Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 45)

Amanthea
Tror nok jeg må kjøpe noen suller fra deg i neste omgang, Heidi :) Nyydelige elefantene! Fikk endelig plutta eplene og sandsneglene i karene, sandsneglene forsvant i løpet av et minutt og eplene er i full gang med utforskningen. Tror alle overlevde turen, to er fremdeles luftfylte, men brukte goood tid på tilvenningen og de er aktive og herlige. Flotte farger også, håper håper håper at de rosa vil kunne måle seg med den på avataren din, for den er jaggu nydelig. :-) Bilder kommer så fort karet er i presentabel stand. ;-)

Hei det var koselig å høre. Fargene på de vil komme bedre frem etterhvert som de blir større. Jeg bruker lommelykt og forstørrelsesglass og da ser man alt mye bedre. Det anbefales.
Det bildet på avataren er en lilla snegle med ganske lys kropp. Men du ser den er mørk på nesen. Det kommer både lyse rosa og mørke fremover. De jeg har hatt nå er veldig lyse rosa. Så det blir mer farge på de som kommer.
Her er den første eplesneglen som har klekket her. Eggene ble lagt 05.04 og klekket idag 15.04. ca 2mm dette nurket, men alikevel ganske søt :P Foreldrene er blå.

[External Image]
Gratulere med bebiser Trond
Ser ut som den har masse fregner, hehehe.

FLOTT BILDE
Trond så nusselig den lille tassen der er. Hvis foreldrene er blå, så er de flekkene der fargepigment. Hvis det hadde vært farge på den lille og den hadde slike flekker i tillegg, så ville det vært indikator på at de blir stripete. Lykke til...
Eplesnegle på tur i javamose-jungel [External Image]
Litt på skeiva etter en laang aften med godt i glasset og høy sigarføring, jeg hører så tydelig at den nynner en drikkevise? Med hikk?
Stilig bilde Marita, og med L&O's beskrivelse ble det enda bedre
Prøver meg med noen jeg også

1, rød posthorn+kirsebærreke
2, titt titt, BØØØØ
3, herlig nese Håper ingen ser at jeg smaker på planta.....

Noen som har bilde av posthornsnegle egg?
Jeg har funnet noen egg i karet idag,men aner ikke hvem som har lagt dem....
Bildene jeg tar av eggene blir så dårlige
Eggene har blitt lagt på silikonen i ett hjørne,ser ikke ut til å være så mange egg,kanskje ti stykker...
Her er 3 bilder av mine gule kuleskjell. Det er nå 4 av de som er døde. Håper de som er igjen lever litt lenger. Men de er egentlig veldig kjedelige å se på, ikke så mye action der nei. Men litt fasinerende å se på den store tunga som kommer ut når de skal bevege seg. De tar ikke noen lange spaserturer i karet nei, de ligger stort sett på samme plassen. De spytter litt i ny og ne..he he. Men de er jo noen underlige skapninger....de ser nesten litt nifse ut når man ser på åpningen for det ser ut som de har spisse tenner...
1. Her er samme dagen som mine gule kuleskjell kom i karet, og de ble nøye inspisert. Ikke bare av denne men flere som tok turen over for å sjekke hva dette er for noe.
2. her er en som er veldig sulten...den klamrer seg fast til denne store malletabletten.
3. En gul sulle igjen....de er så fine vettu...
Ååeh.. suller.. sukk.. enden på visa ble forresten kun én død snegl ut av sånn hva da? Rundt 40 stykker? Ikke ille det altså! Og søren som de vokser, er jo ikke mange ukene siden jeg fikk en frimerkestor pakke! Ser ut til at de trives da, to snegler som henger sammen hele tiden.. ene sitter oppå den andre også må den pese rundt i karet. Ekte luring. Gleder meg noe fælt til de farger mer ut, for fine, det blir de! Hele, glatte og pene skall!

Har to lilla i fra før av som er litt mer shabby i skallene (kjøpte dem i fullsize).. vakre og aktive, men ser jo såklart litt slitne ut! :-/ Ene la seg over en malletablett her om dagen. Ble jo ramaskrik i karet, 7 sultne coryer som alle forsøkte å barte seg innunder den egoistiske sneglen.. nei herlige herlige dyr!

Kan jo hive med et bilde av en av "gæmlisene".. huff, må finne ut av det med å fotografere altså!
Her er tre nye bilder fra meg....og heller ikke de siste.
De to første er jo ikke til å tro men det er en oransje sulle med rosa skall. Skikkelig rosa også. Den er så fin og unik at jeg håper den beholder fargen sin når den blir større også. Håper jeg får tatt bedre bilder av den når den er blitt litt større. Her er den ikke 1 cm stor enda, men måtte bare vise den frem likevel. Gjett navnet? ...suprise det er Rose..he he, en sånn liten unik snegle må jo ha navn...
Det siste er av en enda mindre Poso sulle. De er bare knapt 0,5 cm når de fødes og mye tynnere enn andre suller. Men så søte da vettu at jeg smelter helt av de små tassene. De yngler som bare det Posoene, plukket ut 7 nye babyer for to dager siden og før der så plukket jeg ut 13 stk. De vokser så utrolig seint selv om jeg plukker de ut og har de i en 30 liter. Men de er absolutt verdt å vente på.
Har fått meg dverg suller. De to første bildene er av to av dem. De er ganske kraftig gule med svarte striper. Har fått en som er hvit med svarte striper og det er den største som er 2 cm stor. De blir vel ikke større heller. De er så søte. Den som sitter på glasset er vel 1 cm stor , omtrent som en nyfødt vanlig gul sulle. Har de i et eget kar så de ikke blir blandet sammen med andre suller. De er litt klumpete og veldig svarte i skallet og ganske breie. Jeg lurer veldig på hvor store babyene deres er. Håper de får noen småttiser etterhvert. Skal kjøpe meg flere neste gang.
Det siste bildet viser vel hvordan man skal " gå inn i seg selv". Her er en gul eple som er på vei til å analysere seg selv...he he
Rose er jo bare helt nydelig
ja ikke sant?. Jeg blir helt utafor hvis jeg ikke ser den en dag. Det er mange gjemmeplasser og mye å utforske og smake på vettu. Selv en 30 liter er stor for en liten Rose.
Her er litt diverse snegler på glasset. Det siste er en lilla som manner seg opp til kamp mot en liten Marisa. Ser ut som den har overtaket på den lille Marisaen i alle fall.
Noen gule suller også....de siste gule jeg fikk tak i var veldig rene og knall gule. De er nesten like fine som de oransje syns jeg.
1. Her er den største av mine to hvite suller. Den heter snehvit..den er så nydelig.
2. En av mine grønne reker.
Heidi Ingdal
De to første er jo ikke til å tro men det er en oransje sulle med rosa skall. Skikkelig rosa også. Den er så fin og unik at jeg håper den beholder fargen sin når den blir større også. Håper jeg får tatt bedre bilder av den når den er blitt litt større. Her er den ikke 1 cm stor enda, men måtte bare vise den frem likevel. Gjett navnet? ...suprise det er Rose..he he, en sånn liten unik snegle må jo ha navn...


Oh, nice! Håper den beholder fargen ja, den var jo helt konge, eh, dronning!

Hvordan holder du sullene dine Heidi? Kjører du med 8 i ph på de karene eller?
1. Her er det en sulle som fillerister en sandsnegle.
2. Her har sandsneglen fått kontakt med nabosullen og opprettet full kontakt...
3. En faunus ater som er oppe og snuser med snabelen sin...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap