Sissis våte drømmer (side 45)

Reka i midten der ser akkurat ut som mine når jeg fôrer med shrimp wafers, alle går og triller på små grønne hjul Unntatt amanoene da, som gjerne samler seg en stabel som de løper avgårde med...litt sånn pizzabud-aktig :b
Uv-filter?
Etter å ha lest innlegg 136 i hr 530s tråd, så føler jeg et sterkt behov for å innvestere i Uv-filter. Med den merkelige sykdommen i Godteskåla friskt i minne, så kan jo dette være en god innvestering. Koster jo litt, men det er det definitivt verdt, og det sparer meg for frustrasjon og sorg over syke/døde fisk...

Etter en hyggelig telefon fra Dokka før i dag, så sitter jeg nå som på nåler og venter på telefon fra Atle; han har med herligheter til meg i bilen
Julaften kom tidlig i år...
-og jeg har kjøpt skikkelige gaver til meg selv

I en tilvenningsboks i Rio`n befinner det seg nå 6 stk av drømmefisk nr 1; Corydoras 121! Og jeg er så lykkelig. De vimser rundt og vil ut av boksen, men de må være tolmodige, for Dokka-vann er veldig surt. Bare nattbelysningen er på, og jeg gleder meg enormt til å se dem bartende rundt i karet i morra.

Det er en boks til i Rio`n, og i denne er en ung L144 med begynnende "tanabart", så satser på at det er en ung herremann. (Rita tror det, så da stoler jeg på henne). Og så fulgte det med en bitteliten en som hadde lurt seg med i håven. Håper den overlever, for den er nesten like liten som Mini-sutte var...

Har en boks i Godteskåla også jeg, med to stooore,viltfangede grønninger! De er flotte de, så de jeg har fra før vil jo se knøttsmå ut nå. Småttisene har begynt å småflørte forresten, og det er så gøy å se, siden jeg har brukt maaange timer på å bekymre meg for disse...

Siste boks står i Trollskogen, og den inneholder ikke mindre enn 6 Corydoras Tukano! Helt umulig å motstå da jeg fikk spørsmål om jeg ville ha disse. Også så små de er! Vet jo det er ungfisk, men lell, de er jo mindre enn habrosusene mine
Håper det går bra med alle sammen etter turen, og at du er fornøyd. Tukanoene er små, også som store (voksne) ))
Alle virker ihvertfall friske og spreke, og vil så veldig gjerne ut av boksene. Men man må være tilmodig, når man skal opp fra 5,5 til 6,5 i ph...

Jeg både er, og kommer til å være veldig fornøyd Rita, for dere sender da bare fra dere førsteklasses fisk ;D

Jeg er jo veldig glad i småfisk, så liker godt at Tukanoene ikke blir så store! Men jeg tør ikke engang å tenke på kilosprisen...
De tukanoene gleder jeg meg til å se fler bilder av.
Har de samme atferd som de andre dvergene som farer høyt og lavt eller holder de seg på bunnen som de store coryene?
sissimor
Alle virker ihvertfall friske og spreke, og vil så veldig gjerne ut av boksene. Men man må være tilmodig, når man skal opp fra 5,5 til 6,5 i ph...


Kan du si noe mer om tilvenningsbokser? I forbindelse med omrokering i noen kar med sterkt forskjellig pH høres dette interessant ut. Er det enklere enn plastbakke, lufteslange med slangeklemme og dråpevis tilvenning?

Normalt ville jeg kunne bruke mye vann fra det ene til det andre akvariet ved flytting, men med mistanke om sykdom vil jeg helst unngå det.

Fine coryer forresten. Når 530 literen blir selskapskar igjen, må nok de fire C. sterbai få selskap av flere. Kanskje en gruppe til?
Ohr: Enn så lenge er tukanoene stort sett på bunnen, men to av dem tok seg en rast på et lotusblad i stad. De er jo mindre enn dvergrekene oppi der, så de har ikke noe problem med å gjemme seg ihvertfall

530: er bare plastbakker jeg bruker, stående inni akvariet, og så tilsetter jeg litt og litt vann ca hvert kvarter. I går brukte jeg 3, 5 timer. Skulle gjerne brukt lenger tid, men var så veldig trøtt... Om jeg ikke vil ha med det gamle vannet, så løfter jeg fiskene ut med håv når tilvenningen er fullført.

Alle de nyankomne har vist seg fram for meg i dag, og de to grønningene er virkelig enorme! Disse må virkelig være max størrelse, og bare så flotte. Bilder skal komme...
Tukano lever på bunnen som de fleste andre cory men størrelsesmessig er de voksne våre ikke stort større enn pygmaeus jeg har sett i dyrebutikker. Tukanoene har forresten en snedig måte å bevege seg på, de svømmer ikke langs bunnen... det ser mer ut som om de hopper i bittesmå jump bortover på bukfinnene ))

Gleder meg til bilder Sissimor Tror ikke du også at den gule har begynnende pubertetsbart?
Jo Rita, jeg tror det er en hanne jeg også. Helt klart en liten "tanabart" der

C121 har forresten farget flott ut nå, gjemmer seg ikke i det heletatt, men vimser rundt sammen med de svarte. Det er et helt fantastisk syn!

Tukanoene virrer rundt i hele karet nå, men tror nok bare de er på en skikkelig oppdagelsesferd. Rasboraene oppi der styrer noe vannvittig, men det ser ikke ut til at det bekymrer coryene noe heldigvis.
Herrer med bart...
Da har jeg vært hos Ohr og hentet to svarte herrer med bart. Så godt jeg kan se hadde jeg bare to herrer fra før, til sju damer, så nå skal kjønnsfordelingen være litt bedre.

Veldig gøy å titte inn i karene hans, der det myldret av coryer og ciklide-yngel
Tid for bilder...
Først noen corybilder:
Sp black og 121 blir kjent...
[External Image]
Og et par bilder med Tukano...
[External Image]
[External Image]
Rasbora
Fikk tatt noen brukbare bilder av rasboraene i Trollskogen også. Først de ukjente rosa, og så erythromicron...
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
Jeg er grønn av misunnelse her jeg sitter, det er virkelig et par helt fantastiske Corydorasarter du har fått tak i her. Heldig er du! Gratulerer så mye, håper at jeg en dag får kloa i C121 jeg også...

Dette var forresten det siste jeg leste og skrev i din tråd. (Tuller!)
Hi, hi Anders. Har da virkelig flotte cory-arter selv du, så misunnelsen går begge veier. Og du fikk jo tak i grønne før meg, så nå er vi skuls ;D
Rubintetra
La ut egent tråd om identifikasjon av da rosa små fiskene mine, siden jeg ikke har klart å finne det ut selv. Og så viste det seg at det er tetraer, og ikke rasbora i det hele tatt! Rubintetra heter de, og på Google fant jeg bilder der de var identiske som mine. Hm... Kanskje jeg bør prøve å skaffe flere?

Veldig merkelig å få rubintetra når en har bestilt boraras syns jeg, men de på Imazo kan vel gjøre feil de også...
Fant en død lakris i Godteskåla i dag. Studerte den nøye, og fant ingenting galt (sånn bortsett fra at den var død altså), så tar det på naturlig avgang-kvoten...

C121 har det så gøy at det er en fryd å se på dem! Først hiver hele gjengen seg ut i strømmen fra utblåset nede bak, og så kaster de seg fram til frontglasset for å svømme motstrøms oppover, og så hiver de seg ut i strømmen nedenfra igjen. Virkelig arti å se
Plussmedlem
sissimor
Hi, hi [B]Anders[/B]. Har da virkelig flotte cory-arter selv du, så misunnelsen går begge veier. Og du fikk jo tak i grønne før meg, så nå er vi skuls ;D


Du har vel litt rett da, men... En dag skal jeg uansett ha C121. Den har stått på toppen av ønskelisten en stund, og det vil den gjøre. Men med plassproblemer er ikke ting lett, nei.

Men, bilder bilder! Særlig av C121
Her kommer det bilder Anders, men de er aldri i ro, så vanskelig å få klare bilder...
De har det så gøy når de surfer ;D
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Og så må jeg jo ha med noen bilder av de svarte elsklingene mine! Helt umulig å skille de to jeg fikk i går fra de andre rent utseendemessig, men jeg misstenker at det er de to som er redde for meg
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap