Tropheus Bilder (side 46)

Kan ikke hjelpe med tanke på hva du skal velge, men fruen din slutter ikke å imponere

Hvor har du så tenkt å ha disse.
Om jeg ikke husker feil sa min samboer at roger hadde noen ungfisk av ilangi gående! samt at kristian har en gruppe med canary cheeks.
om kanskje ikke så mye farge i canary cheeks, men ilangiene er jo kanon fine.

ingen av dere der oppe i nord som har lyst på en gruppe med voksen fisk (kiriza) Vi har en stor gruppe her i bergen tilsalgs!
Jeg klarer jo ikhe holde kjeft når sånne spørsmål blir stilt

Disse har mest farger:

Tropheus moorii Bemba
Tropheus moorii Ikola
Tropheus moorii Ilangi Yellow-Nkamba Bay
Tropheus moorii Kaiser
Tropheus moorii Kasanga
Tropheus moorii Kirschfleck
Tropheus moorii Moliro
Tropheus moorii Mpulungu
Tropheus moorii Red Rainbow

Det hele kommer ann på avlsgruppene til syvende og sist, men med bemba, ikola, red rainbow og mpulungu (kasakalawe) vil jeg si at sjangsen er størst for og få tak i noen fargerike fisker.. Bemba og ikola er vel mer eller mindre utelukket sidene dere har den ene fra før, og en ikolaen er meget lik kirizaene deres.. Så da ville jeg sett litt på red rainbow og mpulungu..

Det aller sikreste valget er gjennom mine øyne mpulungu-kasakalawe. Veldig mye farge og en meget pen kontrast. Min neste gruppe kan godt bli akkurat denne..
[External Image]
Bildet mener jeg det er Fredrik Hagblom som har tatt.. Fant det på en "østblokk" side..

Min kjære likte kasakalawe godt, men ikke like godt som Ilangi som er hennes favoritt- Baksiden med ilangi er at det er myye rart fargemessig.. Den fisken hadde jeg aldri kjøpt usett!

Ps. Jeg vet at roger får inn 36 vilde ilangi snart, men disse er selvsagt dyre..

Mvh,
Kristian

Evolution
ingen av dere der oppe i nord som har lyst på en gruppe med voksen fisk (kiriza) Vi har en stor gruppe her i bergen tilsalgs!

Tenkte så dere kunne spe på gruppen deres med litt stor fisk hehe
En av mine gamle redcheek hanner..
[External Image]
red rainbow er jo kjempe fine!! De kunne jeg absolutt tenkt meg selv
Ellers så har vi en gruppe med lunangwa tilsalgs Vf og garantert eneste gruppen i norge!
Varmt
er varmt ute. og varmt i huset. og varmt i karet.mye lys som står på og da. har skrudd ned varmekolben men er fortsatt rimelig varmt i karet ligger vel på 28 grader no da. hva gjør dere ?
saffen
er varmt ute. og varmt i huset. og varmt i karet.mye lys som står på og da. har skrudd ned varmekolben men er fortsatt rimelig varmt i karet ligger vel på 28 grader no da. hva gjør dere ?

Jeg har ikke det problemet siden alle karene mine er nede i kjellestua.
Men du kan prøve følgende:
1. Ta vekk deler av dekk glass. Må da ikke ha vann helt opp til kanten for da kan fisken hoppe ut.
2. Ikke ha på alle lys, eventuell heng det opp hvis mulig.
3. Ikke åpne vindu for da slipper du varm luft inn.
4. Bytt mindre vann og oftere. Bruk kaldvann rett fra springen eller temperert lagret vann.
Er det flere tiltak man tror ... isbiter kanskje
skal også siea at jeg har skrudd ned kolbene til rundt 22-23 grader.
Jeg slår av varmekolbene når bjørka springer Jeg sleit virkelig i fjor med saltvannakvariet, der var det 200w t5 lys tilsammen.. Belysningen kunne jeg ikke slå av pga korallene så jeg måtte fram med en bordvifte som gikk på maks over vannet.. Det gikk med nød og neppe..

Så mitt forslag er en vifte over vannet, og masse sirkulasjon over vannflaten. Det skumleste med høye vanntempraturer er at oksygennivået faller veldig fort når du runder 30 grader..

Det er det mest effektive foruten kjølere som koster mange tusenlapper.. Er du litt teknisk kan du kjøpe 2-4 store datavifter og lage en egen lysboks med viftekjøling.
saffen
skal også siea at jeg har skrudd ned kolbene til rundt 22-23 grader.

Jeg tror ikke det er så lurt å skru tempen ned, fordi temperatur synker om natta.

Slå den av om dagen og på om natta. Ellers så kopler du den til en tidsinnstilt klokka som du får kjøp på Class Olsson.
Vi har slått av varmekolbene for flere uker siden vi også. Ellers er det plutselig oppe i 28-29 grader en dag. Vi har heldekkene armaturer eller dekkglass så det hjelper jo på å holde på varmen når kolbene er av.

Kristian: Da har vi fått en lufubu med egg
Kan prøve å få tatt et bilde. Det er en liten hake, men noe er det!
Vibsi
Vi har slått av varmekolbene for flere uker siden vi også. Ellers er det plutselig oppe i 28-29 grader en dag. Vi har heldekkene armaturer eller dekkglass så det hjelper jo på å holde på varmen når kolbene er av. Kristian: Da har vi fått en lufubu med egg :D Kan prøve å få tatt et bilde. Det er en liten hake, men noe er det!

Har venta på den!
Kom med bilde da!

Tempraturen synker også i sjøen
Hva mener dere om og sende fisk med fly.Pleier ikke det og gå fint?
Lene84
Hva mener dere om og sende fisk med fly.Pleier ikke det og gå fint?

Badat har sent med fly vet jeg, han kan sikkert komme med noen gode råd..
Nå kommer vel alle de fleste VF med fly til Norge, så det å sende fisk med fly er vel ganske uproblematisk.

Reiser du selv med SAS, bestiller du i forkant plass til de antall kasser du skal ha med deg. 100 kr pr omlastning i Norge og 200 pr omlastning i utlandet, såfremt du ikke har overvekta da. Du får ikke med deg fisk hvis du reiser med Norwegian.

Skal du ikke reise selv, må du sende som flyfrakt. Ta kontakt med nærmeste flyplass der du bor så få du prisene . Flyfrakt er dyrt, spesielt med levende dyr.

Fisk du skal sende med flybør sultes noe før de skal pakkes. Når jeg skal sende fisk bruker jeg isoporkasser. Bruker store poser, med ikke så mye vann og mye luft. Singelpakking av fisk er det beste. De fleste fraktselskaper ønsker at du leverer inn kassen minst to timer før flyavgang.
Kristian Hennig
[QUOTE=Vibsi]Vi har slått av varmekolbene for flere uker siden vi også. Ellers er det plutselig oppe i 28-29 grader en dag. Vi har heldekkene armaturer eller dekkglass så det hjelper jo på å holde på varmen når kolbene er av. Kristian: Da har vi fått en lufubu med egg :D Kan prøve å få tatt et bilde. Det er en liten hake, men noe er det!

Har venta på den!
Kom med bilde da!

Tempraturen synker også i sjøen
De har vokst ganske mye siden vi fikk de. Men er jo ikke rart så ofte som vi fôrer
Her kommer noen bilder av den gravide lufubuen.
Litt dårlige bilder men ikke så lett å ta bilde av 1 fisk når det svømmer 31 andre rundt som også vil være med på bildet hehehe
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Vesterengen
Reklame for plussmedlemskap