Tropheus tråd (side 47)

bil er tingen vi kjøper av litt forskjellige folk. i sverige og danmark
du finner ikke så mye i norge så du må kjøre noen mil for og skaffe godsakene 2nelise. fine store VF troffer koster fra 250kr stk. Er vel vi som har stått for den største importen til vestlande de siste årene. heldigvis er det ikke vi som skal kjøre neste gang hehe, gjett hvem
Ja jeg må si dere er sporty Når det gjelder mine troffer, vurderte ei stund å selge Bright Red, men jeg har ombestemt meg totalt. Da de kom i 2 meteren sammen med dubbene så har de virkelig farget ut og svømmer ivrig. Nydelige troffer.

Nkondene er også kjempefine, ser av og til tegninger av gul kropp og rødt hode - ellers er de gul og stripet. Jeg gleder meg veldig til de vokser opp.

Og dubbene er også etter min smak veldig fine. Jeg har 3 arter troffer pr. i dag og er veldig fornøyd med det. *enn så lenge* hehe
Evolution
heldigvis er det ikke vi som skal kjøre neste gang hehe, gjett hvem;-)

Rekner med det er Saffen og Lene? :p
Vidar Alfei
[QUOTE=Evolution]heldigvis er det ikke vi som skal kjøre neste gang hehe, gjett hvem;-)

Rekner med det er Saffen og Lene? :p

eeehhh nesj hvor i all verden har du noe slikt fra da?? hallo.. er nok du som er i fare sonen ja vidar.
lurer på og begynne med gyppier vi no da...
hehe... :p

Her skal jeg begynne med Platy oppdrett for å kunne gjøre hobbyen "lønnsom" :p
En av mine nydelige Tropheus Duboisi Halembe...
saffen
lurer på og begynne med gyppier vi no da...

hadde dere fylt opp ett av store karene deres med det hadde jeg aldri besøkt dere noen gang igjen, mohahhhhha
Vi hadde ihvertfall kastet han ut av troffetråden mooohaaaaaa

Men var det ikke et fint bilde av en av dubbene jeg kjøpte av Roger da?
Når det gjelder Nkondene som har fått sitt eget kar, det er jaggu vanskelig å se forskjell på disse tassene når de er små. Jeg har klart å fått et par Bright Red med oppi der. Nkondene skifter jo farge fra stripete til gul etter humør etc. men de har prikkete striper i ansiktet, Bright Red har gjevne striper i ansiktet uten ugjevheter/prikker. De skal i to meteren ved neste vannbytte. Vil ikke blande de. Dubbene er sammen med de, men der er jo en meget klar forskjell, da de er mørkeblå med prikker, hehe.

Gleder meg sjukt til Nkondene blir større, men jeg ble litt bekymret i morres da jeg så at en av de hadde sytråd tynn avføring??????????????
Kapampa er en pen variant, ser hvertfall ut sånn på bilder.. Synd det kun er dominante hanner som viser den markante hvite limespoten! Red rainbow er jo også en sikker vinner hvis kvaliteten er god. Vet om en viss Magnar som sitter på en meget pen gruppe ute i lier

Jeg driver fortsatt og venter på at boopsene mine skal farge ut ordentlig. Det er et par hanner som nærmer seg, men de er ennå langt fra hvordan jeg håper de blir. Det er hvertfall nkondwe varianten da "neonstreaken" er hvit-metallic-blå.. Var litt bekymret for at det kunne være en av de mindre fargesterke variantene en periode, men den bekymringen har jeg ikke lengere.. Heldigvis- det er ikke så kult å sitte på en gruppe med 25 sølvsild og 5 sorte sild!

Boops;
<embed src="http://www.youtube.com/v/tUJG9WiJkRM&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
ser jo kjempe fine ut!! Savner du tropheus da Kristian?
Evolution
[QUOTE=saffen]lurer på og begynne med gyppier vi no da...

hadde dere fylt opp ett av store karene deres med det hadde jeg aldri besøkt dere noen gang igjen, mohahhhhha

så det er det som skal til altså hmmm takker for opplysningen.. hehe da vet vi det ja.. hvordan bli kvitt dem ja... mohaaaa.

fin str på dem da 2nelise. ser no slik ut.
Ja, jeg gjør det.. Men disse er utfordrer meg på litt andre måter.. Men, etter jeg har mettet tyskland med yngel blir det nok troffer på meg igjen.. Gruer meg til sommervarmen
ja får se hvordan det går med karene her og i sommer. Tror vi skal fryse ned noen 1,5 liters flasker og ha på lur. Var visst meldt sommervarme i oslo i helgen så du får deg en liten prøve da Kristian.
Går greit med de karene som er i gang og på kontor. Verre med stuekaret. Der står solen på hele dagen.
Hva er de perfekte forhold for Troffene?
Hvordan vite at de trives?
dette har vert oppe før, og noen mener at reproduksjon er bare et instinkt, men i mine øyne er det et tegn på trivsel. Sterke farger og livlig fisk. Troffer er jo svømmende barometer. Har de det bra får du lek og masse farger
Rette forhold er etter min mening: innredning og vannverdier lik tanganyikasjøen, med små variasjoner.
Ville bare fortelle at nå har jeg tygende hunne i 70L, De får større kar i løpet av 14 dager... Men ser ut til å trives selv om det ikke er noe ideel situasjon....
Hei folkens, pust og pæs i varmen - Jeg har frosset ned 2 fl. vann som jeg nå har hatt i troffekarene. Tempen er ikke faretruende høy i akvariene, men jeg tenker at det skader ikke å kjøle ned litt. Jeg retter en takk til vibeke for tipset

Marianne, det er nok et godt tegn at du har fått lek på de troffene du overtok, imidlertid så er det kjempebra at du skaffer de et større kar snart

Når det gjelder det dubbe bildet jeg viste dere her om dagen, det var et skikkelig fint bilde og akvaforum aksepterte det umiddelbart i fiskebasen )

Nå må bare vi troffe eiere som bor sørpå sørge for å kjøle ned troffene våre. Her jeg bor er det nå så varmt ute at jeg orker ikke sitte ute i sola mer, jeg er mettet på sol for i dag, puh... Som vi sier i nord: det e botn (bunn) selv i Vestfjorden. *metafor*
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap