansett innhold
Jeg er ytterst sjeldent på AF og tenkte ikke en gang tanken på å legge ut resultatene og iallefall ikke uten å ha hørt med styret først. Da har vi lært det også - takktakk!

Det kom 33 selgere, 346 objekter med en snittpris på 100,-. Mye variert og mange spennende objekter i følge publikum og auksjonarius - så da stoler jeg på at det er rett!

GOD PÅSKE!

Plussmedlem
Donald
Et annet alternativ er jo å opplyse om det i denne tråden. Det treffer flere mennesker, og Marie slipper å svare på mange døve mailer ;-)

Hele poenget er jo at Marie er veldig sjelden her på AF så derfor må en eller annen sende ho en mail for at ho skal få lagt det ut....
Og det har tydeligvis blitt gjort....
Jepp

100 kroner i snittpris er imponerende, synes eg! Moss AK har garantert gjort en genistrek når det gjelder fastprisbordet
En genistrek som vi varmt anbefaler! Korter ned tiden bra mye - det og feks 40 eller 50 kroner som minstepris på auksjonsobjektene

Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap