Haugaland Akvarieklubb (info) (side 4)

Bilder og info fra sist klubbmøte er å finne (kun for medlemmer!) på klubbens hjemmeside.

Må ha flere Madagaskar-regnbuefisker
Hei !!

På klubbauksjonen den 3/4 kjøpte jeg 2 Madagaskar-regnbuefisker, en hann og en hunn.
Idag morges fant jeg hunnen død, og siden denne arten mistrives som enkeltindivider så må jeg skaffe meg noen flere, 2 stk som et minimum.
Hannen trives utmerket, og spiser godt =))
Jeg har fortsatt lappen som var på posen, og jeg antar at selgernummer er; M 37.

Jeg håper noen kan hjelpe meg !

Mvh Maren =))

Tar jeg ikke helt feil Maren, så tror jeg Oasen Zoo kan ha inne denne arten. I allefall hadde de inne tidligere i år.
Tror nesten de har enda jeg... syns å huske jeg har sett der nylig. Slå på tråden til de (52 84 04 10) og spør.
Karl Inge S
Tror nesten de har enda jeg... syns å huske jeg har sett der nylig. Slå på tråden til de (52 84 04 10) og spør.

Snakket akkurat med Oasen Zoo og de har disse inne nå.
Kjempegøy på møtet. Synd med deg Viggo, hadde sikkert blitt mye mer handel fra den karen hadde det ikke vært for " høyrå". Synd med fisken Maren , men det er nå du ser hvilke folk du har rundt deg. Fantastisk hjelpsomme. Ariel
Takker Bjarne, Karl Inge og Ariel !!
Hei !!

Jeg syntes denne klubbauksjonen var den beste, og jeg fikk med meg noen godbiter, jada
Synd med den avdøde Madagaskar regnbuefisken, men nå har jo Bjarne og Karl Inge tipset meg om hvor jeg kan skaffe flere av den fiskearten, Ariel
Takk til Karl Inge som fant ut at Oasen Zoo hadde den inne. Jeg skal ta meg en tur i morgen, hvis jeg har tid da
Det var noen som sa at de var dyre, men jeg skal bare ha 2(3).
Jeg får se hva de koster

Her er hva jeg fikk med meg:
- Madagaskar Regnbuefisk.
- Indianergoby.
- Nothobranchius Guentheri "Zanzibar" (killi).
- Perlegurami.
- Planter.

Takker Kathrine for fisken !!

Jada, Ariel jeg er helt enig !!
Det er en flott klubb, og fantastisk hjelpsomme folk når du virkelig trenger hjelp !!

JIPPI !! Jeg vant 1-premien i hurtigloddene, en Fluval 2+.
Pumpa vil bli anvendt i nødsituasjoner.

Mvh Maren =))

For medlemmer av klubben er det nå mulighet til å lese og se bilder på klubbens hjemmesider fra undertegnedes og kasserers tur til landsmøtet i Drammen.
Husk! På mandag er det klubbmøte igjen! Da er vi tilbake på Haugarhuset. Dag Fjeldstad skal holde foredrag om fangst av levendefôr. Akkurat det er meget aktuelt i disse dager med varmt vær. Da blir det fort liv i vann og dammer rundt om i distriktet vårt.

Dag skal bl.a. vise oss hvilke arter som egner seg godt som fôr til fiskene våre.

Det vil også bli hurtigloddsalg hvor man bl.a. kan vinne håver til levendefôrfangst.

[External Image]

[External Image]
Gleder meg

Noen som vet om et sted de selger passende håver i distriktet? Har bare en vanlig akvarie-håv nå og da blir det helst buksvømmere og vannkalver
Om noen har håver inne nå vet jeg ikke, men det blir 2 stk håver som premie på hurtiglodd på mandag. Det er bare å kjøpe masse lodd vettu. 5 kr loddet. Det blir mye annet også!

Mikkel
Påminnelse! Dag Fjeldstad kommer også trolig til å ta med seg ferskt levendefôr som vi kan ta en nærmere kikk på.
Husk klubbmøtet mandag kl. 19.00! Det blir bra!

Til tross for fint vær i dag anbefaler vi å komme og tilbringe noen timer med oss.

Det Dag skal fortelle om kan gi dere gode påskudd til å komme dere ut på de andre fine dagene resten av året. Desuten er det interessant å se hva som finnes av liv i et vann. Utrolig mye liv som vi normalt overser. Etter dette kan dere gå på nye "oppdagelsesturer" på gamle og nye trakter!
Pluss at fiskene deres blir veldig glade etterpå!

Jeg heller ofte fòret i karet, fra et glass. Fiskene svømmer nå rett inn i glasset og starter spisegildet før jeg har rukket å hele ut noe.

Mikkel
Gleder meg, tror dette blir lærerikt og interessant. Eneste bekymringen er at jeg enda ikke har en sånn hvit finmasket håv, ergo kan jeg risikere skikkelig levendefor-abstinenser etter foredraget idag
Lodd
Du får kjøpe mange hurtiglodd da serru! 5 kr. loddet, og 2 stk håver i premie!! Samt mye annet rart!!

Mikkel
Finvær til tross så håper vi på at så mange som mulig kommer på møtet kl 19. Vi regner med å være ferdig før kl. 21 så folk får muligheten til å nyte solnedgangen.
Det var et fint møte!!
det kom drøyt 20 medlemmer på møtet. Ikke værst når sola skinte og det var varmt og fint ute. Men de som uteble kan angre!

Dag holdt et interessant foredrag om kryp vi kan finne i vann, som fiskene våre liker, samt endel ting som liker våre fisker.

Jeg regner med det kommer en del bilder på hjemmesiden til klubben ganske snart.

Mikkel
Bilder fra dette klubbmøtet vil bli lagt ut i løpet av få dager under "Internt" på klubbens hjemmesider
Nå finnes det litt tekst og bilder fra klubbmøtet 8. mai på klubbens hjemmeside. Dette er kun for klubbens betalende medlemmer og finnes under "Internt" øverst på siden etter innlogging.

Kommende søndag kl 18, så inviterer vi til fangst av levendefôr ved stupetårnet i Haraldsvang ("Vangen"). Der kan en også få låne håv skulle en mangle det. Ta med en isboks, glass eller annet som kan tettes for å kunne ta med fôret hjem.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap