- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 41)
Tropheus tråd (side 41)
Postet 18.05.09 kl 21:43
Postet 18.05.09 kl 22:13
Postet 18.05.09 kl 22:42
Postet 18.05.09 kl 22:45
Postet 18.05.09 kl 22:55
Da er det offisiellt. Jeg har min første tyggende kasakalawe hunne. Hun er sååå søt altså. Bank i bordet for at det skal gå bra.
Når jeg ser på henne syntes jeg det er en ganske stor forskjell på tygging malawi-tanganyika. Denne hunnen går og smådytter i sanden og er mer ivrig på risting enn hunnene av diverse mbunaer jeg har hatt. Tror også det er ei til som enten tygger eller snart tygger. Nå er det også slik at synodontisene er utrolig ivrige rundt den tyggende hunnen og det skal bli spennendes og se om de har greid å legge sine egg sammen med troffene sine.
Ønske meg lykke til alle sammen. Dette er meget spennendes og jeg har bestemt av de skal spyttes i karet så da syntes jeg det blir ekstra spennendes.
Når jeg ser på henne syntes jeg det er en ganske stor forskjell på tygging malawi-tanganyika. Denne hunnen går og smådytter i sanden og er mer ivrig på risting enn hunnene av diverse mbunaer jeg har hatt. Tror også det er ei til som enten tygger eller snart tygger. Nå er det også slik at synodontisene er utrolig ivrige rundt den tyggende hunnen og det skal bli spennendes og se om de har greid å legge sine egg sammen med troffene sine.
Ønske meg lykke til alle sammen. Dette er meget spennendes og jeg har bestemt av de skal spyttes i karet så da syntes jeg det blir ekstra spennendes.
Postet 19.05.09 kl 14:37
Postet 19.05.09 kl 17:00
Postet 19.05.09 kl 17:08
Evolutionæ skulle lagt inn så masse nye bilder av fiskene våre hadde vi bare hatt ett kamera, hmmmmm lurer litt på hvor det er.:-)
Heei :P jada, vet jeg er distre og vimsete, men nå er kamera offiselt overlevert til Vibs, så du kan endelig ta bilder av de nyyydelige troffene dine :P
Så spennende Linda
Det har vært lite lek her i karet etter alt stresset med den lille "lekasjen", men nå er det endelig begynt for fullt igjen, håper jeg får oppleve det samme med mine kasakalawer i nærmeste framtid
Postet 19.05.09 kl 17:49
Postet 19.05.09 kl 20:44
micySå spennende Linda :D Det har vært lite lek her i karet etter alt stresset med den lille "lekasjen", men nå er det endelig begynt for fullt igjen, håper jeg får oppleve det samme med mine kasakalawer i nærmeste framtid :)
Håper det samme. Vet ikke hvor mange som har disse fiskene i Norge. Mine skal såvidt jeg husker være etter VF foreldre. Hadde vært interessant og kartlagt hvor mye det er av hver art troffer i Norge. Kanskje noe for troffeklubben. Litt kontroll i forhold til avel og fisker i Norge. Kan jo være nyttig og det øker kvaliteten av fisk i salg.
Postet 19.05.09 kl 21:08
tror ikke det er noen lett jobb for og si det på den måten.. se bare på hvor mange folk som er inne på disse trådene her da.. hvor mange er det da? 5-6 stk?? men finnes nok mange andre som ikke er her innpå som også holder troffer da. og sikkert noen som bare leser her innpå men ikke skriver og.. det sises at i bergen så er det vist ett "lukket" troffe miljø med noen som har drever lenge med troffer . men som sagt dette er noe det sies at det finnes men om det gjør det vet jeg ikke.
Postet 19.05.09 kl 21:15
Er nok ikke lett nei, men hvis man melder seg inn i Troffeklubben så er det ihvertfall en viss sjanse for at man får registrert de som er der ihvertfall.
Jasså.. det finnes en troffe mafia i Bergen?? Hehe..
Mulig vi med troffer er eller blir spesielle over tid, men jeg håper virkelig at folk ikke lukker døren for andre bare fordi de ønsker og sitte i gutteklubben grei.
Jasså.. det finnes en troffe mafia i Bergen?? Hehe..
Mulig vi med troffer er eller blir spesielle over tid, men jeg håper virkelig at folk ikke lukker døren for andre bare fordi de ønsker og sitte i gutteklubben grei.
Postet 19.05.09 kl 21:21
jeg veit om 5 grupper kasakalawe dette er en veldig vanlig fisk som selges i norge. ja er nok mange som sitter med troffer som ikke er aktive på nette.
her er en oppdatering på våre bestand.
Tropheus
32 canary cheeks
25 lunangwa pluss 30 -40 yngel
40 Red cheeks
50 stk pemba (bare 20 som har kommet i hus reste kommer i slutten av denne mnd.)
35 til 40 livua
(20+ redbelly vist det lykkes og skaffe disse i sommer, de er bestilt
Petrochromis
3 Yellow moshi
12 macrognatus red rainbow
22 simochromis isanga
20 longola
det er også muligheter for og skaffe 3 moshier til vist turene treffer rett i sommer.
her er en oppdatering på våre bestand.
Tropheus
32 canary cheeks
25 lunangwa pluss 30 -40 yngel
40 Red cheeks
50 stk pemba (bare 20 som har kommet i hus reste kommer i slutten av denne mnd.)
35 til 40 livua
(20+ redbelly vist det lykkes og skaffe disse i sommer, de er bestilt
Petrochromis
3 Yellow moshi
12 macrognatus red rainbow
22 simochromis isanga
20 longola
det er også muligheter for og skaffe 3 moshier til vist turene treffer rett i sommer.
Postet 19.05.09 kl 23:05
Postet 19.05.09 kl 23:15
Postet 19.05.09 kl 23:31
Her kommer et par testbilder av mine Bright Red. Skal prøve å få tatt bedre bilder i kveld, er alt for mye gjennskinn fra vinduene nå. Men jeg tror jeg har funnet en funksjon på kameraet som gir bedre bilder. Og den "lille" karen på det første bilde er ikke en dverg, hehe - han ble sånn pga buet frontglass
Postet 21.05.09 kl 09:52
Endret: 21.05.09 kl 09:55
Postet 21.05.09 kl 12:49
Postet 21.05.09 kl 14:42
Endret: 21.05.09 kl 21:28
Postet 21.05.09 kl 21:24
Endret: 21.05.09 kl 21:25