Anders' akvarierom [NR. 1] (side 42)

Så flott at det går bra med ynglene

Min "påskeyngel" ble desverre borte, men fant noen egg i dag (tror det er bilineatus), så nå krysser jeg fingrene! Skal selvfølgelig straks bort noen dager igjen, så de kan å time disse coryene. Bare å krysse fingrene...

Gleder meg til å se hva du kan utrette med et skikkelig kamera i hendene! Kjenner jeg deg rett, så blir du en dyktig fotograf, som kan krydre forumet med nydeligheter ;D
Plussmedlem
Sissimor
Min "påskeyngel" ble desverre borte, men fant noen egg i dag (tror det er bilineatus), så nå krysser jeg fingrene! Skal selvfølgelig straks bort noen dager igjen, så de kan å time disse coryene. Bare å krysse fingrene...

Dumt du ikke så mer til påskeyngelen! Og ja, Corydoras er helt fantastiske til å time, jeg har opplevd det selv mange ganger, så...
Gratulerer med nye egg! Blir spennende å se nå om det blir noe ut av de


Sissimor
Gleder meg til å se hva du kan utrette med et skikkelig kamera i hendene! Kjenner jeg deg rett, så blir du en dyktig fotograf, som kan krydre forumet med nydeligheter ;D

Det var snilt sagt Men jeg tviler nok sterkt på at jeg blir en dyktig fotograf... men jeg syntes det er utrolig gøy å fotografere som hobby, og jeg håper jeg kan få til noe mer med nytt kamera enn det jeg har nå.

*Gjesp*. Snart på tide å legge seg for arbeidskarer
Plussmedlem
Green Laser-yngelen ser ut til å ha det strålende fint Jeg studerer dem stadig, og alt ser bra ut. Jeg blir så glad av å se de søte, små barte rundt, friske og raske!

De har jo ganske mye plass å boltre seg på, også. 54 liter er mye for en liten yngel! Dessuten har de mange steder å gjemme seg og "leke" på. Det er jo mye stein i dette akvariet her, og det ser de ut til å like.
Full aktivitet hele dagen, dette liker vi! Og ikke minst; kjempegod matlyst! Alle, så vidt jeg kan se, har mette, orange mager hele tiden. Det lyder bra
Det ser ut som om det er ganske mange der, og det må det fortsette med! De har vokst godt, forresten.

Nå må jeg snart gå til sengs. Må stå opp litt tidlig i morgen pga. frisøren... må klippe meg før konfirmasjon, vet du! Blæh
Plussmedlem
Corydoras adolfoi ser ut til å planlegge egglegging
Corydoras adolfoi har endelig fått artsakvarium! De har flyttet til 85 literen øverst til høyre. Og det ser de ut til å være glade for - nå ser de nemlig ut til å planlegge egglegging De suser etter hverandre, og hannene prøver å vinne hunnen...

Dette skal bli spennende å se Vil så utrolig gjerne drette denne arten for å få fler eksemplarer til gruppen min, men hvor skal jeg plassere de ynglene hen, da? Hmmm...

2 akvarier er jo i bruk til oppvekst allerede. Men nå kan jeg jo håpe på at de er i gang og vil fortsette, iallefall, og bli en leksgruppe
Plussmedlem
...og da ser det ut til at Corydoras adolfoi har lagt egg!
Anders K
...og da ser det ut til at [B]Corydoras adolfoi har lagt egg! :-)[/B]



Grattis Anders. Håper det spretter frem yngel etter hvert 8 )
Så gøy

Da er det bare å vente på fantastiske yngelbilder, når du får deg supert kamera...
Plussmedlem
Takk til dere to. Jeg har bare sett ett egg enda, da, men... det betyr jo ikke at det ikke kan være flere! Dessuten holder de nok på fortsatt

Håper det blir noen egg av det, da
Min erfaring er at Adolfoi holder på endel timer når de først er i gang, og hos meg blir det aldri supermange egg (enda leksgruppen er på 13 stk)! Også leker de gjerne iallefall et par dager på rad!
Lykke til med egg og evt yngel
MVH Pål
Plussmedlem
Pål sine fisker
Min erfaring er at Adolfoi holder på endel timer når de først er i gang, og hos meg blir det aldri supermange egg (enda leksgruppen er på 13 stk)! Også leker de gjerne iallefall et par dager på rad! Lykke til med egg og evt yngel :) MVH Pål


Takk for infoen Jeg visste pga. lesning det med at de ikke legger så mange egg om gangen, men at de kan leke ofte. Og det at de holder på så lenge var intressant!


Okey, nå er jeg skikkelig glad, for nå er det ingen tvil; Corydoras adolfoi er i gang, 1 dag etter flytting til artskar Akkurat nå var jeg inne og kikket, og da så jeg mange flere egg var klistret på plantene, og en hunn svømte rundt med egg i bukfinnepungen! Er skikkelig fornøyd nå, for jeg tror ikke disse har lagt egg mer enn èn gang hos meg

For en time eller to siden gikk jeg og studerte gruppen, og jeg kunne ikke se flere enn fem. Og gruppen er jo på seks eksemplarer! Jeg så og så, men kunne ikke finne er nr. 6. Så tok jeg en titt bort i 98 literen på den andre veggen... der lå den feilkomne schultzeien (hadde bevisst latt den være der inntil videre) og den siste Corydoras adolfoi'en under redmoor-rota... den ble fanget og puttet sammen med de andre med en gang. Så nå er iallefall alle der
Tenkte å gi den enslige schultzeien til zoobutikken her, faktisk, da de har denne arten inne.
Grattis med Adolfoi-egg,kjempeflott
Så gøy med Adolfoi egg, gratulerer.
Plussmedlem
Den enslige schultzei-hunnen har lagt egg
Takk til dere to over
________________________________________

Den enslige schultzei-hunnen går alene i et akvarium inntil videre nå, og hun har vært smellfeit lenge. I dag har hun pøst ut... i mengder. Alene har hun pyntet mange steder i akvariet med egg. Det er sinnsykt mye! Det må være utrolig deilig å ha fått av seg noen gram!

Det ligger til og med egg-klaser på sanden... hunnen selv ligger og slapper av, ser helt utslitt ut stakkar. Begynte nesten å bli litt bekymret for henne.

Jeg er glad for at dette ikke skjedde mens hun bodde sammen med equesene! Da hadde jeg jo vært sikker på at de hadde lagt egg, og jeg hadde jo jublet på alle akvarieforumene, hehe :p
Plussmedlem
Glemte selvfølgelig bildet


[External Image]
Det var nok godt for henne å trykke ut noen egg ,de er jo også kjent for å legge veeeeldig mange egg når de først begynner.
Hadde selv en enslig diger C. Burgessi som første Corydoras ,fant aldri flere av denne arten ,så innimellom måtte hun bare trykke ut noen egg,kalte henne bare for gamlemor
Plussmedlem
Ruben har flyttet!
I dag har kampfisken min med navn Røde Ruben flyttet. Jeg har lenge tenkt at 30 literen egentlig er litt liten, og jeg har dessuten litt vanskeligheter med å bytte vann like ofte der som i de andre akvariene, da dette akvariet er det eneste som ikke står der inne

Så nå bor Ruben i 30 literen, og så fort han ble sluppet ut begynte han å utforske. Han likte tydelig å få et større akvarium å boltre seg på! En annen ting er at han begynte å prøve å få tak i reker med en gang også, da :p
Plussmedlem
Corydoras adolfoi fortsetter eggleggingen, og det ser ikke ut til at de har planer om å gi seg De har fått ut en god mengde egg nå, og stadig flere blir lagt. De ser virkelig ut til å trives i sitt nye akvarium! De er mye mer aktive her enn de var forrige gang de var i artskar (eller sammen med andre...), og ikke minst legger de egg.
Dette er utrolig gøy

Jeg håper virkelig på at det vokser opp noen yngel av disse eggene Jeg vil gjerne ha en større gruppe av disse. De er jo bare 6!
Ja det er rart det der med trivselen ,i et kar mistrives de og i et annet kat kjempefornøyd.

Så det lønner seg å forsøke å flytte de til et annet kar hvis de er lite aktive og sky.

Gøy at de legger masse egg også,hos meg vokste yngelen opp samen med de voksne.
Blir kanskje mindre kull ,men mye mindre arbeid
Plussmedlem
I går døde det en Corydoras adolfoi på grunn av en tabbe fra min side Nå har jeg altså bare 5 igjen av mine voksne. Æsj, altså!

Dette var trist, og selvfølgelig på grunn av en håpløs feil fra min side. Orker ikke utdype dette mer akkurat nå, jeg er fryktelig sinna på meg selv. Huff, at det går an...
Huff da...Kjenner følelsen...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap