Tropheus tråd (side 46)

Da må du komme å ta bilder...... men det kommer vel noen snart.........
Roger Kaasa
De som Pål hadde var ingen kvalitetsfisk.

Kan nok være enig med deg i det til en viss grad her. Jeg kjøpte Bright Red gruppa av han. De har vokst, farget ut og kommet seg veldig etter at de kom i mitt eie.
var så uheldig og komenterte ett bilde i annonsen hannes men nå er det skifta til pemba bilde men han hadde bilde av kiriza, for bilde hadde æ tatt
fikk en satan til kjeft, tror ikke folk skal kjøpe fisk av en slik useriøs type, skulle vært lov og advart alle med fult navn men det tror jeg ikke blir like bra motatt av vår gode venn nils.

det er jo som regel en grunn til at fiskene ligger lenge for salg

Jeg er overrasket over hvor mange av dere som sjonglerer med troffene deres. Det virker som at dere alltid er på higen etter nye arter. Hvorfor det? Er det fordi dere ikke er fornøyd med det dere har eller er det slik at dere går lei etter en stund og har lyst på noe nytt? Er bare litt nyskjerrig jeg
vi har som regel 5 til 6 grupper i huset samtidig. etter noen år så har vi lyst til og prøve noen andre, så vi skifter ut en til 2 grupper i året,, da har vi hatt disse i 1 til 3 år og har lyst på og prøve noe nytt. er det noen som ikke var som vi tenkte så selger vi de igjen. nå har vi 175 tropheus i huset det er ikke med regnet yngler. kun fisk som er begynt farget ut er med i tallet.
samt vi har 22 simochromiser, 12 petrochromis macrognatus rainbow, 19 petrochromis longola, 3 yellow moshi. så vi har faktisk gruppene en stund før vi selger de.
vil no ikke kalle det sjonglering,, men heller og "fornye" seg. det er vel noe absolut alle gjør med uannsett hva det måtte være. kjøper man en bil så har man ikke den for resten av livet liksom hehe og man maler gjerne og pusser opp i huset i ny og ne da. og er man litt hardt bitt av troffe basillen så har man nok noen grupper som har vært innom hus. men man behøver ikke mislike dem av den grunn da helt sånn egentlig da. OG man "rekruterer gjerne andre til troffe syken og da når man selger fisk.. gjerlder jo noen mer enn andre her inne da uten og nevne navn sant erik??? mohaaaaa. mye vil ha mer.... er det noe som heter.. hehe

stigger
Jeg har en god flokk Chaitika, 25 stk i hovedkaret, blanding av voksne og ungdommer. 20 stk ungfisk og yngel i et annet kar, disse skal vekk til høsten.

Du har ikke vudert og legge ut bilder av dem vel ? *glize* vi har ikke bestemt oss for noe da men kunne godt tenkt meg og sett bilder av dem da.

Ligger da noen bilder av moshiene i innlegg 892 da.... eller er det ikke disse dere mener?
Siden jeg er skikkelig nysgjerrig, og drar det litt lengre enn 2nelise, så lurer jeg på to spørsmål:

1. Hva het den første gruppen troffer dere kjøpte?
2. Og har dere denne gruppen enda?

Vi alle, stort sett, kjøper det vi liker og ønsker oss så det er derfor jeg spør. Rett og slett for og finne ut om den første troffegruppen gikk rett hjem og ble i hjertet og karet deres for alltid lissom.
første troffe gruppen.. kiriza.. nei har den ikke i dag. Men vet hvor de er.

Kiriza solgt-luangwa solgt-moliro har vi. og blir ikke solgt- musanga har vi. så egentlig har vi ikke hatt så mye troffer da. ikke vært spesiellt med gjennomtrkk nei.
den første har vi ikke, men den andre har vi og den fisken som skal erstatte dissse den skal være jævlig fine.

kiriza var vår første også, så kom livua.
så gjorde vi noe sinnsykt dumt solgte de knallfine lufubuene våre det var dumt det.
Det var dumt ja og hiver meg på den!

Min første var kiriza.. Den jeg savner mest er Bulu pt. gruppen, og noen svære kasakalawer Roger kom med.. Og så har vi jo også livuaene.. og ikke minst de store ikolaene! Nei, alt for mye fin fisk, og alt for lite plass. Det er vel svaret mitt Linda..

Hva med Golden kazumba da Lene? Det er det vel ingen som har her i landet, og er det god kvalitet er det fine fisk! Ikke helt min favoritt, men de har definitivt sin sjarm!

Det var noen imponerende moshier Magnar..
Er ikke helt det vi er på jakt etter egentlig. De er veldig fine, men har også sett noen som er lagt ifra fin...Forskjellen kan være ekstrem etter det som jeg har sett.

Vi har røde og gule troffer og vil prøve noen med litt andre farger Tropheus moorii blue rainbow, er de jeg har sett litt på. Men er veldig usikker på hvordan de egentlig er i virkeligheten. Stoler ikke blidt på bildene som jeg har sett. Lett og fikse litt på de.
Hva med en flott gruppe tropheus red rainbow kambwimba? Sinnsykt fine spør du meg
Red rainbow

Eller en gruppe Kasakalawe

Eller den som står høyt høyt på min ønskeliste for tiden Kala island
Steike fine fisk altså Ikke lett og bestemme seg.
Så bilder av de i sted. Flotte fisk
Jeg har siklet etter tropheus lenge og kjøpte min første troffe gruppe for 1 år siden. Det var en gjeng black pemba ungfisk. De var veldig fine, men ikke helt de jeg egentlig ville ha. De var de eneste jeg fikk tak i her i Vestfold. De ble etterhvert solgt til Badat i Oslo.

Legger ved et par bilder av de
Vibsi
Hva med en flott gruppe tropheus red rainbow kambwimba? Sinnsykt fine spør du meg:) [URLBLOCK1] Eller en gruppe [URLBLOCK2] Eller den som står høyt høyt på min ønskeliste for tiden [URLBLOCK3]

likte kala island. og lime spoten da. de var fine.. men har sett en blå type av murago og. moba II noen som har sett den live?
Så spennende! Men hvor i alle dager kjøper dere sjeldne troffer? Sverige eller? Enn dere som bor på vestlandet, tar dere fly til Sverige eller hvordan gjør dere det?
hmm nei ikke vet jeg helt hvor man kan få tak i slike.. å fly med fisk er ikke spesiellet lett. er ikke alle som tar fisk med på fly da. og sende det med fly koster peng. så er vel bare en mulighet igjen da ,bilen. blir nok for noen da riktig nok uendelig mange timer i bil for og hente fisk. heldigvis har no vi sluppet den lange turen da. hit til da iallefall.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap