Mange bøtter vann.. (side 43)

joa, tok meg nesten 2 timer. men det var i pøsregn og kuling motvind :p
hadde nok bare tatt 1-1.5 timer om været var bedre. men sykle, det skulle jeg :p

Det høres ikke sunt ut :P

Nå har jeg fått rensa filteret og mata fiskene, så nå er det liv oppi der :P En av corydorasene leker kenguru ser det ut til
spretter dem bortetter sanden, så er det noe som irriterer dem i vannet :p

og ja, jeg blei våt. fant ut at regntøyet mitt ikke var vanntett lenger for å si de sånn.
Nei, han spretter opp og ned oppå en av damene :P
næmmen, hvor ble de 50 euroene av da.. *plystre uskyldig*

så da ble det yngeltank og litt for. blir toll og tull på det, men det får være.
tanken passer akkurat under hylla som kommer u nder 96 litern og. må bare få klipt opp og sydd gardinene, lecablokker er ikke pene :p
ånei.. liker ikke disse tingene jeg ser på coryene mine... og ett nytt nitritthelvete, overhodet ikke hva jeg trenger nå. har ført over litt mer guffe fra bøttefilteret og håper det hjelper. har bytta noen bøtter idag, men må bytte mer ser jeg. synd vannet er så grumsete akkurat nå, jeg får ikke klare bilder av fiskene.. er bare 2 som har disse hvite dottene, og det er ikke hvitprikk, for store prikker og det er bare en per fisk...
prikkene ser ut til å ha forsvunnet o_O ser dem hvertfall ikke.

har fått post idag, lysarmatur, underlag, fiskeposer og poseholderbokser, og litt filtersubstrat. mangler bare sand, skal bestille dekkglass hos nabobedriften imorra. er så sliten, men må ta ett lite vannbytte, og burde rydde litt her da min stefar nekter å skjære til bakgrunnen eller la meg gjøre det selv til jeg har rydda bra nok. problemet er jo bare at jeg har ingensteder å gjøre av ting til karet er satt opp.. jaja. det meste er nå hvertfall i hus, om ikke annet

jobbet overtid idag, klokka var nesten 8 før jeg kom hjem. dette gjentar seg imorgen, og onsdag. jippii
Det høres ordentlig kjipt ut, men det "lønner" seg vel Tok du den eller
Vi skal ha personalmøte på jobben onsdag vi da, det er klokka 5 og jeg har tidligvakt så jeg slutter halv 3. Ikke mye vits i å skulle kjøre hjem for så liten tid.
joda, vet det, bare at jeg jobber sent mandag - onsdag. stefar har nattevakt idag og imorgen, og drar til bergen tors-lør :pog jeg har ingensteder å gjøre av alle tingene... og jeg er sliten og har vondt i ryggen etter å ha båret 6 kg med akvarieutstyr opp bakken :p også må jeg bære noen bøtter vann nå. jaja, må lide for skjønnhetene! :p
Jeg er så ferdig med sånn bøttebæring, fikk nok av det etter jeg skaffet 200l.
Derfor plasserer jeg alltid karrene så nærme vannkilder som mulig og helst slik at man kan tømme og fylle de av seg selv.
må holde på med 20 meter hageslange hvis jeg skal ha det slikt. og sånn der sak til å suge ut vannet automatisk.
Du kan bruke ei pumpe til det, kobler bare hageslangen på tuten (utsprutern) og så gjør den resten av jobben. Ellers har du jo dusjen, det er nok fall der til at vannet renner av seg selv når det først begynner.
er bare litt paranoid om at ting som ikke skal ut av karet havner i slangen... yngel feks :p
Festet bare litt blåsvamp forran tuten jeg, funket greit det. På ei pumpe er det jo enkelt, for der er det jo filter fra før.

Men du, hvilket kamera har du egentlig??
canon eos 450d. det har falt i pris nå, koster vel rundt 5500 med kitlinse tror jeg... jeg betalte 7000 for kamera med kitlinse og minnebrikke :p
Oki, sitter nemlig med reklameblad fra expert og der er det 3 digitale speilreflekser til salgs til en overkommelig penge
Nikon 40D - 2.499
Casio EX-FH20 - 4.499
Canon EOS1000FSL - 3.999
Hvem ville du valgt??
vanskelig å si, har ikke prøvd noen av de. men jeg tror den nikon'en har fått gode karakterer. beste er å gå og prøve den, jeg gjorde hvertfall det, og kjente hvordan den lå i handa.
Oki, ekke lett det her, for ei som har null peiling. Herregud, bare gruer meg til å skulle sette meg inn i alle disse innstillingene.
tro meg, jeg kan ikke engang 10% av hva dette kameraet kan greie :p bruker bare instillingene på vriknappen foreløpig :p
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander K. Bjørø
Reklame for plussmedlemskap