Apistogrammet (side 40)

Det vet jeg faktisk ikke... Roper ut hvis jeg finner noe.
S i m e n
Det vet jeg faktisk ikke... Roper ut hvis jeg finner noe.



Hadde du bilder evnt tillatelse til å legge det ut i en tråd på https://www.facebook.com/groups/506115422744869/
Ekke på FB... Men ser lokasjonene er et stykke unna hverandre via kartene her. Har ingen kart selv eller fra TomC. Hva er navnet på gruppa foresten?
S i m e n
Ekke på FB... Men ser lokasjonene er et stykke unna hverandre via kartene her. Har ingen kart selv eller fra TomC. Hva er navnet på gruppa foresten?



Norsk apistogramma forum
Bare minner om at biotopkartene er levert av Google. Har du forsøkt å brevskrive med noen via Google oversetter? Ble nesten drept jeg...
Linda W
Bare minner om at biotopkartene er levert av Google. Har du forsøkt å brevskrive med noen via Google oversetter? Ble nesten drept jeg...



Når jeg skriver lengre innlegg på engelsk, bruker jeg google translate. MEN en må gå over etterpå å rette opp en god del =)
Ikke prøv på et helt fremmed språk er du snill, ting jeg sa...
Vel, har benyttet den til oversettelse av enkelte ord. Og skal si jeg humret godt noen ganger! Godt det fikk et godt utfall Linda... Jeg elsker crappy vendings... Heisan, feil oversettelse. Det skal jo være happy endings 8)
Blondine vet du, vi slipper ofte uforskammet lett unna...
Lite Apistoeri her om dagen. Det må gjøres noe med! Herr&Fru...

Apistogramma rositae, lokasjon Rio Santiago-vassdraget
[External Image]

Apistogramma cf. huascar, lok. Rio Galvez, Paujil
[External Image]

Apistogramma panduro lokasjon Rio Tahuayo
[External Image]

Apistogramma agassizii med lokasjon Jennaro Herrera
[External Image]

Apistogramma atahualpa, lokasjon Rio Itaya
[External Image]

Apistogramma baenschi, lokasjon Rio Huallaga
[External Image]

Apistogramma sp. "Winkelfleck" dark form, San Pablo de Loreto
[External Image]

Apistogramma sp. "Papagei", Rio Ampiyacu
[External Image]

Good evening
Det holder med et ord.............. VAKKERT
Og enda er det noen som synes at coryer er det flotteste av alt.

Supre bilder av praktfull fisk. Si fra om du tør la meg fore for deg en gang eller to i løpet av sommerferien din.....
Sigmund - ex 530
Og enda er det noen som synes at coryer er det flotteste av alt. ;) Supre bilder av praktfull fisk. Si fra om du tør la meg fore for deg en gang eller to i løpet av sommerferien din..... ;)



Vet ikke hvor lurt det er, hehe. Men kom gjerne å for her en ukes tid i ferien når jeg er borte Sigmund. Så kan jeg fore for deg etterpå......

Enda et kull med apistogramma alacrina. Begynner å bli litt vel mye av det gode synes jeg. På tide å ta ut hannen....
Herlig mine Apisto-venner! Det hadde vært hyggelig med et besøk Sigmund - det er en avtale
Jeg handler som oftest hos Askakvazoo i Sandefjord. En bestilling av Nannostomus marginatus ble levert for kort tid siden. Jeg blir ringt opp og oppdatert i forhold til bestillinger og leveringer mm. For en service! Det veier opp for kjøreturen så det holder. Gleder meg stort over å ha fått tak i N marginatus'ene, selv om jeg ikke skal hente dem riktig enda... Gleder meg virkelig til å se hvilken effekt det har på mine Apistoer
... og så tikket telefonen fra Thomas på Askakvazoo inn. N. marginatus er klar til henting 8D! Pga uforutsette & plutselige dramathrillerske hendelser av avslappende art blir det ikke noe henting før om et par uker. De skal jeg klare å ri av. Nannoene er lagt av, så stressfritt

Det ble forøvrig tatt inn et større parti en den gjengen jeg bestilte. Så alle dere med Apistoer, coryer og annet sør-amerikansk snacks m fl som falt pladask av 'Nannostomus marginatus-bildetråden' fra TomC - de er tilgjengelige . Fant også listen de lå på med Apistogramma på topp. Ikke tilfeldig he he he.

Er disse viltfanget eller er det oppdrett fra Singapore Simen?
Det vet jeg pinadø meg ikke Sigmund!!! Tenkte ikke på det, da det er en annen Nanno art... Mener å huske det var oppdrettsfisk iallfall, uten at han fikk beskjed om opphavet. Skal høre med Thomas. Skal uansett kjøre dem litt i eget kar først, da jeg ikke tar noen sjansen med det ene eller andre. Takk for innlegget!!!!
Den flotte VF Apistogramma agassizii-hua fra Jennaro Herrera i front i bildet er desverre ikke i mitt habitat lengre.
[External Image]

Og som om det ikke skulle være nok, forsvant også min VF-fotomodell fra Rio Ampiyacu samtidig - Apistogramma sp. "Papagei".
[External Image]

Har etterhvert, i den grad det går, svelget skuffelsen. Skal nå benytte situasjonen til å gjøre noen endringer i karene, og klargjøre til mine Nannostomus marginatus. Har glemt å følge opp med info rundt disse, men fikk svar av Askakvazoo/Vestli hobby og fritid samme dag. Dette er verken VF eller oppdrett fra Singapore, så disse kan og skal jeg trygt benytte sammen mine Apistogrammaz. Mine første "sither-fish"!
Og for Apistogramma-interesserte, dukket det opp en nyhet på en velkjent side!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap