- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk- elskere (side 4)
Kampfisk- elskere (side 4)
hei hei
har en helt nydelig kampfisk hann her i 60 liter, mer eller mindre. vanskelig å måle ettersom det er buet front. anyway, tenkte jeg skulle ha oppi noen fine reker/krabber, men har en mistanke om at det bare blir litt dyr mat. noen tanker rundt dette? er en del store planter oppi der, samt ei ganske stor redmoore-rot.
har en helt nydelig kampfisk hann her i 60 liter, mer eller mindre. vanskelig å måle ettersom det er buet front. anyway, tenkte jeg skulle ha oppi noen fine reker/krabber, men har en mistanke om at det bare blir litt dyr mat. noen tanker rundt dette? er en del store planter oppi der, samt ei ganske stor redmoore-rot.
Postet 22.10.13 kl 22:17
Postet 22.10.13 kl 22:24
Postet 22.10.13 kl 22:25
mottatt har allerede ei viftereke her, ca 4 cm lang, som de anbefalte i butikken. ser foreløpig ut til å gå greit i hvert fall.
hva med krabber? noen anbefalte krabber, eller vil det medføre frynsete finner og en frykt for å leve i nederste sjikt?
kjipt at reker ikke fungerer :P hadde vært greit med noen litt fargerike vaktmestere
hva med krabber? noen anbefalte krabber, eller vil det medføre frynsete finner og en frykt for å leve i nederste sjikt?
kjipt at reker ikke fungerer :P hadde vært greit med noen litt fargerike vaktmestere
Postet 22.10.13 kl 22:30
Endret: 22.10.13 kl 22:32
Postet 23.10.13 kl 01:14
Postet 23.10.13 kl 07:12
Postet 23.10.13 kl 08:00
Postet 23.10.13 kl 13:16
Postet 23.10.13 kl 13:27
Postet 26.10.13 kl 21:47
Postet 28.10.13 kl 20:17
Kampfisk yngel på 2 mnd.
Hei! Mine 3 kampfiskyngel er nå blitt 2 mnd. gamle og lurer på en del spørsmål nå:
- Hvor gamle må ynglene være før jeg kan gi dem mygglarver? Tenkte å gi dem svarte, frossne mygglarver, men vil veldig gjerne vite når jeg kan gi dem røde og hvite mygglarver også.
Tar ellers gjerne i mot flere forslag til mat som jeg kan gi dem, liker å fore variert. Frem til nå har de gått på kampfisk for, knust til pulver som jeg kommer til å fortsette med en liten stund til, men kunne ha vært greit med litt annet fòr i tilleg.
- Når kan de få vanlig kampfiskfòr, de små, runde kulene?
- Hvordan ser jeg forskjell på hanner og hunner? Hvor gamle pleier kampfiskene å være når hunnene får den hvite prikken under buken?
- Alle tre går ennå sammen i 40L, merker litt jaging, men ikke mye. Bør jeg starte å skille de nå eller kan jeg vente litt?
- Noen forslag til hva jeg kan ha kamfiskene i? Hva slags beholdere kan jeg bruke, hvor kjøper jeg de og hvor store/hvor mange liter bør de være? Hunnen(e) forblir i 40L. Har dessverre ikke muligheten til å ha ordentlige akvarier til dem (mer enn 15L) akkuratt nå, men de skal selvfølgelig ikke være oppi dem for alltid, kun en liten periode.
Ble en del spørsmål her, men håper noen tar seg tid til å svare
- Hvor gamle må ynglene være før jeg kan gi dem mygglarver? Tenkte å gi dem svarte, frossne mygglarver, men vil veldig gjerne vite når jeg kan gi dem røde og hvite mygglarver også.
Tar ellers gjerne i mot flere forslag til mat som jeg kan gi dem, liker å fore variert. Frem til nå har de gått på kampfisk for, knust til pulver som jeg kommer til å fortsette med en liten stund til, men kunne ha vært greit med litt annet fòr i tilleg.
- Når kan de få vanlig kampfiskfòr, de små, runde kulene?
- Hvordan ser jeg forskjell på hanner og hunner? Hvor gamle pleier kampfiskene å være når hunnene får den hvite prikken under buken?
- Alle tre går ennå sammen i 40L, merker litt jaging, men ikke mye. Bør jeg starte å skille de nå eller kan jeg vente litt?
- Noen forslag til hva jeg kan ha kamfiskene i? Hva slags beholdere kan jeg bruke, hvor kjøper jeg de og hvor store/hvor mange liter bør de være? Hunnen(e) forblir i 40L. Har dessverre ikke muligheten til å ha ordentlige akvarier til dem (mer enn 15L) akkuratt nå, men de skal selvfølgelig ikke være oppi dem for alltid, kun en liten periode.
Ble en del spørsmål her, men håper noen tar seg tid til å svare
Postet 08.11.13 kl 17:58
Hei, kan ikke svare deg på dine spørsmål ettersom jeg enkligt lurer på alt set samme! Jeg har ca 15+ kampfisk yngel og lurer på hvordan dine ser ut nå? Mine er ca 1mnd gammle nå noen er blitt store andre er fortsatt små,
Når begynner de og få farge?
Oppdatert: i oppdret lever vell kampfisken i slike små plast beholdere som henger på akvariet? Tror jeg trenger en del om det blir 15 voksne her hehe
Når begynner de og få farge?
Oppdatert: i oppdret lever vell kampfisken i slike små plast beholdere som henger på akvariet? Tror jeg trenger en del om det blir 15 voksne her hehe
Postet 08.11.13 kl 19:17
Endret: 08.11.13 kl 19:19
SvenInHei, kan ikke svare deg på dine spørsmål ettersom jeg enkligt lurer på alt set samme! Jeg har ca 15+ kampfisk yngel og lurer på hvordan dine ser ut nå? Mine er ca 1mnd gammle nå noen er blitt store andre er fortsatt små, Når begynner de og få farge? :) Oppdatert: i oppdret lever vell kampfisken i slike små plast beholdere som henger på akvariet? Tror jeg trenger en del om det blir 15 voksne her hehe
Mine er ikke veldig store, men har fått litt farge Hm. Husker ikke helt nøyaktig når de begynte å få litt farge, men tror det var rundt 6- ukers alderen..
Legger ved et par bilder med to av mine
Postet 08.11.13 kl 20:12
Postet 08.11.13 kl 20:18
SvenInWow! Dine er jo blitt "ekte" fisk! Minee r fortsatt veelsig mye mindre! :p La ved bilde av de som jeg tror er størst'!
Takk takk, morsomt å se at de vokser Mine var like store som dine for omtrent 1 mnd siden, utrolig hvor fort de vokser! Hva forer du dine med? (spør bare av ren nysgjerrighet )
Ha fortsatt en god kveld!
Postet 08.11.13 kl 22:01
Yngler vokser dårligere om dem ikke får den maten dem trenger så det er viktig å gi dem ordentlig mat og da ikke knust pellets eller flakfor. Jeg ser stor forskjell på mine yngler nå iforhold til forrige gang da jeg brukte avskallet artemia egg, knust kampfisk pellets og flakfor. Nå bruker jeg mikroorm og avskallet artemia egg.
Fra kampfiskene er ca 6-8 uker kan dem begynne å få mygglarver, men pass på at bitene ikke er for store da dem kan sette dem fast i halsen og dø.
Her er iallefall 3 av mine yngler som nå er 7,5 uke gamle.
Tatt 6 nov.
Tatt 8 nov.
Fra kampfiskene er ca 6-8 uker kan dem begynne å få mygglarver, men pass på at bitene ikke er for store da dem kan sette dem fast i halsen og dø.
Her er iallefall 3 av mine yngler som nå er 7,5 uke gamle.
Tatt 6 nov.
Tatt 8 nov.
Postet 08.11.13 kl 22:34
Takk for svar! Er fullstendig klar over at yngler vokser dårligere med knust tørrfòr enn levende for, men denne gangen hadde jeg dessverre ikke tid til noe annet... Oppdrettet var absolutt ikke planlagt!
Skal prøve å gi dem svarte mygglarver som er mindre enn røde og sunnere. Skal passe på at det ikke blir for store biter.
Om jeg skal ha oppdrett på kampfisk en gang til, blir det microorm og artemia
Må si at dine yngler var nydelige! Fine farger du har fått på dem!
Skal prøve å gi dem svarte mygglarver som er mindre enn røde og sunnere. Skal passe på at det ikke blir for store biter.
Om jeg skal ha oppdrett på kampfisk en gang til, blir det microorm og artemia
Må si at dine yngler var nydelige! Fine farger du har fått på dem!
Postet 09.11.13 kl 08:13
Postet 09.11.13 kl 10:45
Postet 09.11.13 kl 14:02