Sissis våte drømmer (side 40)

Da er jeg tilbake hos akvariene, og endelig på nett igjen! Det er mindre aktivitet på AF nå på sommeren, men det lå hele 4 sider med nye innlegg og ventet på meg alikevel

I Godteskåla ser alt ut til å være bare fryd og gammen. Fortsatt umulig å telle coryene, men de jeg ser virker i god form. Også den uten hale; grønnere og tykkere enn da jeg dro, og fortsatt like blid og vimsete. Har testet vannet, og fikk null utslag på både ammonium og nitritt, så da funker filteret

Og så har jeg fått trådalger for første gang; i Trollskogen... Kanskje det ikke gjør noe? Bidrar vel bare til trolsk stemning kanskje?

Små-honningene på kjøkkenet har vokst synlig mens jeg har vært borte, og de ble veeeeldig glad for ny forsyning med dafnier. Dafnieproduksjonen har endelig tatt seg opp, så nå er det håp for flere om å få smake på godsakene.
Reker...
Har gjordt et tappert forsøk på å ta bilder av rekene i dag, men lett er det ikke. Ihvertfall ikke med mobilen...
[External Image]
ÅÅÅ, så søt pusekatt :oD

Håper du er hjemme neste gang jeg kjører igjennom Trondheim, jeg vil se nye akvariet og kose pusien :o)
cara79
ÅÅÅ, så søt pusekatt :oD Håper du er hjemme neste gang jeg kjører igjennom Trondheim, jeg vil se nye akvariet og kose pusien :o)


Håper jeg også, du er hjertelig velkommen
Rosa boraras
Var innom Tam Lade i dag, for å kjøpe noe godt til kattene. Og er man først der, så må man jo titte på fiskene! Og der hadde de igjen 4 av de nusselige, rosa borarasene jeg titta så lenge på sist (da hadde de 8). Disse ble tatt inn som Urophthalmoides, men syntes ikke de lignet da, og syns ikke de ligner nå. Så hva har jeg egentlig kjøpt? Bilder kommer når de har farget ut igjen

Må innrømme at jeg drømmer om at de skal være Microrasbora erythromicron, siden de ligner på en del bilder fra disse på nettet. De er "runde", rosa og har en flekk på halefestet. Blir spennende, er jeg så heldig å få se blått på sidene tro...?

Var forresten innom Marit Zoo i dag også. Der var det ikke noe interessant i akvariene, men de hadde fått inn JBL Furanol, så kjøpte det for sikkerhetsskyld...
Trollskogen
Har prøvd å ta noen fornuftige bilder av Trollskogen og de små fiskene som bor der, men lett er det ikke...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Akvariebildene ble da bra de? Men jeg lurer på om du kanskje mistet noe av dybdevirkningen med den røde bakgrunnen selv om det ble spennende? I teorien skulle det jo gå bra, rødt og grønt er stor kontrast, men det røde og gule har en tendens til å ville trenge seg foran liksom... På den annen side synger jo det grønne mer med rødt - ikke veldig enkelt alltid - fint ble det!

Å få fisk til å stå stille lenge nok til å få fanget dem i linsa er en kunst jeg ikke blir lei av å forsøke å lære. Det er nemlig praktisk talt umulig, og dermed noe man aldri blir ferdig med ;o)
Har faktisk ikke bakgrunn i karet Linda. Det røde er led-belysningen, og den kan jeg skifte i alle regnbuens farger

Nei, fisk har ikke spesielt lyst til å stå stille, og spesielt ikke bittesmå rasbora. Men søte er de jo, så de er selvfølgelig tilgitt.

Legger ved et bilde av Trollskogen med blått...
[External Image]
Så det, eller hadde jeg nok holdt kjeft. Og der er dybden og mystikken på plass igjen, så da ble jeg blid. Artig måte å illustrere fargeteori på :o)

"Åh" sa Ove, "nå ble det flott igjen!"
Linda & Ove
Så det, eller hadde jeg nok holdt kjeft. Og der er dybden og mystikken på plass igjen, så da ble jeg blid. Artig måte å illustrere fargeteori på :o)


Veldig arti er det. Samboer`n min liker det best når det er rødt skjønner du, så man gjør da litt for husfreden. Selv syns jeg det er stiligst med lilla lys; det blir enda mer mystisk da. Skulle selvfølgelig vært dempet belysning ellers, men tror ikke plantene ville sette særlig pris på det

Slik ser det ut med blå-lilla nattlys:
[External Image]
Kan tenke meg at lilla egentlig blir det mest spennende på dagtid også ja, litt ute men fortsatt blått...

Hmm - det er hvit glassfibervegg bak Jubileumsjuwelen (som forøvrig har blålillamalt gråpapir bak fortsatt) - var det Ikea du sa?
Jepp, Ikea har det meste. Dioder heter den forresten.

Såpas billig at man bare kan prøve seg fram og leke litt. Og leke med farger, det blir man aldri for gammel til
Takk! Den er bokmerket. Hadde jo vært gøy med nattlys til disse akrylboksene også, hvis jeg ikke får klemt den ned bak storekaret. Og jeg er helt enig, blir man lei av å leke med farger er det rett og slett for sent :o)
Boraras...
Har gjordt et nytt forsøk på å ta bilde av de små, og i dag gikk det litt bedre. Ser desverre bare 2 på en gang, men håper virkelig at jeg ikke har mistet 2...

Veldig begeistret for dafnier er de iallefall
[External Image]
[External Image]
Luking og gnukking i rio`n...
Har tatt ei skikkelig økt i Rio Fantasia i kveld; luket, fjernet andemat og gnukket vekk 1000 svarte tuster. Må si jeg er veldig lite begeistret for disse penselalgene, og så sitter de så sinnsykt godt fast

Flyteplantene hadde tatt helt over, så heteranteran var bare slanke tuster. Nå får den mer lys, så håper den tar seg opp. Syns den ser ganske begredelig ut nå...

Og så oppdaget jeg en nusselig liten lotus! Trodde de hadde blitt helt utkonkurert fra dette karet, men her kommer det jammen et fint eksemplar. Gav den og echinodorusen hver sin gjødseltablett, så nå krysser jeg fingrene for at de begge vokser seg store og flotte.[External Image]
Plussmedlem
Du har superflotte akvarier. Men du, hva er målene på det akvariet der? Likte liksom fasongen, litt langt og ikke så høyt.
Rio`n er 100*40*30. Helt perfekt syns jeg. Fant det på Mart Zoo, som innimellom importerer helglasskar fra Polen, og var så heldig å få det i bursdagsgave fra svigers.

Legger ved bilde av karet før jeg satte opp Trollskogen (flyttet maaaasse mose), og Godteskåla før og etter "ommøblering"
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Godteskåla er på samme "fargekontroll" som Trollskogen, og her ble valget lilla. Kontrollen kan stilles slik at den veksler mellom alle fargene, men tviler på at fiskene vil sette pris på disco
Sport?
Lekte meg med sportsfunksjon på mobilkameraet, og syns egentlig stemningen ble ganske fin

Trollskogen
[External Image]
Rio Fantasia
[External Image]
Godteskåla
[External Image]
Helt enig! Til og med stillestående levendefødere. Hva skal man med speilrefleks sa du?
22. juli...
I mange år har denne datoen minnet meg på at det ene søskenbarnet mitt har bursdag. Fra i år vil det minne meg om noe helt annet...

Heldigvis har jeg en liten "trøster" på fanget, mens jeg sitter paralysert og apatisk forran tv`n...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap