Black_flys akvarier i Trondheim (side 44)

mona o
Schego luftpumper neste! :-)

Det har du rett i!
Alle skryter over disse. Så blir å slå til på det ja.
Bare finne ut om det er mulig å reklamere på denne bråkmakeren først. hehe

Godt å se deg tilbake Mona

Espen
Gå for Schego sine, har tre slike og nå etter to år er det fortsatt helt stillegående.

Har også grei erfaring med Eheim sine med to uttak, men samtlige av disse har startet å kødde seg etter 12-15 mnd. 
Lars Jamne
Gå for Schego sine, har tre slike og nå etter to år er det fortsatt helt stillegående. Har også grei erfaring med Eheim sine med to uttak, men samtlige av disse har startet å kødde seg etter 12-15 mnd. 

Får høre på andre sine erfaringer neste gang. hehe, men nå er alle advart om disse Tetratec pumpene da.

Skal du ha med noe på auksjonen? Kommet deg såpass?
Hvis ikke får jeg ha telefonkontakt med deg hvis det er noe du kunne tenke deg.

Adolfoiene leker igjen. Kan jo nesten ikke selge de......
Tror ikke jeg kommer meg på storauksjonen på søndag, er fortsatt dagpasient og tilbringer hver formiddag på Haukeland. Men hvem vet...

Er vel ikke noe jeg er på jakt etter nå, kjøper dem utenom auksjonstid slik at jeg vet jeg får det jeg vil ha.
Da er ting gjort klart for auksjonen i morgen....
Blir noen timer søvn før det blir å stå opp og fange fisk som skal være med.
Satser på samarbeidsvilje blant de svømmende.

Satser på å kjøre ca kl 10. oppover.

Det kan ikke ha blitt mange timer søvn!
Black_Flys
Da er ting gjort klart for auksjonen i morgen.... Blir noen timer søvn før det blir å stå opp og fange fisk som skal være med. Satser på samarbeidsvilje blant de svømmende. Satser på å kjøre ca kl 10. oppover.

hvor er det auksjon??
530
Det kan ikke ha blitt mange timer søvn!

det har du rett i. La meg mellom 3 og halv 4. Forkjølelse og tett system gjennom natta. Så oppe flere ganger. Stod opp kl 08.30. Helt om dagen og helt om natta.
Å fange fisk når man glemmer å spise frokost og har små feber er ikke å anbefale...

Fikk fanget endlers uten problemer, mens tetra og coryer måtte det brukes list. Så ciklider fikk være. Panduro paret med ny gjeng med yngel. Så lar de få holde på litt til.

Fikk handlet meg:
Shego luftepumpe for kr 80,- Ja da får jeg teste hva alle skryter over.
Samt noe discusgranulat (120,-) og 2 flotte L-204 for litt over 100 lappen.

Blir spennende å se når auksjonspengene tikker inn på konto. Ikke peiling på hva de ble solgt for. Ga også en del akvarieutstyr for at det kunne auksjoneres til tv-auksjonen, da jeg ikke fikk gått med bøsse selv i dag.
Da var det endelig litt tid til akvarier igjen etter turer, sykdom, jobb og ikke overskudd.

Skiftet begge lysrørene i 170 literen. wow det var forskjell.

Ser jeg har glemt å skrive at jeg har kjøpt 10 Aspidoras (Aspidoras. sp "Araguaia")
Ser veldig ut som C-125, men usikker. Bitte små nesten corylike fisk. Aktive fisk som nå har startet med egglegging. Spennende.

Får prøve å ta litt bilder i morgen.
Skiftet i dag ett lysrør i 180 literen. Klarte selvfølgelig å knekke begge festene til reflektorene. Skal jo kjøpe nye reflektorer til 170 literen, så da får jeg bare bruke festene derfra.

Lurer på å prøve meg på bolivianske sommerfuglciklider. Noe forskjell på de vanlige sommerfuglciklidene?
Aspidoras er flotte fisk!
Gratulerer med dem!

Angående sommerfugl ciklider er de veldig lik vanlige sommerfugl ciklider i oppførsel, vannverdier, mat og størrelse men personlig synes jeg de bolivianske er enda finere en de vanlige.
Apistogramma panduro
Solgte nå Apistogramma panduro paret til Geir/Dredolo på forumet.

Fikk fanget en del av ynglene fra dette kullet før jeg fanget foreldrene.

Bilde av 9 dager gammelt yngel.
[External Image]

På de andre bildene kan masse micromark skimtes hvis man bruker linse. hehe [External Image]

[External Image]
Blå acara yngel.

[External Image]

Endlers viltform

[External Image]

[External Image]
breeding boxen som panduro ynglet går i.
Snedig flott sak

[External Image]

[[External Image]
Xiphophorus hellerii (sverddrager med lokasjon rio seco ii, oaxaca, mexico)
Xiphophorus hellerii (sverddrager med lokasjon Rio Seco II, Oaxaca, Mexico)

på siste bildet ser man en av de nydelige Peckoltia comptaene (L-134) også.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hvor fikk du tak i de flotte sverddragerne fra? : -)
Fine L-maller! L-134 (Compta) er mine favoritter også. De er knallfine!
mona o
Fine L-maller! :-) L-134 (Compta) er mine favoritter også. De er knallfine!

Takk Mona. Ja de er nydelige. Rita sin flotte stamme de fleste av disse kommer fra.

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.
Ikke mye nytt å melde om. Mistet ett av ancistrus barna her om dagen. De resterende ser ut il å ha det bra sammen i akvariet med far og mor. Flere som prøver å bruke hulen til far, men blir luftet fort ut igjen. hehe.
Apisto Panduro ynglet vokser greit. Gøy å se de jakte på micromark.
>Blå acara yngelet er snart klare for å flytte inn i en større verden tror jeg.
Begynner å plage rekene nå, så da får de flytte ut .

Blir vel en gradvis nedtrapping til våren da planen er å flytte hjem til Trondheim igjen. Bedre å starte tidlig med planleggingen tenker nå jeg. finne ut hvilke arter jeg skal ta med på flyttelasset oppover.
Plussmedlem
Black_Flys
Blir vel en gradvis nedtrapping til våren da planen er å flytte hjem til Trondheim igjen. Bedre å starte tidlig med planleggingen tenker nå jeg. finne ut hvilke arter jeg skal ta med på flyttelasset oppover.

Nå gjelder det bare å planlegge hus med plass til svært akvarierom!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap