Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 41)

Ikke så lett å ta bilde av coryene, men lille mini er ute å går!

[External Image]

[External Image]
Slenger med et bilde av hvor coryene oppholder seg mest!

Mini er en Corydoras Venezuelanus!
Det er så mange flotte coryer her! Vil jo gjerne ha litt av alt når man blar i denne tråden

Her er noen av mine bartefjes...

Cervinus
[External Image]

Eques
[External Image]

Sp. Black
[External Image]
Her er noen av mine coryer...

Corydoras habrosus
[External Image]

Corydoras oiapoquensis
[External Image]

Corydoras panda
[External Image]

Corydoras sp. Black
[External Image]

Corydoras sp. C126
[External Image]
1. Denne lille raringen oppdaget jeg da jeg satt og tok bilder av de en kveld. Det ser ut som han har fått en kakk i nakken .
2. Her er det fellse måltider...
3. Noen deler likt...
Etter å ha lest tråden side for side noen ganger, kan jeg endelig legge ut bilder av mine fantastiske søte Pandaer! Er mine første Corydoras, men garantert ikke de siste. Har 6 stk for øyeblikket, men øker nok på etterhvert tenker jeg.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Der fikk jeg inspirasjon til å ta noen bilder! Og ikke minst, skaffe flere coryer.

Kanskje jeg skulle legge ut et par bilder jeg og .

Første 2 stk. C121,en cory som ligner litt på Adolfoi ,men som har brune pigmentflekker vef gjellende. Veldig fin cory og som er lite sky hos meg i forhold til mange andre coryer




[External Image]
Må vel nesten ta med et av Equesene og ,en nydelig cory

[External Image]
Sølvi Gullaksen
Må vel nesten ta med et av Equesene og ,en nydelig cory :)


Er dette en vanlig cory? Tror ikke jeg har sett den når jeg har vært å sett på fisker både her og der. Men flott var den (som så mange andre også)
Nei ,den er nok ikke så vanlig og skjelden å finne i butikker . Stort sett har det kun vært viltfangete som har vært for salg av disse . Den nå har det blitt drettet av noen få personer i utlandet.dvs. en i Norge har fått 1 yngel så langt.
Mine kommer fra han som drettet de første gang og er fra Scotland.
Her er mine corydoras, tror faktisk jeg er litt forelsket i dem, hehe.
utrolig herlige skapninger.

C.Adolfoi, de kjøpte jeg av privat person her på forumet, fine og store er de og C. leopardus, har fem av hver.
Glemte forresten en ting, den Corydoras du har Sølvi var utrolig vakker, en sånn skulle jeg gjerne fått tak i også
De er kjempefine ja og de sto på min ønskeliste i mange,mange år før jeg omsider fikk fatt i de . Så må jo bare si at jeg er kjempeglad for å ha 10 stk. av disse gående i karet mitt

Det er forresten veldig lett å bli bitt av corybasillen ,tror du er i faresonen
Hvis ikke bildet lyver pga. perspektivet, er det en trilineatus og ikke en leopardus du har, Tone. Leopardus er en langneset cory. Trilineatus er ikke langneset.
Helt klart bitt av basillen ja, nå venter jeg bare på at yngelen jeg har av Elfenbenciklide skal bli store nok for nytt hjem, så skal jeg ominnrede ett 120 liter på nytt og der skal det helt klart bo flere corydoras.

Takk for tipset da skal jeg sjekke nøye her, det var det de sa i butikken at de het, synes vel at de lignet, men nå skal jeg titte på det du sa, jeg vil jo ikke rote med artene heller, greit å vite riktig navn.
Du hadde helt rett Inger Anne, takk for at du rettledet meg
Da skjønner jeg hvorfor jeg ikke har sett det. De fleste (med unntak av de store butikkene så klart) synes jeg har standard og litt "kjedelig" corydoras og mange ganger får jeg en følelse av at det ikke er rett navn på dem også. Sett mange sterbai som ikke blir kalt det bl.a. Er vel dem jeg er mest sikker på.

Oppdaget i stad at det å ta bilder av coryer er en sann prøvelse. For da er det masse leking som gjøres. Opp og ned og bort og frem. Og når kameraet var pakket bort stilte de seg pent på rekke og rad og jammen slappet de av sånn. Bare vent, skal få unna to hektiske uker så skal jeg hente stolen og kameraet og bli der til jeg får noe godt bilde Og hekta har vi alt blitt. Sukk. Meninga er å ha coryer i alle fire karene faktisk. To av karene har vi alt i og de to andre må jeg rydde litt i fiskene som er der og bytte litt grus mot sand så er det klart for coryer der også :P
Trilineatus er betydelig mer vanlig i butikken enn leopardus. Men trilineatus er nesten alltid feilmerket - som regel som julii. De greier aldri å få det der riktig. Forskjellen mellom trilineatus og leopardus er igrunnen enkel. Som sagt: se på nesen, om den er lang eller ikke. Personlig synes jeg trilineatus er penere. Det er en veldig søt cory, og ganske lettlekt. Leopardus er definitivt ikke lettlekt. Hos Planet Catfish står det ikke registrert oppdrett på den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap