Liv's vannverden (side 42)

En liten stemningsrapport fra 110 literen.

1. Viejita hunnen i leksfarger og klar for kull 4 (og liten søt habrosus)
2. Babyancistrusene har lagt sin elsk på flyteplantene
3. Liten ancistrus som flykta fra agurken da fotografen kom
baby'cistuser er sååå søte... *sukk* synd de ikke holder seg like små og hvitprikkete
Helt enig. De skulle ikke blitt mer enn ca. 2-3 cm
Det var et hyggelig syn på morgenen. Alle 4 nye klovnkilliene svømmer rundt. skal gi dem godt med artemiaegg før jeg drar til Tønsberg.
Sitter og ser på 180 literen og ser plutselig en smykketetra som er ca. halve størrelsen av de andre. Talt opp og alle de 10 opprinnelige er der fortsatt så dette er nok rett og slett en skikkelig survivor. Har mistent lek hos disse ofte - de holder aktivt på i flyteplantene. Så utrolig morsomt. Den er ganske stor så rart jeg ikke har oppdaget den tidligere. Stakk og gjemte seg igjen i cornutaen så er nok der den har holdt til. Utrolig gøy Har bestemt meg for å gi bort de grønne neontetraene som går i det karet for å gi kurvciklider, sterbai og smykketetra mer mulighet til å få frem yngel.
Et par bilder av det nyoppdagede smykkevidunderet
Så moro når slike bare dukker opp og viser sin evne til å overleve!
Kjempegøy Utrolig at ejg ikke har oppdaget den før, den må ha gjemt seg godt gitt - vel... ellers ville den nok ikke overlevd heller. Må si jeg får litt mersmak, elsker de tetraene der - vært veldig morsomt med mer yngel. Vil nok hjelpe om jeg kvitter meg med den andre stimen der.
Det er en nydelig stimfisk Og ganske rolig også. Innbiller meg at disse, som bare glir gjennom vannet, ikke forstyrrer coryer heller
vil vel snarere si livlige enn rolige, mine jager hverandre og holder på hele tiden. Men ikke på en agressiv måte. Skikkelig morsom adferd på dem.

Gjett hva jeg akkurat så: Det bevega seg inni noen av cory eggene Åh så fantastisk morsomt!!!! Tipper det er yngel i morgen tidlig

naw, ministerbiser og søt liten tetra og, alltid morro med slike halvvoksne som bare dukker opp
Åja, de er livlige ja. Mine svømmer hit og dit og jager på hverandre de også. Likte måten du sa det på; ikke agressiv måte. Det er liksom forskjell på det at smykketetra jager hverandre og at tigerbarber gjør det samme hehe.

Jeg tror egentlig ikke at coryene lar seg affisere stort av disse smykketetraene. Til det er de.. ja, ikke-aggressive.
Veldig stor forskjell - helt klart Liker livlige fisk, men måtte gi opp moskitotetra og kobbertetra. Ble helt sprø av dem. Disse derimot er bare kjempegøy å se på.

Åhhh kan nesten ikke vente til i morgen for å se om det klekker sterbaier. Dette er altfor spennende for en stakkar.
Åh er ikke eggene søte når de hikker

(det er veldig mye "klissete" prat når det kommer til cory egg og yngel. Søte både her og der hehee)

Gleder meg til å høre når de klekker. Har du måttet plukke ut noen ubefruktede? Eller ser alle bra ut?
Har ikke plukkeT dem ut, men ser at det er 3-4 som ikke kommer til å klekke. Helt hvite eller en del hvitt på dem. Skal plukke bort og fjerne bladene i morgen. Antar yngelen er klekket da (blir dag 3)
I dag så jeg alle 4 klovnkilliene, så da hadde nok den ene bare gjemt seg i går. De spiser godt så jeg har håp om at de skal klare seg.
Får håpe det De er så flotte!

Gleder meg til å høre om klekking!
Klovnkilli bilder
Et par bilder av klovnkilliene som jeg har til oppforing nå. Trist at de sender ut så små og ynkelige fisk til salg. Håper de klarer seg. Nå har jeg fora dem godt i et par dager også, så de var ennå tynnere da jeg kom hjem med dem.
har det begynt å klekke sterbiser da liv? klovnkilli var jo fine de. tror faktisk ikke jeg har sett killi i det hele tatt i sjappene i byen, er de vanlige?
Killi er nok ikke en art som har solgt mye tradisjonelt. Tror folk har fått mer øynene opp for dem etter hvert. Husker da jeg startet med akvarium så var myten at de kun levde noen måneder.

De er utrolig fine klovnkilliene, men de skal nok ha litt mer "kjøtt på beina" enn de ynkelige her. De jeg har fra før begynner å bli fine nå skal prøve å få tatt et par bilder av dem i løpet av dagen.

Sterbisene er ikke klekket ennå. Ser ut som det er 12 egg av 16 som kommer til å klekke. Venter meeeget utålmodig.

I dag flytter jeg de to gjenlevende thomasi ynglene over i 17 literen med channoides, borellii og de minste kampfisk ynglene. De begynner å bli 1,5 cm. kjempesøte. Står til akklimatrisering nå, er kaldere vann der siden jeg ikke har kolbe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap