Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 46)

Trond13
[QUOTE=Heidi Ingdal]De to første er jo ikke til å tro men det er en oransje sulle med rosa skall. Skikkelig rosa også. Den er så fin og unik at jeg håper den beholder fargen sin når den blir større også. Håper jeg får tatt bedre bilder av den når den er blitt litt større. Her er den ikke 1 cm stor enda, men måtte bare vise den frem likevel. Gjett navnet? ...suprise det er Rose..he he, en sånn liten unik snegle må jo ha navn...


Oh, nice! Håper den beholder fargen ja, den var jo helt konge, eh, dronning!

Hvordan holder du sullene dine Heidi? Kjører du med 8 i ph på de karene eller?
Jeg har PH på 7,5 og GH på mellom 10 -15 så og si i alle kar. Prøver å holde temperaturen på 28 grader. Elles så har de mest mulig tumleplass på bunnen uten noe særlig hindringer. Har kun en rot og en stein. Har masse planter. De gule, vanlige og poso yngler veldig mye. De oransje er veldig trege. Men mulig jeg ikke har hatt så mange damer av de. Håper det tar seg opp.
1. Her er en nyfødt liten sulle......de voksne blir som kjemper .....
2. og 3. her er to av mine vanlige som er sorte med enten hvite eller gule prikker. Jeg syns de er veldig flotte.
Her er tre gule suller. Jeg setter de opp slik på høykant innimellom for å sjekke at det er liv i de og for å live de opp litt. De blir mye mer aktive etterpå. Dette gjør jeg med nye suller også for å sjekke at de ikke har igler på seg. Det er morsomt å se på de når de står sånn for de blir også veldig sinte. Når de er lagt ned så er det enkelte som kaster skallet frem og tilbake for å vise at dette liker jeg ikke.
1. Denne store Marisaen ser veldig skummel ut der den kommer brautende frem...
2.Her er en av mine Sebra snegler ute og spaserer på sanden.
3. Her er det en hanne som tar feil av kjønnet. Hannen stritter imot så godt han kan stakkar.....
Epler i diverse farger og positurer. Det er veldig morsomt å ta bilde av eplene når de er så aktive.
3 store snegler.....virker som kjemper mot de mindre sneglene.....
1. en nydelig gul sulle...
2. dette er den største dvergsullen min. den er ca. 2 cm stor.
3. en elegant lilla..
En liten piruett, stakkars Bumsa Daisy ble lurvete i tøyet da h*n gikk i kar med Poecilia salvatoris, de knakk sneglekoden og spiste en Neritina før jeg oppdaget hva de drev med. Niblet istykker "lokket", og så var det fritt fram! De to overlevende går i et levendeføderfritt kar, men stresset tok litt på :o)

[External Image]
Her kommer noen bilder av mine rosa og blå hjerteskjell.
Så flotte skjell Heidi

Legger ved et par bilder av ei snegle jeg møtte på tur i går, og et av eplesnegler på brokkoli; Nam, nam ...
Fine skjell ja Heidi.

Sissimor: det ser ut som en Krattsnegl (Ariante arbustorum)?
Trond13
Fine skjell ja Heidi. Sissimor: det ser ut som en Krattsnegl (Ariante arbustorum)?

Ja de er kjempefine og veldig store. De ligger på 5-7 cm lange alle sammen så man må ha god plass til dem. Det er allerede 3 døde så jeg har ikke så store forhåpninger egentlig. Men man kan ta vare på skallet for det er jo veldig dekorativt.
Jeg hadde bestilt noen av hver, men siden de vel ikke fikk inn hvite (eller noe var galt?) og veldig få blå, så var det bare rosa igjen til meg. De hadde jeg bare bestilt en av, for jeg var ikke så sugen på å ha en masse rosa skjell i karet egentlig :P Så da bir det ett skjell her. De tre kuleskjellene mine har foresten også tatt kvelden, uten at jeg skjønner hvorfor de gjorde det. Hva med dine gule Heidi, lever de?
Trond13
Jeg hadde bestilt noen av hver, men siden de vel ikke fikk inn hvite (eller noe var galt?) og veldig få blå, så var det bare rosa igjen til meg. De hadde jeg bare bestilt en av, for jeg var ikke så sugen på å ha en masse rosa skjell i karet egentlig :P Så da bir det ett skjell her. De tre kuleskjellene mine har foresten også tatt kvelden, uten at jeg skjønner hvorfor de gjorde det. Hva med dine gule Heidi, lever de?

Jeg skal ikke kjøpe flere skjell i alle fall, tror ikke de liker seg i akvarium. De gule har jeg bare 3 igjen av tror jeg. Men jeg har nå fått prøve de og da er det greit. Hadde vært kult om de hadde levd litt lenger ja.
1. det eneste som lever i dette karet.
2. Dette er en av mine Pagodula snegler. Den så så komisk ut der den lå....
3. En liten dvergsulle. De er ganske hardføre de også...håper de får unger etterhvert.
Her er tre som er glade i å klatre opp på plantene og hoppe utfor....de er så kule å se på når de er så aktive.
Jeg kjøpte 13 gule skjell da de akkurat var kommet i salg, og alle som en døde iløpet av kort tid selvom jeg òg kjøpte og brukte det dyre spesialfôret de skulle ha om en var usikker på om det var nok mikroorganismer i vannet.
Kjøper ikke disse flere ganger nei. :/
Marisa eplen er ute på klatretur. De er så flotte å se på når de er store og klatrer rundt overalt.
her er også en aktiv gul eple.....
en nydelig blå eple.....med veldig god matlyst...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap