Revestrekenes akvarieverden (side 43)

Nok en cory å sette på ønskelisten
Sølvi Gullaksen
Nok en cory å sette på ønskelisten ;)


Det skjønner jeg godt, de er fine
[External Image]
I går fikk vi noen underlige figurer i hus, dette er Farlowella vittata og de kommer fra [URL=http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1106828-Farlowella-vittata-yngel-)&highlight=Farlowella+vittata]Janne[/URL]. Flere bilder av disse artige skapningene kommer senere

[External Image]
Skikkelig stilige maller, og nok noen søte coryer ;D
sissimor
Skikkelig stilige maller, og nok noen søte coryer ;D


Ja de grenmallene er råkule, de er unge enda men jeg krysser fingrene for at de trives og vil formerer seg etterhvert

[External Image]
De er ikke enkle å ta helfigurbilder av, de er så lange at de bare blir en tynn strek midt på bildet ))
[External Image]
Nå har vi i en periode latt eggene til C134 bli værende i karet for å se om det vokser opp noen yngel men det gjør det ikke. De voksne spiser ikke eggene men de tar nok yngelen når den er nyklekket I forrige uke plukket jeg de eggene jeg så og hang breedingboxen på et kar med høyere temperatur (25 grader) enn C134-karet (21-22 grader). Eggene klekket etter et par dager og nå ser man tydelig at de spiser microorm
Skikkelig god og rund slik cory -yngel skal være ,veldig søt
[External Image]
I dag har jeg prøvd å ta bilder av den yngre garde sverddragere (Rio Seco II, Oaxaca, Mexico) men det måtte jeg bare gi opp, de er jo ikke rolige et sekund Men jeg fikk tatt et bilde av den voksne hunnen...

[External Image]
og så fant jeg ut at det er noen som spiser opp Shinnersia rivularis'en, også den som var blitt så fin etter at den havnet i Co2 Karet er så og si sneglefritt bortsett fra noen sandsnegler. Kan synderen være sverddragerne tro, eller Japan Blue-guppy/endlersene?

[External Image]
Her er den knipset før noen la sin elsk på smaken av den
Rita Revestrek
Karet er så og si sneglefritt bortsett fra noen sandsnegler. Kan synderen være sverddragerne tro,

Det vil jeg vedde på er helt riktigt tenkt, Rita. De spiser litt planter her også, og rapidsalat liker de veldig godt

Gratulerer med Grenmaller, nydelig fisk! )
Hvis det er Shinnersia fra meg, kom den fra et kar med sverddragere, har ikke sett at hverken de eller Molly-artene har forsynt seg. Men Ameca splendens var fæl, har nesten ikke en kvist igjen her. Endlere hadde jeg sammen med Ancistrus, og da fikk sistnevnte skylda for absolutt alt, men det ser jo ikke akkurat ut som gnag, så kanskje?
Det nærnærbildet av tukanoen er morsomt. Se på neseborene! Det er rør som stikker ut!

Grenmaller er utrolig morsomme. Jeg hadde slike før, og jeg elsket dem!
Linda & Ove
Hvis det er Shinnersia fra meg, kom den fra et kar med sverddragere, har ikke sett at hverken de eller Molly-artene har forsynt seg. Men Ameca splendens var fæl, har nesten ikke en kvist igjen her. Endlere hadde jeg sammen med Ancistrus, og da fikk sistnevnte skylda for absolutt alt, men det ser jo ikke akkurat ut som gnag, så kanskje?


Det er ikke en eneste ancistrus i karet så da det er nok som Janne sier, sverddragerne har skylden. Nå skal de få rapidsalat istedenfor så kanskje de lar den stakkars planten (som kommer fra deg) få vokse i fred ))
Inger Anne
Det nærnærbildet av tukanoen er morsomt. Se på neseborene! Det er rør som stikker ut! Grenmaller er utrolig morsomme. Jeg hadde slike før, og jeg elsket dem!


Det er morsomt å blåse opp bilder, da får man se detaljer man ikke ser så godt med det blotte øye, og nesebor-rørene er jo artige da

Og grenmallene er råstilige, lange pinnekropper med stilig ryggfinne og Pinocchionese. Ikke svømmer de normalt de heller, men "hopper" rundt som C. tukano'ene gjør
[External Image]
I går flyttet vi C. reynoldsi til et annet kar og det er utrolig hvor brede hunnene har blitt, de ser helt sprekkeferdige ut
Det er alltid så moro og se bilder fra dere. Flotte fisk dere har der. Her dukker det stadig opp yngel i alle str i karet til axelrodi, og her om dagen klekket det en god bataljon eplesnegler. Så det fortsetter gå fremover heldigvis
Lena Jansberg
Det er alltid så moro og se bilder fra dere. Flotte fisk dere har der. Her dukker det stadig opp yngel i alle str i karet til axelrodi, og her om dagen klekket det en god bataljon eplesnegler. Så det fortsetter gå fremover heldigvis :)


Det er bra at dødsfallene har stoppet opp og at artene formerer seg, det er ikke noe ålreit når man har problemer i karene. Du må knipse noen bilder av axelrodiynglene og legge dem inn i tråden din
[External Image]
Vi har kjøpt oss et par artemieklekkesett fra Joe's Aquarium og de er bare helt supre. De er laget for å henge opp og har tappekran, skikkelig lettvint. Eggene vi kjøpte fra samme sted klekker som bare det så nå har coryynglene oransje mager istedenfor hvite

[External Image]
C134-yngel, ca 2 uker gammel.

[External Image]
I dag har vi fanget inn 10 små tukano og de er trygt plassert i en breedingbox

[External Image]
Den eldste tukano'en er nå ca 6 uker gammel.


Først og fremst så må jeg takke deg for tipset om viovet og superfish boxene! Så litt skryt; Kjempeflotte bilder! Jeg lurer litt på om du kan fortelle oss om kamera, linse og instillinger? Synes du tar mange flotte bilder!
Takker Trym81 Kameraet er det samme som ditt, EOS 400D og linsen heter Canon Macro Lens EF 100mm f/2.8 Macro USM. Jeg har aldri lært meg fotografering og fotoutrykk så jeg kan dessverre ikke si hvilke innstillinger jeg bruker Jeg har bare funnet ut at hvis bildet for eksempel blir for mørkt skrur jeg noe opp og noe ned og så blir det bra, jeg knipser og lærer etter "prøve og feilemetoden" )) Alle bildene taes med manuell innstilling (P, TV, M eller A-dep) og jeg bruker stort sett bare kameraets innebygde blitz, eller ingen blitz. I innlegg 490 og 493 står det litt om innstillinger under ark2 på kameraets meny
[External Image]
Trangt om plassen under skiferhellen, tre unge maller har klemt seg inn i samme sprekk... Peckoltia compta, Hypancistrus contradens og en Ancistrus sp. "green spotted".

[External Image]
De comptaynglene vi har fått etter at trioen satte i gang i fjor høst har kjempeflotte stripemønster og de fleste har god kontrast på stripene også. Før vi splittet gruppen på 8 voksne compta fikk vi en god del yngel med blast og ujevnt mønster med flekker og prikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap