- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 45)
Tropheus Bilder (side 45)
Den en yngelen ble tatt av den største hannen i karet, satt å så på karet å plutselig var en av de små ute på en liten tur i det fri, på nanosekunder sa det bare pang å den var borte. gikk så utrolig fort. øye klarte rett å slett ikke å oppfange helt hva som skjedde! ganske sykt å se på.
Lunangwaen er faktisk utrolig hissig, dette har kommet nå i senere tid, de var veldig kjedelige skjedde ingen ting. men nå virker det som om gruppen sitter. mistet en hanne for en stund tilbake. nå er det action hele tiden. når de får mat er de helt sinnsyke.
Vi kan mate den største livuaen med hånden for når vi tar opp forbøtten står hu med hele hode oppe fra vannet og venter hehe!
Lunangwaen er faktisk utrolig hissig, dette har kommet nå i senere tid, de var veldig kjedelige skjedde ingen ting. men nå virker det som om gruppen sitter. mistet en hanne for en stund tilbake. nå er det action hele tiden. når de får mat er de helt sinnsyke.
Vi kan mate den største livuaen med hånden for når vi tar opp forbøtten står hu med hele hode oppe fra vannet og venter hehe!
Postet 07.05.08 kl 11:55
Postet 07.05.08 kl 16:26
Postet 07.05.08 kl 18:31
Postet 07.05.08 kl 18:41
Postet 07.05.08 kl 18:43
Kristian HennigTr. sp.mpimbwe msalba "red cheek" & Tr. brichardi kabimba "canary cheek" [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/redcheek.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/canary.jpg[/IMG] Sistnevnte gruppe er på maitilbud, og selges til en meget god pris;)
Åh...*smeeeelt* Nydelige fisker!!
Ja Livuahunnen er dronningen!! Dødsfin. Håper hun kommer i lek snart. Har tre andre som går og har gått med egg,men ikke hun ennå.
Postet 07.05.08 kl 19:04
Postet 07.05.08 kl 19:06
Postet 07.05.08 kl 19:22
Et par tusen.. Det er mer eller mindre et godt gammaldags røverkjøp... Badaten kan vel informere om størrelsen, men kjenner jeg hans omsorg rett, så har de fiskene fått mat fire ganger omdagen siden han var så snill og passet på dem for meg..
De er sjøodlede fra brichards dammoppdrett ved tangayika.
De er sjøodlede fra brichards dammoppdrett ved tangayika.
Postet 07.05.08 kl 20:14
Postet 07.05.08 kl 20:28
Roger KaasaSnufs... Den største hunnen gikk i mitt akvarie i 2 år. Det er klart hun er tam så mye kjærlighet hun fikk på Jessheim:) Du kan tenke deg selv, hun var den minste av en gruppe med 16 livuaer jeg hadde for noen år tilbake. Noen av de vakreste troffer jeg har hatt i hus... Mvh R
Hvor er de livuaene nå? Kunne veldig gjerne tenkt oss flere!!
Men får jo ikke tak i
Postet 07.05.08 kl 21:05
Ditt eneste håp er domestiserte fisker.. Du kan prøve Jörgen Lundblad (X-African Diving) i skåne. Jeg tror han har en avlsgruppe. Tilsvarende den store hunnen fra Jessheim. Men, skal du kjøpe den må du nok forbrede deg på en meget stiv pris, hvis han i det heletatt selger den.. En månedslønn eller mer kan det fort bli.. Men han har f1 som han selger for litt under hundrelappen.. 4 cm pleier de å være på..
Postet 07.05.08 kl 22:09
Vi begyner og få en fin gruppe her vi har jo 11 voksne 8 yngel som snart er 7 mnd de har farget ut så smått nå. venter jo en ladning til med yngel fra hu som tyggger da er vi sikkert oppe i 25 stk på 375 literen å synes det egentlig er nok fisk i den baljen! kanskje noen må betale oss 1 mnd lønn for å få tak i de igjen hehehe
Postet 07.05.08 kl 22:16
VibsiVi begyner og få en fin gruppe her vi har jo 11 voksne 8 yngel som snart er 7 mnd de har farget ut så smått nå. venter jo en ladning til med yngel fra hu som tyggger da er vi sikkert oppe i 25 stk på 375 literen å synes det egentlig er nok fisk i den baljen! kanskje noen må betale oss 1 mnd lønn for å få tak i de igjen hehehe
Hehe, innen jeg får tropheuslokalet mitt håper jeg situasjonen i Congo har løst seg, det er fred i verden og noen vannvittig store sluggere kommer hjem til meg
Jeg ville ikke stresset med å få fatt i fler hvis gruppen er stabil. Husk, det er en viss risiko og tilsette fisk i en etablert gruppe..
Mvh,
Kristian
Postet 07.05.08 kl 22:31
Postet 07.05.08 kl 22:45
Endret: 07.05.08 kl 22:54
Postet 07.05.08 kl 22:58
Postet 07.05.08 kl 23:22
Vibsihvilket tropheus lokale er det snakk om da kristian? Saffen: Algene må få gro til de blir grønn hehe :) Vi mp skrape glasset en gang i uken hvertfall. Vi har så sterk belysning at glasset er helt grønt etter 14 dager visst vi ikke hadde skrapt alger..
Nei, det blir engang i framtiden,. Vurderer å kontakte sameiet om det fine rommet i kjelleren som står ubrukt
Postet 07.05.08 kl 23:34
He he he vi har en kjeller som står ubrukt, er bare en masse ting p tang der rommet er vel ca 10meter langt og 3,5 meter breit.. vist du ønsker å leie litt romplass hihi har tenkt og ordne rom men føler liksom at de ikke er der, liker å ha de rundt meg og ikke nede i kjelleren. ser for meg at de blir glemt osv at de ikke får den omsorgen de trenger!
Postet 08.05.08 kl 00:11
Kanskje kjøpe noen.
Fikk en liste men er noe usikker om jeg skal kjøpe noen. Dette er en liste fra Tsjekkia. Mor ønsker seg noen med "fine farger". Er det noen som tør komme med noen anbefalinger?
Tropheus brichardi Malagarasi
Tropheus duboisi
Tropheus duboisi Bemba
Tropheus duboisi Karilani
Tropheus duboisi Kigoma
Tropheus duboisi Malagarazi
Tropheus duboisi Maswa
Tropheus moorii Bemba
Tropheus moorii Chipimbi
Tropheus moorii Ikola
Tropheus moorii Ilangi Yellow-Nkamba Bay
Tropheus moorii Kachese