Revestrekenes akvarieverden (side 45)

Sølvi, vi lufter en god del på akvarierommet så selve romtemperaturen er ikke så høy, men artemiaen klekker som bare det ved hjelp av skrivebordslampa
Jeg kan anbefale eggene fra Joe's Aquarium, klekkeprosenten er kjempehøy i forhold til andre merker vi har hatt tidligere.
Kanskje jeg kan prøve i vaskekjelleren da. Har forresten en uåpnet pose med egg fra han liggende. Begynte på en pose tidligere ,men husker ikke helt hvordan de var ,begynner å bli gammel og glemsk

Har du lyset stående på hele tiden ?
Sølvi Gullaksen
Har du lyset stående på hele tiden ?


Ja, lyset står på døgnet rundt ellers blir det vel for kaldt for artemiaen.
Du burde nesten få prosenter av ulike nettbutikker for god reklame for de Hehe Supert at du deler tips med oss andre, og hvor vi kan finne ting, det setter jeg pris på
MVH Pål
Hei, har fulgt med tråden din en stund og er mektig imponert. Håper jeg kan skyte inn ett spørsmål...

Hvor lenge kan en bruke artemia til foring etter at den er klekket? Har skjønt at det er den første tiden den er mest næringsrik, men har ikke funnet ut om det er 24 timer eller flere dager.

På forhånd takk!
Den må brukes innen 24 timer, det er da det er mest næring i dem, men man kan få tak i mat til artemian som gjør at du kan fore dem opp og dermed ha over lengre tid. Men da blir de store som i ferdigpakkene man får kjøpt med frosne artemia.
The Stig, artemiaen må selv fóres etter to døgn ellers dør den ut, vi har brukt en klekking i 1-2 døgn og det går bra. Det er visst minimalt med næring i voksen artemia har jeg lest så da føles det litt bortkastet å fóre dem opp... og da kan man jo samtidig lure på om det er noe vits i å kjøpe frossen artemia.

Pål, ja kanskje jeg skulle forlange noen prosenter av eventuelle salg ))
Neida, men jeg syns det er greit å skrive linkene i innleggene for da har jeg dem samlet et sted jeg selv finner dem igjen
Dagens dose bilder...
[External Image]
F1 Concolor'ene får heldigvis like imponerende ryggfinne som sine foreldre.
De er utrolig flotte og et skikkelig blikkfang i karet

[External Image]
De bittesmå Hastatus'ene (eller Hassstatusssser som jeg kaller dem) har flyttet inn i karet på kjøkkenbenken, de stimer rundt og ser ut til å trives der i selskap med Gossei
Utrolig flotte de Concolorene , er de sosial hos dere ?
Da jeg hadde denne typen ,så så jeg de aldri
Ja de er sosiale de, og leksgruppen vi hadde var likedan
Våre går sammen med spilurus'ene og sistnevnte art er mer tilbakeholdne enn concolor.
Eques fra alle kanter :)
[External Image]
Fra siden...

[External Image]
ovenfra...

[External Image]
og unnenfra... og dette er en av de trillrunde hunnene ))
Å så du frister nå Rita

Så forresten at Rejeshoppen har de inne nå og er ganske så lei meg for at jeg ikke klarer å få tak i de
Ja vi fikk en mail fra Michael med beskjed om det var mulighet for flere Eques nå, synd det koster såpass mye i drivstoff/ferge å reise til DK ellers hadde jeg kjørt på flekken
Ja jeg og men litt langt fra Bergen

Har et lite håp om å komme til Danmark i pinsen hvis alt går som det skal ,men de er vel vekk til den tid tenker jeg.

Litt dumt å reservere noen og siden vi ikke vet 100 % om vi kommer av sred.
Rita Revestrek
The Stig, artemiaen må selv fóres etter to døgn ellers dør den ut, vi har brukt en klekking i 1-2 døgn og det går bra. Det er visst minimalt med næring i voksen artemia har jeg lest så da føles det litt bortkastet å fóre dem opp... og da kan man jo samtidig lure på om det er noe vits i å kjøpe frossen artemia.


Takk for raskt svar. Har ikke så mye yngel, men tror jeg vil prøve uansett. Restene kan jo de voksne få
Sølvi Gullaksen
Å så du frister nå Rita :) Så forresten at Rejeshoppen har de inne nå og er ganske så lei meg for at jeg ikke klarer å få tak i de :(


De har Corydoras eques inne på Dyrego på Oslo City om det er denne fisken dere snakker om.

Rita, mulig jeg skal forbi dere i morgen og er interessert i compta. Ringer Atle i morgen om det blir aktuelt for meg.
Det er bare å slå på tråden Haave, vi er hjemme i hele morgen og compta har vi.

Vet du hva de tar for eques i Oslo? Vi kan få dem en god del rimeligere i DK enn de 300,- som har vært vanlig pris her hjemme, men hvis man ikke har andre ærend i Danmark går jo vinningen opp i spinningen med reiseutgiftene
Sjekket ikke ut prisen på de, men som du sier lå de sikkert på rundt 300,-
Evt så hadde akvariekjelleren, eller hvem forretning det var, noe tilbud om forhåndsbestilling av VF corydoras eques for 44,- stk. Tror man måtte ha bestilt før 5.mai.
Jeg så den tilbudslisten med VF fisk men når C. aeneus er nesten dobbelt så dyr som eques blir jeg litt i tvil, er ikke så sikker på at det er den ekte eques som kommer
[External Image]
I går fikk zebraene en skikkelig opprenskning i karet sitt som var fullt av stygge penselalger. Jeg benyttet sjansen til å knipse noen bilder av de vakre mallene

[External Image]
Eksemplaret i Atles hånd er den største i gruppen på seks, den er ca 7-8 cm lang (PS. jeg er elendig på øyemål). Smellfeit hann eller rognstinn hunn?

[External Image]
De fem andre er ca 5-6 cm lange. Tre individer har spissere snuteparti enn de tre andre som virker bredere og buttere i hodet. Er vi heldige så er det tre av hvert kjønn, eller kanskje de er altfor unge til å se det enda

[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap