- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tante Astrid´s undervannsverden (side 43)
Tante Astrid´s undervannsverden (side 43)
Postet 15.09.08 kl 21:00
Det var de to fiskeekspertene som var på jobb i kveldinga så de hadde nok oppdaget det etterhvert selv også, men det sprørs om fiskene da hadde vært enda mer barbert. Det er heldigvis ikke så ofte at slikt skjer i denne butikken, men som hos alle andre butikker så er det ikke alle som kan alt og da kan det skje noen glipp.
Jeg hadde forresten sett fram til at myersiene skulle danse opp og ned langs rutene, men de er gått i dekning alle sammen. Virker som om kokosnøttene allerede er bebodd for det er bare et par av dem jeg kan se ligge i skjul blant plantene
Jeg hadde forresten sett fram til at myersiene skulle danse opp og ned langs rutene, men de er gått i dekning alle sammen. Virker som om kokosnøttene allerede er bebodd for det er bare et par av dem jeg kan se ligge i skjul blant plantene
Postet 15.09.08 kl 21:11
Postet 15.09.08 kl 21:15
Postet 15.09.08 kl 21:37
Postet 15.09.08 kl 21:42
Postet 15.09.08 kl 21:55
Endret: 15.09.08 kl 21:56
Postet 15.09.08 kl 22:01
Postet 15.09.08 kl 22:51
Hadde det litt slik da jeg fikk rekene i hus. Egentlig altfor lik edderkopper syntes jeg, men nå er det bare koselig at de kommer og "hilser" på hendene mine når jeg er i karet. Myersi skal visstnok være mer "slimete" enn kuhlii uten at jeg synes det ser slik ut på de jeg har.
Nå er ihvertfall all fisken på plass i asia. Mangler bare de to ynglene og en lotus-avlegger til så kan jeg anse det som komplett. Vel, skulle gjerne sett at det ble skikkelige puter av mosen også
Afrika neste . . . .
Nå er ihvertfall all fisken på plass i asia. Mangler bare de to ynglene og en lotus-avlegger til så kan jeg anse det som komplett. Vel, skulle gjerne sett at det ble skikkelige puter av mosen også
Afrika neste . . . .
Postet 16.09.08 kl 00:01
Postet 16.09.08 kl 20:57
Postet 16.09.08 kl 21:00
Endret: 16.09.08 kl 21:00
Postet 16.09.08 kl 21:00
Endret: 16.09.08 kl 21:01
Postet 16.09.08 kl 21:01
Nydelig mønster på den der. Har nå vært inne her for å se om jeg kunne finne noe som lignet på din, men fant ikke noen. Kanskje du har mer hell med deg. Det er meningen at man skal klikke på den som ligner mest på akkurat denne siden jeg linket til. Det jeg derimot oppdaget er at det muligens ikke er myersi jeg har heller, men en av de andre artene. Den lignet ihvertfall enda mer. Skal se litt mer på det en dag jeg er litt mer oppegående. Hadde vært litt fristende å melde seg inn så man kunne lagt ut bilde for identifikasjon.
Postet 16.09.08 kl 21:30
Tante AstridHadde det litt slik da jeg fikk rekene i hus. Egentlig altfor lik edderkopper syntes jeg, men nå er det bare koselig at de kommer og "hilser" på hendene mine når jeg er i karet.
Skjønner godt hva du mener der ja Var også kjempepysete i starten ... og liker vel fortsatt å vite hvor jeg har dem
Gleder meg til å følge Afrika prosjektet
Postet 16.09.08 kl 23:03
GalemorHei flere som liker slanger, jammen godt å høre, møtte faktisk på en slangelignende øgle idag, noen som vil gjette? ;)
Slangelignende øgle i Norge kan bare være en ting: stålorm. Dette er nemlig ikke en slange, men en øgle uten bein. Vi har kun tre slangearter i Norge (i den ville natur, altså. Gudene vet hvor mange ulovlige slangearter som befinner seg her ), og det er hoggorm, slettsnok og buorm.
Postet 16.09.08 kl 23:44
Postet 17.09.08 kl 17:28
Postet 17.09.08 kl 17:44
Inger Anne har nok rett. Faktisk så finnes det bilder her inne på forumet av skjønnheten også. Bare se i denne tråden
Postet 17.09.08 kl 17:51
Det mener jeg å, de spiser rompetroll, tok nemlig en på fersken i dammen min i år. De har nok gått i hi for vinteren, men stålormen er da altså aktiv fremdeles.
Har holdt den, måtte passe på å ikke klemme/ holde den fast, fordi da kan den kaste halen og det er utrolig utrivelig. *gyse*
Stjernene mine er forholdsvis trygge i karret nå, farger greit ut og slikt. Tar nok ikke lang tid før de finner ut at rekene kan innby til snadder, hør egg. Da synker vel bestanden litt, venusene har gjort sitt. Fra 11 til 8 og nå siste telling var sånn ca 14 reker, så da kan man jo tenke seg. Ikke akkurat eksplosiv vekst her i gården, litt lyst på eget rekekar slik at jeg kan få en holdbar bestand og kanskje selge unna litt.
Har holdt den, måtte passe på å ikke klemme/ holde den fast, fordi da kan den kaste halen og det er utrolig utrivelig. *gyse*
Stjernene mine er forholdsvis trygge i karret nå, farger greit ut og slikt. Tar nok ikke lang tid før de finner ut at rekene kan innby til snadder, hør egg. Da synker vel bestanden litt, venusene har gjort sitt. Fra 11 til 8 og nå siste telling var sånn ca 14 reker, så da kan man jo tenke seg. Ikke akkurat eksplosiv vekst her i gården, litt lyst på eget rekekar slik at jeg kan få en holdbar bestand og kanskje selge unna litt.
Postet 17.09.08 kl 17:53