Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 42)

1. her er en som absolutt skulle gå igjennom en plante....
2. en nydelig oransje posthorn...
3. rødere posthorn har jeg ikke sett...nydelig.
1. Hårsnegle på glassen...det er ganske kule farger på innsiden av den snegla....synd den ikke viser seg frem så mye.
2. Thiara Winterii....en fott sandsnegle det også.
3. En gul klatrefant...sullene liker å klatre og henge ..derfor er de så sterke også...
Her er tre nusselige skapninger. Alle suller ut på tur.....aldri sur...
Her er den ene sneglen jeg kjøpte fra Heidi. Alle eplene lever og jeg syns de er kjempeartige. Har allerede lyst på flere. Håper de legger egg etterhvert

[External Image]

[External Image]

Forresten, hvordan får dere så klare bilder av sneglene? Kameraet vil jo ikke samarbeide, makro eller ikke! hehe
Her er en Melanoides sp. Java som titter opp av sanden. Den er så morsom å se på med den lange munnen. Den kan bli enda lengre. Veldig kul snegle.)
Obs disse hadde jeg lagt ut fra før...ja ja....
Litt vanskelig å være sulle når man havner på ryggen og har problemer med å få snurret rundt igjen. Men utrolig hva de får til disse sneglene.
Det har nå klekket masse små snegler. Det er mange blå, lilla og rosa. De blå og lilla er lyse og får trolig lys kropp. Noen lilla blir trolig uten striper. De rosa er helt lyse lyse rosa. Så det blir spennende å se om de har striper eller ikke. Håper de ikke har striper for jeg syns de lyse rosa er finere. De blå ser ut som de blir sølvfarget, blågrå, litt vanskelig å si enda men de er nydelige. Nesen deres er mørk med oransje prikker og kroppen er hvit med gule prikker. De er jo litt små enda, så de kan jo forandre seg etterhvert. Men det blir spennende å se hva det ender opp med. Her er noen bilder av de grønne og blå sånn som de er nå.
Åh, så nusselige!

Får håpe du snart har noen rosa og lilla for salg da
sissimor
Åh, så nusselige! Får håpe du snart har noen rosa og lilla for salg da ;)

Ja de er sååå nusselige vettu. Disse i bildet over er ca +- 1 cm store. Eggklasen deres ble lagt på selveste juleaften og klekket 12 dager senere. De er alle grønne og blå med lys fot.
De små rosa og lilla er vel ca 3 mm store nå og jeg må si de vokser for hver dag. De er så fine vettu. Bildet er av en av de mørke rosa jeg har. Så venter også på at de skal legge egg. De er kjempefine de møke også men liker best de lyse rosa for de andre blir for likt de lilla. De lilla lyse blir også kjempefine , så spenningen er om de får striper.
ja her kommer flere sneglebilder...
1. her er en flerfarget , den er nydelig. Den er hvit, gul, lilla, rosa og den har gule striper. Spesielt på snurren ser man mange farger. Så denne snegla vil få fargerike barn....
2. Denne snegla må jeg si var høflig. Lot den andre snegla beholde utsikten mens den trampet over....
3. Har ikke jeg fin fot?..
Suller er jo favoritten da, så det blir endel bilder av dem. Jeg begynner å hige etter andre sorter og farger nå...det er påtide at de Norske eller Svenske importører skaffer noe nytt snart...)
1.eple på glasset for å hente luft.....
2. rosa posthorn
3. lysblå posthorn
1. Blå snegle på tur
[External Image]

2. Ett stk veldig misfornøyd snegle
[External Image]

3. Lilla med lys fot
[External Image]
Jeg syns det var noe kjent med de sneglene der....snegler som er fine i skallet er pent....må bare innrømme det.)
Ja, de blå er fra deg De er såå fine. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere av dem. Hehe.
1. to gode sullevenner...
2. en lilla i profil..
3. en gul i profil..
3 i profil, liker å ta bilder av snegler i profil.
Her er tre bilder av mine hvite posthorn. Jeg har funnet to voksne og tre barn. Så håper de blir flere så jeg kan ha de i et eget kar.
Sukk... Får alltid dårlig samvittighet for at jeg har jegersnegler jeg, når jeg ser de søte ansiktene...

Er mord i Godteskåla nå ser jeg, der ei stor sandsnegle har måtte bøte med livet...
Liker disse nye sneglene mine jeg da :o))
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap