Tropheus Bilder (side 48)

Merk meg at nå har vestlendinger overtatt tråden din Kristian.
Vibsi
Når ble du hekta?

Tror det var når jeg var hos dere og så de nydlige Tropheusene som dere hadde, samt at jeg begynte å se gjennom denne tråden og da skal det mye til for ikke å bli "forelsket" i Tropheus...
Enig! Skulle bare kjøpe noen tanganyika fisker vi og. Tilfeldigvis gikk de sammen med kirizaene. Endte opp med nytt 720l kar,3 nye pumper,stein for 4000 kr, 17 kiriza og 10 leptosoma.......... Ooops
Vibsi
Enig! Skulle bare kjøpe noen tanganyika fisker vi og. Tilfeldigvis gikk de sammen med kirizaene. Endte opp med nytt 720l kar,3 nye pumper,stein for 4000 kr, 17 kiriza og 10 leptosoma.......... Ooops :)

hehe know that feeling hehe

så dere har nok litt mye skyld her ja vibsi hehe
badat
Merk meg at nå har vestlendinger overtatt tråden din Kristian.

bare for dere og trekke vestover og ja. har god plass her vi så....

så får vi letter tilgang på fisk og ja tjihi
Vibsi
Enig! Skulle bare kjøpe noen tanganyika fisker vi og. Tilfeldigvis gikk de sammen med kirizaene. Endte opp med nytt 720l kar,3 nye pumper,stein for 4000 kr, 17 kiriza og 10 leptosoma.......... Ooops :)

Hehe... er sånn hos meg også... Men som jeg sier til venner som er innom da de klager på at jeg bruker pengene mine på "tull", så sier jeg at: "det er bedre å bruke pengene på hobbyen sin som er fisker enn å bruke de på narkotika og lignende", jeg mener da selvfølgelig ikke drikkevarer som cognac osv. (er godt med et glass eller to...!)
Det er da ikke min tråd, men vår!

Tropheus er og blir altoppslukende! Det som er så spennende med tropheus er at det er mange andre som er like intressert, og da blir nivået på ny informasjon stadig høyere.. Jeg tar meg fortsatt runder på google,.. akkruat nå prøver jeg og gjøre meg klok på genetikken som ligger bak de forskjellige artene i genuset. Det er ikke akkruat lett da det faktisk ikke er funnet en fasit foruten genuset. Jeg tror heller ikke alle varianter er funnet enda.. Får ett år siden hørte jeg f.eks. ryker om en rød variant med grønne prikker på hodet.. Det er klart at når det kan komme noe nytt, følger man ekstra godt med

Saffen: Tenker du på å kjøpe voksene eller vente på yngel?
Vi nærmer oss 1000 innlegg.. Noe som må være rekord her på akvaforum?
Kristian Hennig
Vi nærmer oss 1000 innlegg.. Noe som må være rekord her på akvaforum?

Er vel en av få tråder med så mange innlegg, men jeg mener å huske at Mona O sin tråd er vel rundt 1800 innlegg, men denne tråden øker og øker for hver dag!
cognac blir til og med foreskrevet av leger som medesin
guttn
cognac blir til og med foreskrevet av leger som medesin:-)

Jeg sier meg faktisk enig med deg i det! Det er koslig å ta seg en cognac foran akvariene og se på det som skjer der!
ja det vet nå ikke jeg noe om sider jeg bare er 15 år.
Av den medisin som ikke funker, er cognac den beste
Min samboer elsker de edle dråper, veit han har noen gode dråper stående. men eg hater det hehehe
Får vel avbryte denne alkoholsamtalen med noe mye mer berusende, se her;)
Troffenytt
Ny variant av Sp. finnes i Burundi: Kaiser Gold.
Ingen nyhet akkurat men en spesiel troffe.
Har funnets på markedet noen år nå og er vel en oppdrettsvariant av
tropheus Sp. kiriza.
Har sett den varianten i svergie, og jeg syns ikke den appelerte til meg.. Ser veldig oppdrett ut.. Minner mye om de oppdrettede malawiene.. Men, det har kommet en enda ny oppdrettsvariant fra burundi, som er 1\3 sort på bakdelen av kroppen, mens 2\3 af forparten er gul som gold varianten.. Har bare sett ett bilde, men tror den kan bli hakket bedre enn gold varianten..

Gold variaten er å få tak i til 500 kr stk for de som vil
Nederst på denne siden er det bilder av peter nemeths kiriza gold..

http://fiskformedlingen.se/odl.asp?id=220#2563
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap