Tropheus tråd (side 44)

Kenneth Østby
Synes du flytter om på troffene dine veldig ofte 2nelise? Dette kan også være en utløsende faktor mtp på bukvannsot... Bare nevner det :)

Nei, ikke [Iveldig ofte], det stemmer ikke. Men ja - jeg har flyttet de. Flyttet Dubbene en gang og dette blir andre gang jeg flytter Bright Red gruppa på snart 5 mnd. Bright Red gruppa trivdes ikke i det karet de gikk i, og var veldig nervøse. Nå som de er sammen med dubbene så føler de seg trygge, svømmer rundt og koser deg. Det er vel en større stressfaktor å være redd og stå i et hjørne og skjelve og nesten ikke tørre svømme, enn å bli flyttet til et kar der de føler seg trygge og trives og ikke er redde.

Jeg er meget obs på bukvannsot og observerer de meget nøye under fòring. Jeg har medisin i hus og vil ikke nøle med å ta det i bruk hvis jeg oppdager noe galt.

Bank i bordet for at det går bra da, men begge gruppene i 2 meteren ser ut til å storkose seg. Det virker som at jo flere de er, jo tryggere føler de seg
vi vuderer seriøst og kvitte oss med kjøtt eter karet vårt. og lyst og fylle det med troffer igjen. har rød varian og musanga. og lyst på noe nytt og spenndene. men vi vet ikke helt hva noen som har noen gode tips? seff fisken bør jo ikke være så hinsides dyr heller da. men kanskje noe ikke absolutt alle har da. så da ut går kiriza og ikola og bempa egentlig.
Jeg ville valgt Nkonder Synd at de er så søkke dyre da....
Nkondene er etter min mening ganske like som musangaen, så det blir nok ikke den
troffer koster penger ska en ha det beste koster det penger, å betale 300kr pr troffe VF er ikke dyrt i mine øyne. normal pris. hobbyen koster, skal du satse koster det penger.

Hva med Mpimbwe eller dersom du har god råd kan du velge Kiriza Gold.
med mpimbwe red cheeks skal du ha tungen rett i munn, disse er sykt sinte og du kan plutselig sitte igjen med en fisk pga den dominante hann fisken kan finne det for godt og drepe alle.
Tror vi skal satse på en gruppe som ikke er illsinte... Det er utrolig mye fint og velge mellom så det er jaggu ikke enkelt og bestemme seg.

Kjenner det klør i troffefingrene mine når jeg hører at flere skal skaffe seg troffer. Den som hadde flere kar sier nå jeg.
Vibsi
med mpimbwe red cheeks skal du ha tungen rett i munn, disse er sykt sinte og du kan plutselig sitte igjen med en fisk pga den dominante hann fisken kan finne det for godt og drepe alle.

Hehe, det er det flere som har erfart Knallfine pembaer Vibeke. Tenker det er fart på dem..

Ang Dubiosi og Nkonde.. Det er en større sensasjon hvis det blir hybrider mellom de, enn at det ikke blir det for å si det sånn.. Det er ikke bevist at det har vært kryssninger med duboisi. Har lest noen påsagn, men jeg har ikke tatt de for god "fisk" Det kan selvfølgelig ha skjedd, men når så mange som holder dubber med andre varianter, så har jeg vanskelig for å tro at det kan forekomme under normale omstendigheter. En duboisi er ganske forskjellig fra de andre variantene,- slik jeg ser det

her kommer bilder av våre redcheeks de er små enda men begyner og få litt farge... og det er dårlige bilder... 45 stk.

pembaene er fine. store eksemplarer, liker de for de har striper etter humøret lik kirizaen. ikke often en ser slike farger heller.
når jeg sa dyrt så var det i prisklassen til kirza gold jeg da tenkte på... og helt ærlig etter min smak kiriza gold er ikke så fin da. billigere med en gullfisk da hehe ....og de som da vet hva den ligger på i pris hvor vi snakker om på treet da. men seff sku nok fått råd til en gruppe på 30-40 stk er ikke det som stopper for all del. men må liksom sette en liten grense da så det ikke går helt over hode på enn. hehe

Slenger inn noen bilder av mine Nkonde ungfisk som bare vokser seg flottere og flottere

Må bare igjen si tusen takk til Kristian for disse vakre skapningene
Og så slenger jeg inn noen nye bilder av Bright Red
1 Morliro

2 kipili

3 muanga karet

fotograf er lene84!!!!
litt flere bilder. fotograf er fortsatt lene84

1 Musanga

2 Moliro

3 Hestenes
bare sjekk str på moliroene... fotograf lene84
Syntes denne var nydelig jeg.

Står som nr 1 på ønskelista mi
Vet at Pål hadde noen chaitika tilsalgs for en stund siden. Vet ikke om de er solgt?
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap