- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 45)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 45)
Postet 23.09.09 kl 22:37
Sølvi Gullaksen[QUOTE=Sanne]erm.. farer de hele tiden til overflata for å snappe luft er det jo noe galt. de KAN ta luft gjennom tarmene, men de *må* ikke. men naturligvis, sånne feller kan jo ikke stå ubegrenset tid uten tilsyn, all slags fisk kan jo daue da. en felle med gjennomstrømmingshull kunne jo virke greit da.
Enig med deg der Sanne. Hvis jeg skulle brukt en slik felle så tror jeg nok jeg hadde sittet Stand by og følgt med hele tiden
Det eg mente, var hvis du hadde tenkt og sette fella opp om kvelden, for og gå og legge deg og ta den opp neste dag..
Postet 24.09.09 kl 07:22
Nemo 321[QUOTE=Sølvi Gullaksen]He he ,ja noen er smartere enn andre :) Men kommer nok til å prøve ut en hjemmelaget felle jeg og ,takk for tipset .
Det må du jo ikke gjøre hvis du skal fange corydoras!! Da drukner de, de får ikke mulighet til å komme til overflata og hente luft!!
"Fellen" som jeg bruker, en brusflaske der tuten er kappet av og dyttet på motsatt vei igjen, har jeg borret masse små hull i for vanngjennomstrømming. Når jeg bruker den er jeg til stede hele tiden og med en gang jeg ser at en fisk har gått i fellen heller jeg den ut og setter fellen opp på nytt.
Tror resultatet kunne blitt katastrofalt om man hadde lagt ut fellen og kvelden og latt den ligge hele natten, så det er ikke å anbefale, nei! Men som innfangingsmetode i stedet for håv er den i alle fall mye mindre stressende for fisken, særlig om man har fisk som er vanskelige å fange.
Noen blir litt stressa når de forstår at de ikke kommer ut igjen av fellen, men de fleste er bare superfornøyde med at de har funnet en liten "hule" med masse god mat inni, de sitter og mumser i seg til jeg haler de opp. -Har tau i flasken så jeg bare heiser den ut av karet.
Postet 24.09.09 kl 08:59
Kom nettopp hjem fra jobb og fikk en skikkelig overraskelse .Klovnefiskene (Nemoene) legger egg
De er så søte og bryr seg ikke i det hele tatt om jeg står å kikker på de .
Har tatt noen bilder av de ,må bare få lagt de inn og redigere de først.
Dessverre har jeg ikke noen mulighet til å gjøre noen med de men synes det er kjempegøy likevel. Kanskje en gang i fremtiden at jeg kan sette opp et oppsett ,man skal aldri si aldri
De er så søte og bryr seg ikke i det hele tatt om jeg står å kikker på de .
Har tatt noen bilder av de ,må bare få lagt de inn og redigere de først.
Dessverre har jeg ikke noen mulighet til å gjøre noen med de men synes det er kjempegøy likevel. Kanskje en gang i fremtiden at jeg kan sette opp et oppsett ,man skal aldri si aldri
Postet 24.09.09 kl 21:30
Nemo
Så gøy da. De var jo også så flotte der de holdt på inni anemonen.
Hvor legger de eggene?
Hvor legger de eggene?
Postet 24.09.09 kl 21:37
De legger egg på siden av en stein som er tett opptil korallen de holder til i .
Har ikke anemone da jeg er redd for at den kan gå i pumpen og forårsake kræsj i karet .Anemoner har en lei tendens til å vandre rundt om kring ,så da er man ikke trygg.
Men de har funnet ut at denne hammerkorallen gjør nytten heldigvis
Har ikke anemone da jeg er redd for at den kan gå i pumpen og forårsake kræsj i karet .Anemoner har en lei tendens til å vandre rundt om kring ,så da er man ikke trygg.
Men de har funnet ut at denne hammerkorallen gjør nytten heldigvis
Postet 24.09.09 kl 21:40
Postet 24.09.09 kl 22:57
Postet 24.09.09 kl 22:58
Postet 24.09.09 kl 23:03
Postet 24.09.09 kl 23:09
Endret: 24.09.09 kl 23:10
Postet 25.09.09 kl 00:02
Postet 25.09.09 kl 00:15
Postet 25.09.09 kl 01:34
Ja de er herlige skapninger ,ikke tvil om det
Det kommer nok ikke til å vokse opp noen yngel i karet dessverre. Men det skal bli artig å følge med likevel ,om de passer eggene osv.
Dette kom jo helt uventet på meg så har ingen mulighet til å gjøre noe denne gangen.Skal på en ukes ferie snart og så det nytter ikke å prøve engang .De må fores mange ganger om dagen med i lengre tid samt daglig vannbytte . Men nå som jeg ser at de er klar for dette så regner jeg med at de legger egg flere ganger.
Så kanskje jeg må sette meg skikkelig inn i oppdrett på disse
Det kommer nok ikke til å vokse opp noen yngel i karet dessverre. Men det skal bli artig å følge med likevel ,om de passer eggene osv.
Dette kom jo helt uventet på meg så har ingen mulighet til å gjøre noe denne gangen.Skal på en ukes ferie snart og så det nytter ikke å prøve engang .De må fores mange ganger om dagen med i lengre tid samt daglig vannbytte . Men nå som jeg ser at de er klar for dette så regner jeg med at de legger egg flere ganger.
Så kanskje jeg må sette meg skikkelig inn i oppdrett på disse
Postet 25.09.09 kl 09:01
Postet 26.09.09 kl 22:24
Postet 26.09.09 kl 23:18
Postet 26.09.09 kl 23:28
Endret: 26.09.09 kl 23:29
Postet 26.09.09 kl 23:59
Postet 27.09.09 kl 00:07
Postet 27.09.09 kl 02:57