Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 41)

Her er tre bilder av et sullepar som fant ut at de skulle kose litt på glasset i dag. De hang lenge sammen, og de merket ikke at en liten Marisa kom og lurte på hva som foregår her?? De merket ikke at den var der i det hele tatt. Litt komisk, har jo sett dette mange ganger på sanden men første gangen jeg har sett det på glasset. Forandring fryder jo ......så nå er det bare å vente på resultatet.....
Her er bilder av en lilla snegle som gikk frem og tilbake inn i luftboblene. Den koste seg visst godt med det. plutselig så hoppet den utfor og dro rett til værs. Det var veldig morsomt å se på. )
Her er det en posthornsnegle som vil høyt til værs.....den gjorde så godt den kunne og jaggu nådde den toppen.)
1. To gode venner....
2. En hvit i farta...
3. Malayser som har rosa farge...
Elsker å se på sneglene,har swali,eple,sandsnegler...Facinerende å se på
Egg?klaser?levende?
Heidi Ingdal
Her er bilder av en lilla snegle som gikk frem og tilbake inn i luftboblene. Den koste seg visst godt med det. plutselig så hoppet den utfor og dro rett til værs. Det var veldig morsomt å se på. :-))


Min gjorde også det,ble bekymret for at pestsnegle hadde kommen seg under skallet.
Vet du hvilke sngeler som spiser hvilken?jeg har eplesnegler alene i ett kar med maller og stimfisk,og sand/pest/horn/blæresnegle i rekekarret,og sullasnegler i mpllykarret men er redd for at sandsneglene spiser dem opp,da jeg har hørt at disse pest/sandsnaglene spiser andre snegler....så jeg er liveredd for å miste mine 9 flotte "elefantsnegler"...de er sååå søte at jeg får lyst ti å rett og slett susse litt på dem :P
Og hvordan gjør dem det når egg/unger skal ut?klase?ett og ett egg? levende unger?Beste maten man kan tilby dem?
Har lest mye av denne tråden,og syns du er hysterisk morsom,fått meg mange gode latterstunder,bla av dine meget flott bilder med tilhørende txt...du skulle hatt ditt eget sneglemagasin

Siri
Ingen av de sneglene du nevner spiser hverandre. Så de kan du trygt ha sammen. Jeg har alt mulig sammen og det går kjempebra det. Men ikke skaff deg jegersnegler hvis du ikke vil de skal bli spist.
Sullene føder levende unger ca hver 14 dag. De kommer ut i en hvit eggsekk som ungen må spise seg ut ifra. Moren hjelper også til med det , samt andre snegler også. Den er visst veldig næringsrik den sekken. det er bilde av mor og barn i sneglebasen. Jeg ble vitne til en eggsekk som inneholdt tre stykker. Har sett tvillinger også. Det er helt utrolig, alle tre var prikk like i fargen. Har sett fødsel 3 ganger. Sullene spiser det meste men er veldig glad i kokt gulrot og salatblader som kinakål, hodekål osv.
1. Sånn ser det ut når kjempene får mat. Her spiser de på et hodekålblad. Det er borte på en dag.
De to andre er to som koser seg. Dette er også kjemper.
Her er tre bilder av en sullefødsel. Beklager kvaliteten, de ble litt uskarpe men man ser jo hva som skjer. På det første ser man tydelig den hvite lille eggsekken. På det andre ser man at den lille kommer mer og mer til syne. På det siste ser man at det er en liten sullebaby. Det tok lang tid for den lille og spise seg ut av denne eggsekken, selv om mor hjalp til. Så søte vettu...
Dette er en melanoides sp. java som kjenner lukten av mat på overflaten. Dette er en stor sandsnegle som holder mye til i sanda men kommer opp av og til når det er mating....de er litt komiske å se på.
Fantastiske bilder igjen Heidi, og tusen takk for at du deler fødselen med oss. Arti ;D
sissimor
Fantastiske bilder igjen Heidi, og tusen takk for at du deler fødselen med oss. Arti ;D

Tusen takk Sissimor. Det er halve gleden det å få dele denne hobbyen med andre.
Her er mine aller nyeste erobringer. Dette er en Faunus ater snegle. Mange går under det navnet for de vet ikke hva de opprinnelig heter. Jeg kjøpte disse som oransje suller men det er det ikke. Disse ligner på java sneglen. Begge har veldig spisse skall. Faunusen er mer fargerik i kroppen og har ikke så lang "nese" som Javaen har...Det er ikke så mye informasjon å finne om disse nydelige store sandsneglene. De er perfekte til å holde sanden ren.
Råtøffe de sandsneglene du har, og ikke minst bildene av dem!
Shiramor
Råtøffe de sandsneglene du har, og ikke minst bildene av dem!

Takk. Ja disse og javasneglene er bare praktfulle. De er store også vettu, ca 5-7 cm lange. Skulle heller ha hatt mange slike i steden for alle de små som kryper og kravler overalt. Disse er helt usynlige mesteparten av tiden.
Blir så fascinert av disse sneglene dine, Heidi Jeg som syns at snegler var ekle før, men nå er de bare artige. Liker så godt sullene, kjempefine.

Men, hvor aktive pleier snegler egentlig å være? Mine ligger mye i ro. Har sjekket, og de lever alle mann. De forflytter seg jo, men det er ikke full fres. Har ikke sett at de blir nappet på noe særlig heller. Tar det litt tid før de er "husvarm" kanskje?
Det er veldig individuelt hvor aktive snegler er. Noen er nattaktive og ligger for det meste i ro på dagtid. Hvis du nettopp har fått dem så vil det ta noen dager før de er seg selv igjen. Så lenge du ser at det er liv i de, så la de bare være i fred. Kanskje de har tatt en timeout i samme slengen.
Her er bilder av en gul og hvit epler og et av antennesneglene mine.
1. en poso sulle, er den ikke nydelig...ungene deres er så søte..
2. Den oransje sullen tar middagshvilen på ryggen...
3. En liten snurpedull....snurper alt sammen...
Her er en av mine nyeste gule suller som må gå igjennom igletesten. Det er ikke noe populært i det hele tatt. Men veldig morsomt å se på de.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap