Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 47)

1. et rosa hjerteskjell som graver seg ned.
2. diverse sandsnegler
3. sebra snegle
På tide med litt bilder igjen...
1. Dette er tøffe guten sin det....
2. Mamma slutt og mas da....
3. Her er det agurk kø....
1 og 2 ....sullekos
3. Middagshvil...men må jeg ligge alene?
Ååååh...så søte de er Virkelig flotte farger på disse!
Noen få bilder av Pianosnegle
Dette ser ut til å være en slektning av blånese sneglene jeg hadde engang. De fikk massevis av unger men ingen levde opp. Yngler disse mye eller er de mere moderate.?
Må få slengt meg på denne tråden,om ikke annet for noen av de nydelige bildene her inne.Ja,noen,er noen snegler som jeg ikke klarer og se skjønnheten i,kanskje mest forde jeg er oppvokst på landet og snegler og lærte meg at snegler er noen slimete skapninger som jeg helst skulle unngått...
Men,men,har klart og falle for noen typer som jeg vil ha selv,så får jeg se om jeg får "øynene opp" for resten av de forskjellige etterhvert.

Og mens jeg enda husker det,er det mulig og kjøpe leveriktesnegler her i Norge,enten fra butikk eller privatperson,noen som vet det?
Har ikke fått lest meg gjennom denne tråden her enda,men da jeg søkte på forumet så fant jeg ikke så mye info om de...
Heidi Ingdal
Dette ser ut til å være en slektning av blånese sneglene jeg hadde engang. De fikk massevis av unger men ingen levde opp. Yngler disse mye eller er de mere moderate.?


10-14 dager mellom hver gang de føder, da tror jeg det skal være optimale forhold. Hos meg så plutselig dukket det opp fler og fler over en lang periode. Spiser alger og planterester. Av det jeg har oppservert så ser det ut som den graver seg ned ved planteroten for å føde. Gjerne der det er litt døde blader eller lignende. Etter noen dager så dukker det opp en liten snegle.
Her om dagen så skiftet jeg vann og da fylte jeg opp slik at det rakk til støtte glasset i wromak karet. Så at det var veldig mye alger på undersiden av glasset. Tenkte jeg skulle ta det bort. Ble distrahert og glemte nesten oppgaven. 3-4 snegler var godt i gang med å rense så da lot jeg det bli.

Legger ved et dårlig bildet hvor man ser litt mer av sneglen og munnen som den spiser med.
vokser ungene opp eller dør de etterhvert som de gjorde med mine blåneser.?
De vosker opp. Problemet mitt er at når de blir over 3 cm så har mallene funnet ut at skallet er sårbart på tuppen så da ganger de til det blir hull og da blir det en dyr lunsj. Har planer om å starte opp 17 literen for å sette noen Piano snegler til avl der.
Vet at det er minst 1 person her inne som skrev at han/hun hadde ett Akvarium med Kuhili ål og snegler sammen,noen som vet om de går bra sammen?
Tenker da på at de begge holder til på bunnen.Eller er det sånn at Kuhlii er territorielle eller kan spise sneglene?Leser på siden dens at den er "hovedsaklig kjøtteter",så visste ikke om den tok snegler...
Kuhliier har pittesmå munner med barter rundt, og jeg kan garantere at de ihvertfall ikke spiser sandsnegler. Ser ikke ut til at de spiser rekeyngel heller, og de krangler aldri med noen. De er så koselige atte ;D
Her er et dårlig bilde av mine thiara wilfi og min store damsnegle (hun heter inga) på dette bildet har hun careface da. (hey, hva glor du på liksom)
Hei Maja har du store damsnegler? har du for mange av de så vil jeg gjerne kjøpe noen av de.....håpe håpe
rettelse. sneglene heter thiara winteri har den ene som er stor. er usikker på om småtassene blir like store. har en som begynner å bli størrelse på. men om det viser seg at småtassene blir store så kan du få noen
De har kommet bort alle mine små damsnegler også. Skjønner ingenting.
Jeg har ikke fått tatt noe bilde av sneglene som jeg er fornøyd med, men må bare følge denne tråden. Kjøpte blå eplesnegler, suller og sandsnegler av Heidi for noen uker siden. De trives godt. Tror også at jeg må ha fått med noen posthorn-egg (eller nyklekka). Se egen tråd for identifisering av det jeg tror er posthornbaby.
Tarald det er posthornbaby ja. Posthornene kan legge egg på andre snegler og da drar de med seg andre sorter på den måten. Det kan dukke opp forskjellige farger etterhvert.
Det to første bildene er av en hvit/rosa posthorn.
3. bildet er det litt vanskelig å se men den er utrolig fin i virkeligheten. Kroppen er vinrød med litt orange i. Skallet er blågrønt og det ser metallik aktig ut. Har hatt denne lenge så håper den formerer seg.
har også funnet en lys blå med gul kropp. Den håper jeg vokser opp....
Mine små posthorn har leopardmønster (noe som ikke syns på bildet siden jeg tok den ut av vannet). Leste et sted i denne tråden at de gjerne blir blå. Håper det [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap