Tante Astrid´s undervannsverden (side 43)

Stakkars små, og så med Malawiene da gitt. Godt du fikk redda dem!
Det var de to fiskeekspertene som var på jobb i kveldinga så de hadde nok oppdaget det etterhvert selv også, men det sprørs om fiskene da hadde vært enda mer barbert. Det er heldigvis ikke så ofte at slikt skjer i denne butikken, men som hos alle andre butikker så er det ikke alle som kan alt og da kan det skje noen glipp.

Jeg hadde forresten sett fram til at myersiene skulle danse opp og ned langs rutene, men de er gått i dekning alle sammen. Virker som om kokosnøttene allerede er bebodd for det er bare et par av dem jeg kan se ligge i skjul blant plantene
Har dessverre litt sånn småanstrengt forhold til alle slags åle-fisk. Syns jo de er kule å se på så jeg skjønner godt at andre vil ha dem - flotte farger og mye morsom adferd - men hadde jeg hatt sånne i eget kar så hadde jeg ikke turt stikke fingrene oppi gitt. Skikkelig pyse der altså!
Jeg liker slanger også jeg så åler er bare kule
Nå er jo Pangio-artene ikke åler engang, men smerlinger i slekt med botiaene. Når de studeres nærmere så er de bare søte.
de har jo nærmest corybarter :p en laaaaang tynn cory =D
Veldig treffende beskrivelse
Asiafiskene fikk kveldsmat nå, avskallede artemiaegg, og da rauset det ut med myersier fra den ene kokosnøtten. Morsomt! De skal få litt malletabletter når lyset slukkes.

De nye ciklidene i søramerika har også matvett ser jeg så de har visst funnet seg til rette allerede
Av en eller annen merkelig grunn synes jeg at åler er eklere enn slanger Kuhliåler kommer ikke inn under begrepet ål. Jeg tenker mer på vanlig ål, øreål, slimål (grøss) osv.

Åler er sleipe og kalde. Slanger er tørre og kalde. Akkurat i denne sammenhengen foretrekker jeg den tørre.
Er enig i at ansiktene er ganske søte, men det veier dessverre ikke opp for lang tynn ålende kropp. Det verste er det at de gjemmer seg så da får jeg sånn mare med å ha fingrene i karet at tenk om de plutselig stryker seg oppetter armen liksom. Huff fantasi kan være en ugrei ting

Hadde det litt slik da jeg fikk rekene i hus. Egentlig altfor lik edderkopper syntes jeg, men nå er det bare koselig at de kommer og "hilser" på hendene mine når jeg er i karet. Myersi skal visstnok være mer "slimete" enn kuhlii uten at jeg synes det ser slik ut på de jeg har.

Nå er ihvertfall all fisken på plass i asia. Mangler bare de to ynglene og en lotus-avlegger til så kan jeg anse det som komplett. Vel, skulle gjerne sett at det ble skikkelige puter av mosen også

Afrika neste . . . .
Hei flere som liker slanger, jammen godt å høre, møtte faktisk på en slangelignende øgle idag, noen som vil gjette?
Går jammen fremover hos deg, gleder meg til flere bilder, men hva slags type er egentlig denne "kuhliiålen"
Oxo ett til, det er bare så søtt at jeg må ta det med
Ser du bollekinnet under øyet, det gir nesten inntrykk av at fisken smiler.
veldig spesiellt mønster på den ålen der! nydelig =D heller litt mot myersi, men tør verhodet ikke være sikker... men det nederste mørke feltet er litt firkantet..
Utrolig lei for at jeg ikke kjøpte fler den gangen, har nemlig aldri funnet det igjen. Aner jo ikke om det er en vanlig kuhlii eller en annen type.
Nydelig mønster på den der. Har nå vært inne her for å se om jeg kunne finne noe som lignet på din, men fant ikke noen. Kanskje du har mer hell med deg. Det er meningen at man skal klikke på den som ligner mest på akkurat denne siden jeg linket til. Det jeg derimot oppdaget er at det muligens ikke er myersi jeg har heller, men en av de andre artene. Den lignet ihvertfall enda mer. Skal se litt mer på det en dag jeg er litt mer oppegående. Hadde vært litt fristende å melde seg inn så man kunne lagt ut bilde for identifikasjon.
Tante Astrid
Hadde det litt slik da jeg fikk rekene i hus. Egentlig altfor lik edderkopper syntes jeg, men nå er det bare koselig at de kommer og "hilser" på hendene mine når jeg er i karet.


Skjønner godt hva du mener der ja Var også kjempepysete i starten ... og liker vel fortsatt å vite hvor jeg har dem

Gleder meg til å følge Afrika prosjektet
Galemor
Hei flere som liker slanger, jammen godt å høre, møtte faktisk på en slangelignende øgle idag, noen som vil gjette? ;)

Slangelignende øgle i Norge kan bare være en ting: stålorm. Dette er nemlig ikke en slange, men en øgle uten bein. Vi har kun tre slangearter i Norge (i den ville natur, altså. Gudene vet hvor mange ulovlige slangearter som befinner seg her ), og det er hoggorm, slettsnok og buorm.
Er det snoken eller bueormen som har disse gule flekkene ved "ørene", de er nemlig så utrolig pene.
Jeg tror det er buormen, uten å si det 100 % sikkert.
Inger Anne har nok rett. Faktisk så finnes det bilder her inne på forumet av skjønnheten også. Bare se i denne tråden
Det mener jeg å, de spiser rompetroll, tok nemlig en på fersken i dammen min i år. De har nok gått i hi for vinteren, men stålormen er da altså aktiv fremdeles.
Har holdt den, måtte passe på å ikke klemme/ holde den fast, fordi da kan den kaste halen og det er utrolig utrivelig. *gyse*

Stjernene mine er forholdsvis trygge i karret nå, farger greit ut og slikt. Tar nok ikke lang tid før de finner ut at rekene kan innby til snadder, hør egg. Da synker vel bestanden litt, venusene har gjort sitt. Fra 11 til 8 og nå siste telling var sånn ca 14 reker, så da kan man jo tenke seg. Ikke akkurat eksplosiv vekst her i gården, litt lyst på eget rekekar slik at jeg kan få en holdbar bestand og kanskje selge unna litt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap