Syk scalare, hvite klumper (side 4)
Postet 27.02.16 kl 14:39
Det virker som det gikk fint, ja. Så ikke noe på finnene, men det er fortsatt mørkt i akvariet, og jeg vil ikke stresse henne mer i dag. Hun var forholdsvis rolig oppi bøtten. Vil det ha noe å si om hun har noe på finnene?
Tusen takk for all hjelp, enten dette funker eller ikke. Jeg har fryktelig dårlig samvittighet for å ha utsatt det så lenge. Men utover at hun spiser for lite, er det i grunnen ganske mye krefter i fisken. Nokså normal atferd.
Tusen takk for all hjelp, enten dette funker eller ikke. Jeg har fryktelig dårlig samvittighet for å ha utsatt det så lenge. Men utover at hun spiser for lite, er det i grunnen ganske mye krefter i fisken. Nokså normal atferd.
Postet 27.02.16 kl 15:00
Endret: 27.02.16 kl 15:00
Postet 27.02.16 kl 15:18
Postet 02.03.16 kl 20:20
Postet 02.03.16 kl 20:34
Er ikke så rart hun blir sky når hun stadig blir plukket opp, da Virker hun ikke hverken bedre eller værre ?
Du kan gå opp i doseringen med en halv gang, altså 3 ml. Bare fortsett å bade henne...orker du, kan du godt bade to ganger om dagen.
Ikke bruk KMnO4 sammen med noen andre medikamenter ! (Eneste unntak er salt (NaCl).)
Du kan gå opp i doseringen med en halv gang, altså 3 ml. Bare fortsett å bade henne...orker du, kan du godt bade to ganger om dagen.
Ikke bruk KMnO4 sammen med noen andre medikamenter ! (Eneste unntak er salt (NaCl).)
Postet 02.03.16 kl 21:47
Fem dager med kur bar ingen frukter. Hun ser ganske uforandret ut. Spiser lite (ser henne ikke spise noe som helst, men sånn har det vært så lenge nå at denne så tidligere glupske fisken spiser litt i smug), og er nokså aktiv.
Hva ville du selv valgt som neste steg? Nye fem behandlinger med 3 ml isteden? Intensivbehandling i bøtte med Seachem Metroplex?
Hva ville du selv valgt som neste steg? Nye fem behandlinger med 3 ml isteden? Intensivbehandling i bøtte med Seachem Metroplex?
Postet 06.03.16 kl 19:36
Metroplex/metronidazole har du jo prøvd, til og med sammen med ParaGuard. Egentlig tror jeg nå at både parasitter og bakterier er mer eller mindre ute av bildet. Da sitter vi egentlig igjen med virus, og det mest nærliggende blir da et iridovirus som lymphocystis. Og da er det ikke noen midler å ta til, desverre.
Skulle jeg prøvd et alternativt antibakterielt middel, måtte det være Maracyn Plus og/eller Maracyn Ox. Det er selvsagt heller ikke noe i veien for å prøve bad med metronidazole...burde ihvertfall ikke gjøre noen skade, og vil jo være litt mer intenst enn behandling i akvariet. Og nå er du jo blitt fiskebad-kurator
Skulle jeg prøvd et alternativt antibakterielt middel, måtte det være Maracyn Plus og/eller Maracyn Ox. Det er selvsagt heller ikke noe i veien for å prøve bad med metronidazole...burde ihvertfall ikke gjøre noen skade, og vil jo være litt mer intenst enn behandling i akvariet. Og nå er du jo blitt fiskebad-kurator
Postet 06.03.16 kl 20:41
Postet 06.03.16 kl 21:59
Postet 06.03.16 kl 22:06