- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Black_flys akvarier i Trondheim (side 41)
Black_flys akvarier i Trondheim (side 41)
Postet 07.08.11 kl 18:37
Takk takk. Ikke så veldig gøy nei, men slikt som skjer.
Satser på at det går på skinner fra nå av.
Tenkte å gjøre om litt i forskjellige akvarier, men venter til alle akvariene har gode vannverdier igjen.
Høres bra ut Rita. Utrolig flott og lite sky cory.
Tonje: Du har nå også fått tak i mye flott fisk i det siste.
Satser på at det går på skinner fra nå av.
Tenkte å gjøre om litt i forskjellige akvarier, men venter til alle akvariene har gode vannverdier igjen.
Høres bra ut Rita. Utrolig flott og lite sky cory.
Tonje: Du har nå også fått tak i mye flott fisk i det siste.
Postet 07.08.11 kl 18:56
Haha. Vannlekkasje fra eheim 2026 pumpa istad.
Etter å ha tatt strømmen og skulle skru den på igjen. Bråket pumpa noe jævlig og finner masse vann på gulvet. Tørker opp dette og prøver å finne lekkasjen, men finner ikke. Skifter da ut en slange med noen slangeklemmer. Fyller på vann igjen, men hvor mye vann som skulle fylles på da... Ser da ved bøtten at vann pipler ut i skjøten mellom pumpehodet og bøtten.
Ble da å stikke på sentrum zoo og kjøpe ny pakning pluss pakningssilikon. Den nye pakningen var mye kraftigere enn den gamle. Nå går pumpe igjen uten lekkasje...
Huff, bank i bordet. Nå er det nok problemer.... bank bank...
Etter å ha tatt strømmen og skulle skru den på igjen. Bråket pumpa noe jævlig og finner masse vann på gulvet. Tørker opp dette og prøver å finne lekkasjen, men finner ikke. Skifter da ut en slange med noen slangeklemmer. Fyller på vann igjen, men hvor mye vann som skulle fylles på da... Ser da ved bøtten at vann pipler ut i skjøten mellom pumpehodet og bøtten.
Ble da å stikke på sentrum zoo og kjøpe ny pakning pluss pakningssilikon. Den nye pakningen var mye kraftigere enn den gamle. Nå går pumpe igjen uten lekkasje...
Huff, bank i bordet. Nå er det nok problemer.... bank bank...
Postet 08.08.11 kl 15:29
a du har hatt litt å slite med nå Espen. Selv er jeg på sørlandet for å fiske. Ferie denne uka. Blitt en del makrell, men i dag toppet dagen seg med litt bunnfiske da makrellen ikke ville bite. Resultatet ble en torsk på ikke mindre enn 72cm!!!
Gjett om jeg jublet så det kom ekko i vikene her. Strømmet til masse folk og det gjore meg ikke mindre stolt og FLAU. Østlending tenkte dem sikkert, milde himmel har han ikke sett fisk før?
Skal ut igjen en tur nå da det er solskinn og nesten flat sjø.
Gjett om jeg jublet så det kom ekko i vikene her. Strømmet til masse folk og det gjore meg ikke mindre stolt og FLAU. Østlending tenkte dem sikkert, milde himmel har han ikke sett fisk før?
Skal ut igjen en tur nå da det er solskinn og nesten flat sjø.
Postet 08.08.11 kl 18:21
Vase: Da skal vasen til moskitoraborane få seg en oppussing. Mye grønnalger på glasset da den til tider står i sola. Lurer på å flytte inn kampfisken hit. Noen som har peiling på om de går overens eller om de kommer til å bli kampfisksnack?
170: Skulle sette inn plate over bøttefilteret i 170literen. Klarte da å trekke ut den ene vannledningen. Så mye søl, noe fruen ikke ble særlig glad over...
Har også hatt nok ett større innbrudd i boden. Backup akvariene har fått stå.
Off topick: Har også vært i London for å se Tottenham, men grunnet opptøyene ble kampen utsatt.
Ble uansett omtalt på hjemmesiden. Link her. Så kjendis i 5min. hehe (meg som vant drakten). Skal over på kamp mot Arse i starten av oktober. Neste uke går flyet til Italia.
Ynglekar: Masse blå acara som vokser i forskjellig tempo. Artig å se ynglene jakte på microorm. Spiser også knust flakfor og finhakket reker. Det rare er at rekebestanden i karet også øker? Grunnet ekstra foring kanskje?
Pygmeatuskar: De formerer seg jevnlig. To nye telt sist de lå på rekke helt fremme ved glasset. endlersene yngler også. Må få solgt unna litt av disse slørhalevarientene. Nydelige, men umulige å ta bilder av. hehe
170: Skulle sette inn plate over bøttefilteret i 170literen. Klarte da å trekke ut den ene vannledningen. Så mye søl, noe fruen ikke ble særlig glad over...
Har også hatt nok ett større innbrudd i boden. Backup akvariene har fått stå.
Off topick: Har også vært i London for å se Tottenham, men grunnet opptøyene ble kampen utsatt.
Ble uansett omtalt på hjemmesiden. Link her. Så kjendis i 5min. hehe (meg som vant drakten). Skal over på kamp mot Arse i starten av oktober. Neste uke går flyet til Italia.
Ynglekar: Masse blå acara som vokser i forskjellig tempo. Artig å se ynglene jakte på microorm. Spiser også knust flakfor og finhakket reker. Det rare er at rekebestanden i karet også øker? Grunnet ekstra foring kanskje?
Pygmeatuskar: De formerer seg jevnlig. To nye telt sist de lå på rekke helt fremme ved glasset. endlersene yngler også. Må få solgt unna litt av disse slørhalevarientene. Nydelige, men umulige å ta bilder av. hehe
Postet 24.08.11 kl 12:41
Postet 24.08.11 kl 12:48
Sølvi GullaksenIkke verst å bli kjendis i England da :) Men nå synes jeg snart du må slutte å søle sånn ;) Ang. den boden din ,så er visst den veldig spennende å bryte seg inn i ,kan du ikke få satt på en med solid lås ?
Forrige gang var sikkert bare for å se hva som var i bodene. Var 4 som var blitt åpnet på nytt. Klipt opp låsbeslaget, da har det ikke noe å si hvor solid lås man har.
Fant det meste gjemt unna for senere henting. Veldig øst europeisk framgangsmåte sier politiet, men giddet ikke å rykke ut for å se...
Kjekt å være kjendis i 5 min. hehe
Skal slutte å søle slikt.
Postet 24.08.11 kl 13:41
Div bilder august 2011
di bilder
Oversikt 180l.
Scalare paret
Sterbaiene
Oversikt 180l.
Scalare paret
Sterbaiene
Postet 30.08.11 kl 15:36
Endret: 30.08.11 kl 15:40
170 literen
oversikt over 170 literen
den nye steinrøysa til L-333, samt gjemmeplass til corydoras mellom og bak skiferhulene.
gjemmeplassen til corydoras orange laser
den nye steinrøysa til L-333, samt gjemmeplass til corydoras mellom og bak skiferhulene.
gjemmeplassen til corydoras orange laser
Postet 30.08.11 kl 15:48
Endret: 30.08.11 kl 15:52
Postet 30.08.11 kl 19:27
Postet 30.08.11 kl 20:41
Postet 30.08.11 kl 21:06
Postet 30.08.11 kl 23:07
Anders Dammfine bilder dette her! :D men er det ikke litt vanskelig å komme ned å stelle på bunnen i 170 literen ?
Hvis jeg har lyst til å bli blaut opp til skuldra så går det greit for å si det sånn.
Bruker som oftest å tappe ned vannet en del. Har også noen kjekke gripetenger som fungerer utmerket.
Postet 02.09.11 kl 11:09
Bilder
bilder
Blå acara paret og til slutt rødmunnstetra middagen.... Dyr fisk ble det. Så nå har jeg bare 50-100 yngel gående.
Blå acara paret og til slutt rødmunnstetra middagen.... Dyr fisk ble det. Så nå har jeg bare 50-100 yngel gående.
Postet 02.09.11 kl 11:12
Endret: 02.09.11 kl 11:16
Tør hud eller noe?
Noen som har tør hud på hendene?
Da kan de få komme til meg og bli beitet på av kjempe ottoer. hehe
Kjempe ottoene fester seg til noe som går over vannspeilet og begynner å suge fra overflaten så fort jeg åpner topplokket. Prøvde i går å stikke fingeren der de holdt på å jammen så begynte ikke en å gnage på fingrene mine. hehe
Da kan de få komme til meg og bli beitet på av kjempe ottoer. hehe
Kjempe ottoene fester seg til noe som går over vannspeilet og begynner å suge fra overflaten så fort jeg åpner topplokket. Prøvde i går å stikke fingeren der de holdt på å jammen så begynte ikke en å gnage på fingrene mine. hehe
Postet 02.09.11 kl 14:11
Postet 02.09.11 kl 14:13
Postet 02.09.11 kl 14:16
Postet 02.09.11 kl 14:47
Sølvi GullaksenHvilke Ottoer er det snakk om ?
Hypoptopoma gulare
Har bare 2/3 av 6 igjen... Så får sjekke om jeg tørr å prøve flere.
Disse krangler også i spiraldanser. Ikke like lekne som de små ottoene.
Bilder av vanlig otto. Skal prøve å få tatt noen av kjempene også.
Postet 02.09.11 kl 15:04
Endret: 02.09.11 kl 15:04